Thepiratebay polisanmäler mediaföretag!

Inaktiv
Thepiratebay polisanmäler mediaföretag!

Jag hoppas detta inte tagits upp innan, sökte igenom forumet.

--------------------------------------------------

TPB files charges against media companies

Thanks to the email-leakage from MediaDefender-Defenders we now have proof of the things we've been suspecting for a long time; the big record and movie labels are paying professional hackers, saboteurs and ddosers to destroy our trackers.

While browsing through the email we identified the companies that are also active in Sweden and we have tonight reported these incidents to the police. The charges are infrastructural sabotage, denial of service attacks, hacking and spamming, all of these on a commercial level.

The companies that are being reported are the following:

* Twentieth Century Fox, Sweden AB
* Emi Music Sweden AB
* Universal Music Group Sweden AB
* Universal Pictures Nordic AB
* Paramount Home Entertainment (Sweden) AB
* Atari Nordic AB
* Activision Nordic Filial Till Activision (Uk) Ltd
* Ubisoft Sweden AB
* Sony Bmg Music Entertainment (Sweden) AB
* Sony Pictures Home Entertainment Nordic AB

Stay tuned for updates.

---------------------------------------------------

Källa: http://thepiratebay.org/blog/86

Mer information: http://www.piratbyran.org/

Medlem

intressant, helt klart!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Ska bli kul att följa det här, när kommer hitmans in i leken tror ni?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Ska bli kul att följa det här, när kommer hitmans in i leken tror ni?

Vem vet..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Greger:

Ska bli kul att följa det här, när kommer hitmans in i leken tror ni?

Vem vet..

Är det kanske så att du är delaktig i allt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Ska bli kul att följa det här, när kommer hitmans in i leken tror ni?

Eller ninjor som i knappnytt...

Medlem

löjeväckande men men tb ser all pr som bra pr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

pirate bay kan suga...

hoppas inte redmac får syn på denna tråden... då början han nog gråta...


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

löjeväckande men men tb ser all pr som bra pr

"Anklagelserna gäller sabotage, denial of service-attacker, hackning och spammning"

Ganska allvarliga anklagelser; varför skulle TB avstå från att anmäla företagen?

Medlem

När tb säger jag nått så är jag skeptisk därav så tyckte det jag det var löveväckande.

Men får jag en källa som bekäftar ett eller flera av anklagelserna så ska jag ev ta tillbaka vad jag sa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Lite mer information on de läckte emailen...

Anti-P2P Company Gets Bit by the Torrent

Citat:

The company (MediaDefender) was bit by BitTorrent on Saturday when hackers obtained more than 6,000 of the company's internal e-mails and made them available for download through the P2P network.

Citat:

The e-mails also include a discussion about a possible plan the company had to use software to turn P2P users' machines into zombies designed to spit out torrents of fake content files to tie up downloaders' machines.

Hackers Smack Anti-Piracy Firm Again and Again

Citat:

At least two more MediaDefender hacks have emerged since Saturday. In one, hackers obtained a copy of an internal company database identifying some of the decoy files the company has slipped onto peer-to-peer networks. In the other, intruders released a digital recording of a private phone call that appears to be a discussion between MediaDefender personnel and staff at the New York attorney general's office.

MediaDefender's "Swedish" Hackers Attempted to Hack AG Computer

Stolen MediaDefender E-Mails Reveal Fake BitTorrent Site

Citat:

While it would have been designed to seem like the next Pirate Bay, the site would actually track users and report their IP addresses back to MediaDefender.

Secret MediaDefender Snooping Tools Revealed

Citat:

While MediaDefender appears to track nearly every file sharing network, including Usenet, the bulk of the tools are focused on the BitTorrent network.

Citat:

We imagine the offices of the Pirate Bay are currently enshrouded in celebratory cigar smoke.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

löjeväckande men men tb ser all pr som bra pr

Jo bara så du vet. Så gott som all pr är bra pr. Även om det handlar om stämningar så kan det bli bra resultat.

Ett exemple är JAS planen. Dom Krasha på sina flyguppvisningar.. endå en djävlig sucse på grund av att dom blev kända på grund av det.

Piratebay gör rätt i att stämma handlar inte om att piratebay gör fel eller rätt (vilket inte ens Högstadomstolen ännu vågar säga) men utan att företagen har gjort fel vilket till och med jag kan säga att de har handlat på ett tvivelaktigt sett och agerat utan för moraliska gränser för vad som kan vara accepterat. Kör på Stäm dom!

Medlem

SÅ jävla Snyggt när det står företagets namn och sen: Piratebay a site to rule them all Sagan om ringen vibbar någon?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

SÅ jävla Snyggt när det står företagets namn och sen: Piratebay a site to rule them all Sagan om ringen vibbar någon?

Ahh... så du menar att piratebay är en site... och den skall... och ringarna... och... ja, då fattar jag också - Sagan om ringen referens, jaja - nu är jag med. Vad klyftigt. Och roligt. Tack för att du förklarade... Haha, vad skall de hitta på härnäst?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av q0rra:

SÅ jävla Snyggt när det står företagets namn och sen: Piratebay a site to rule them all Sagan om ringen vibbar någon?

Ahh... så du menar att piratebay är en site... och den skall... och ringarna... och... ja, då fattar jag också - Sagan om ringen referens, jaja - nu är jag med. Vad klyftigt. Och roligt. Tack för att du förklarade... Haha, vad skall de hitta på härnäst?

*försöker förgäves kväva våldsamma fnittringar*

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av q0rra:

SÅ jävla Snyggt när det står företagets namn och sen: Piratebay a site to rule them all Sagan om ringen vibbar någon?

Ahh... så du menar att piratebay är en site... och den skall... och ringarna... och... ja, då fattar jag också - Sagan om ringen referens, jaja - nu är jag med. Vad klyftigt. Och roligt. Tack för att du förklarade... Haha, vad skall de hitta på härnäst?

*försöker förgäves kväva våldsamma fnittringar*

Hahahah, klockrent XD

1
Skriv svar