Djurrättsgrupp hyllar Fable II

Robot
Medlem
Djurrättsgrupp hyllar Fable II

Stackars Peter Molyneux.. Han är säkert inte helt förtjust att få dessa vänsterdårars uppmärksamhet...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Nyttan av vegetarisk diet i verkliga livet kan väl diskuteras men visst är det roligt att höra något positivt om spel från annat håll än spelvärlden själv.

Medlem
Citat:

Organisationen menar att det hyllade rollspelet är förra årets mest djurvänliga spel

Så spel som Pets och allt va de heter som går ut på att ta hand om djur är mindre djurvänligt?

Medlem

coolt tycker jag!!!

Medlem
Skrivet av Mahone:

Så spel som Pets och allt va de heter som går ut på att ta hand om djur är mindre djurvänligt?

Enligt PETA så ja. Då de till och med är emot att ha djur som husdjur.
PETA är ungefär som Greenpeace det var länge sedan de var något bra, nu är de bara media h****

Inaktiv

Så måste jag nu avbeställa min kopia? Hoppas den inte har skickats ännu...

Inaktiv

Blir att lira igenom Fable 2 snart igen!

Medlem

Haha fy fan. De va inget bra pris precis. Djurrättsorganisationer kan ju nästan klassas som idioter hela bunten. Och de vill bara plåga djuren inget annat. Riva ner älgtorn o allt sånt är vad dom håller på med fy fan.

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

Stackars Peter Molyneux.. Han är säkert inte helt förtjust att få dessa vänsterdårars uppmärksamhet...

"Vänsterdårar" .. ok. Så t.ex en moderat kan inte vara för djurens rätt alltså?

Själv är jag ingetdera så jag vet inte. Jag älskar dock djur, gärna med en god sås till.

Lite gulligt att Fable får ett sånt pris i alla fall..

Medlem

Vad är det djurrättsorganisationer gör som är så otäckt? Seriösa organisationer försöker med hjälp av politiska medel avråda t.ex. smikproducenter från att använda djur som försöksobjekt när de testar sina ingredienser, är detta dumt? Att företag radar upp kaniner i låsanordningar där deras ögon forceras öppna och sedan häller i kemikalier, är detta bra? Ofta så försöker kaniner i sådana här sammanhang slita sig lösa med det vanliga utfallet att de bryter sina egna nackar.

Jag har stor respekt för organisationer som står upp för djur och deras rättigheter. Empati är något, tyvärr, många saknar och dessa organisationer visar ju förmåga att vidga sin empati till att innefatta flera djurraser, inte bara människan.

Att folk kastar ur sig trams som att man skall avbeställa spel därför att en organisation hyllar ett spel är ju helt sanslöst idiotiskt. Visserligen har jag svårt att tro denna person har beställt spelet överhuvudtaget, men ändå, vilket uttalande.

Du tycker alltså att Fable II nu inte längre är värt att spela? Tillåt mig att LOL:a. Skärp dig.

Medlem

Men hunden som man måste ha med sig överallt är väl ett husdjur.

Dock så är PETA fortfarande ett gäng knäppskallar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dom har nog missat achievementen när man ska sparka iväg en kyckling 10 meter, inte särskillt djurvänligt om du frågar mig

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Chris:

Vad är det djurrättsorganisationer gör som är så otäckt? Seriösa organisationer försöker med hjälp av politiska medel avråda t.ex. smikproducenter från att använda djur som försöksobjekt när de testar sina ingredienser, är detta dumt? Att företag radar upp kaniner i låsanordningar där deras ögon forceras öppna och sedan häller i kemikalier, är detta bra? Ofta så försöker kaniner i sådana här sammanhang slita sig lösa med det vanliga utfallet att de bryter sina egna nackar.

Jag har stor respekt för organisationer som står upp för djur och deras rättigheter. Empati är något, tyvärr, många saknar och dessa organisationer visar ju förmåga att vidga sin empati till att innefatta flera djurraser, inte bara människan.

Att folk kastar ur sig trams som att man skall avbeställa spel därför att en organisation hyllar ett spel är ju helt sanslöst idiotiskt. Visserligen har jag svårt att tro denna person har beställt spelet överhuvudtaget, men ändå, vilket uttalande.

Du tycker alltså att Fable II nu inte längre är värt att spela? Tillåt mig att LOL:a. Skärp dig.

Tack för ett av de mest vettiga inlägg jag har läst här på fz på ett par år. Det finns hopp för mänskligheten trots allt. Tack!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Tycker PETA är tokroliga, ofta helt clueless och sällan speciellt informerade. Men roligt att de gillade Fable2 iaf, visar på att de åtminstonde har bra smak när det gäller spel


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv
Skrivet av Chris:

Vad är det djurrättsorganisationer gör som är så otäckt? Seriösa organisationer försöker med hjälp av politiska medel avråda t.ex. smikproducenter från att använda djur som försöksobjekt när de testar sina ingredienser, är detta dumt? Att företag radar upp kaniner i låsanordningar där deras ögon forceras öppna och sedan häller i kemikalier, är detta bra? Ofta så försöker kaniner i sådana här sammanhang slita sig lösa med det vanliga utfallet att de bryter sina egna nackar.

Jag har stor respekt för organisationer som står upp för djur och deras rättigheter. Empati är något, tyvärr, många saknar och dessa organisationer visar ju förmåga att vidga sin empati till att innefatta flera djurraser, inte bara människan.

Att folk kastar ur sig trams som att man skall avbeställa spel därför att en organisation hyllar ett spel är ju helt sanslöst idiotiskt. Visserligen har jag svårt att tro denna person har beställt spelet överhuvudtaget, men ändå, vilket uttalande.

Du tycker alltså att Fable II nu inte längre är värt att spela? Tillåt mig att LOL:a. Skärp dig.

Är det inte dom som stödjer människor som släpper lös minkar som sedan förstör den närliggande miljön och till slut svälter ihjäl? Peta har underliga och smått otäcka personer i sina led.
Men om man inte har något emot militanta metoder eller organisationer som har ledande människor som inte ser något fel med det hela, så antar jag att dom är helt ok.

Medlem
Skrivet av Korke:
Skrivet av Chris:

Vad är det djurrättsorganisationer gör som är så otäckt? Seriösa organisationer försöker med hjälp av politiska medel avråda t.ex. smikproducenter från att använda djur som försöksobjekt när de testar sina ingredienser, är detta dumt? Att företag radar upp kaniner i låsanordningar där deras ögon forceras öppna och sedan häller i kemikalier, är detta bra? Ofta så försöker kaniner i sådana här sammanhang slita sig lösa med det vanliga utfallet att de bryter sina egna nackar.

Jag har stor respekt för organisationer som står upp för djur och deras rättigheter. Empati är något, tyvärr, många saknar och dessa organisationer visar ju förmåga att vidga sin empati till att innefatta flera djurraser, inte bara människan.

Att folk kastar ur sig trams som att man skall avbeställa spel därför att en organisation hyllar ett spel är ju helt sanslöst idiotiskt. Visserligen har jag svårt att tro denna person har beställt spelet överhuvudtaget, men ändå, vilket uttalande.

Du tycker alltså att Fable II nu inte längre är värt att spela? Tillåt mig att LOL:a. Skärp dig.

Är det inte dom som stödjer människor som släpper lös minkar som sedan förstör den närliggande miljön och till slut svälter ihjäl? Peta har underliga och smått otäcka personer i sina led.

Jepp stämmer bra! De tycker det är jätte bra att ha 1000st små lustmördare (minkar) springandes lösa på en relativt liten yta. Att minkarna kommer döda alla djur i det omedelbara närområdet för att sen gå lös på varandra och till sist svälta ihjäl är inget de funderar på. Att bränna sönder kycklingfarmar är oxå bra tycker många av deras medlemmar. Att trafikolyckor skulle öka DRAMATISKT utan skyddsjakt är heller inget de funderar på.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Korke:
Skrivet av Chris:

Vad är det djurrättsorganisationer gör som är så otäckt? Seriösa organisationer försöker med hjälp av politiska medel avråda t.ex. smikproducenter från att använda djur som försöksobjekt när de testar sina ingredienser, är detta dumt? Att företag radar upp kaniner i låsanordningar där deras ögon forceras öppna och sedan häller i kemikalier, är detta bra? Ofta så försöker kaniner i sådana här sammanhang slita sig lösa med det vanliga utfallet att de bryter sina egna nackar.

Jag har stor respekt för organisationer som står upp för djur och deras rättigheter. Empati är något, tyvärr, många saknar och dessa organisationer visar ju förmåga att vidga sin empati till att innefatta flera djurraser, inte bara människan.

Att folk kastar ur sig trams som att man skall avbeställa spel därför att en organisation hyllar ett spel är ju helt sanslöst idiotiskt. Visserligen har jag svårt att tro denna person har beställt spelet överhuvudtaget, men ändå, vilket uttalande.

Du tycker alltså att Fable II nu inte längre är värt att spela? Tillåt mig att LOL:a. Skärp dig.

Är det inte dom som stödjer människor som släpper lös minkar som sedan förstör den närliggande miljön och till slut svälter ihjäl? Peta har underliga och smått otäcka personer i sina led.

Jepp stämmer bra! De tycker det är jätte bra att ha 1000st små lustmördare (minkar) springandes lösa på en relativt liten yta. Att minkarna kommer döda alla djur i det omedelbara närområdet för att sen gå lös på varandra och till sist svälta ihjäl är inget de funderar på. Att bränna sönder kycklingfarmar är oxå bra tycker många av deras medlemmar. Att trafikolyckor skulle öka DRAMATISKT utan skyddsjakt är heller inget de funderar på.

Kunde inte sagt det bättre Locsin!

Medlem
Skrivet av gryzor:

Stackars Peter Molyneux.. Han är säkert inte helt förtjust att få dessa vänsterdårars uppmärksamhet...

Så för att man inte tycker att apor ska bli nedtryckta i plastcylindrar utan någon möjlighet att röra sig, att man inte ska stapla djur på varandra när man kör dom flera hundra mil, att man inte ska slå hundar med träpåkar så är man automatiskt en "vänsterdåre"? Bra logik.

Skrivet av Ninotramp:

Djurrättsorganisationer kan ju nästan klassas som idioter hela bunten. Och de vill bara plåga djuren inget annat.

Du verkar veta mycket om djurRÄTTSorganisationer - NOT.

Skrivet av Night Hawk:

Dock så är PETA fortfarande ett gäng knäppskallar.

Och det baserar du på att de arbetar för att man ska behandla djur enligt etiska principer?

Skrivet av LocSin:

Tycker PETA är tokroliga, ofta helt clueless och sällan speciellt informerade.

Vad menar du med det?

Det handlar om organisationen PETA och deras officiella arbete.

PS. Till HollowMan, innan dina personangreppsregn börjar.
Jag har inte på några ställen skrivit att jag förespråkar avrättningar av oliktänkande, att jag är för oskylldiga människors död, att jag kastar sten, m.m.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Korke:

Är det inte dom som stödjer människor som släpper lös minkar som sedan förstör den närliggande miljön och till slut svälter ihjäl? Peta har underliga och smått otäcka personer i sina led.
Men om man inte har något emot militanta metoder eller organisationer som har ledande människor som inte ser något fel med det hela, så antar jag att dom är helt ok.

Är det inte Animal Liberation Front du menar nu?

För att kunna avfärda saker man inte själv står för är det enklast att bunta ihop "motståndarna" med diverse skumrask tydligen. Lägg till "vänsterdårar" (redan med i tråden) och "konspirationsteoretiker" så har du hela paketet.

Vem vet FoxNews kanske söker medarbetare...

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av LocSin:

Tycker PETA är tokroliga, ofta helt clueless och sällan speciellt informerade.

Vad menar du med det?

Jag menar att jag tycker deras uttalanden och filosofi allt som oftast är väldigt underhållande.

Självklart ska man inte plåga djur, men de blundar för realiteten om vad skulle hända om vi skulle låta alla djur fortplanta sig helt hejdlöst utan någon sorts skyddsjakt. Deras stöd till radikala djurrättsgrupper är också helt galen. De nämner ingenstans vad jag sett att människan måste gå på massa supplement om vi skulle äta en helt veg diet, vilket kan och säkert har gjort många som velat göra "rätt" sjuka.

De prioriterar djur före människor. Själv skulle jag låta hundra kossor och två tusen grisar dö före en människa. Men enligt dem är djur lika eller mer värda än människor och skulle rädda djuren i ovan nämnda situation.

Edit: Antalet djur drog jag bara till med, skulle låta hur många kossor och grisar som helst dö före en människa.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Håller med Korke, problemet med minkar är att de överlever och håller på att utrota flera arter av sjöfåglar som inte har något försvar mot mink och lägger sina ägg på marken. Jag vill göra mycket otrevliga saker mot dessa personer som tycker att det är OK att släppa ut mink och annat, de förstör mer än vad minkfarmarna gör. Men det visar iofs bara att det bara är idioter som håller på med den typen av aktioner.

Medlem

Är det inte petas ledning som förespråkar metoder så som våld och förstörelse? Och en av deras ledande front figurer åkte runt i skolor i USA och lärde ungdomar hur man gjorde molotov cocktails, den elaka varianten med frilogit i som fastnar på ytor och på människor när dom används? Plus köper in stora frysboxar för att avliva djuren dom påstår sig rädda när deras utrymmen blir fulla? Yup, stödjer man PETA så stödjer man deras ledning, och dessa människor leder organisationen. Alltid älskat djur och uppvuxen stora delar av mitt liv på landet och en bondgård, men vad dessa människor håller på med har inget med djur att göra. Ungefär sammasak som idioterna som är i mot projekt där man framställer grödor som skulle funka att odla i t ex Afrika och få bättre resultat. Men det dom egentligen är i mot är kapitalism och deras egna samhällsbyggnad.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Självklart ska man inte plåga djur, men de blundar för realiteten om vad skulle hända om vi skulle låta alla djur fortplanta sig helt hejdlöst utan någon sorts skyddsjakt.

PETA är emot industrialisering av djur. Men om du hittar något om att PETA (officiellt uttalande av PETA, inte någon medlem) är emot skyddsjakt så länka gärna till det. För det skulle nog ändra min uppfattning om organisationen en del.

Citat:

De nämner ingenstans vad jag sett att människan måste gå på massa supplement om vi skulle äta en helt veg diet, vilket kan och säkert har gjort många som velat göra "rätt" sjuka.

De har väl en massa "mattips"? Samt tror du seriöst att man blir "'rätt' sjuk" av att leva på vegetarisk kost? Jag vet inte om du är seriös eller inte. Om du menar att man blir sjuk av det - så måste jag tyvärr säga att du har väldigt fel.

Citat:

De prioriterar djur före människor.Men enligt dem är djur lika eller mer värda än människor och skulle rädda djuren i ovan nämnda situation.

Aldrig hört att PETA sagt något om att människor var mindre värda än djur. Däremot så förespråkar de att man ska behandla djur efter likvärdiga etiska principer som man gör av människor.

Och till er som snackar om de som släpper ut minkar. Jag försespråkar inte att släppa ut minkar som är på en farm. Där emot kan jag tycka att industrialiseringen av ett djurliv har gått över styr.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av LocSin:

Tycker PETA är tokroliga, ofta helt clueless och sällan speciellt informerade.

Vad menar du med det?

Jag menar att jag tycker deras uttalanden och filosofi allt som oftast är väldigt underhållande.

Självklart ska man inte plåga djur, men de blundar för realiteten om vad skulle hända om vi skulle låta alla djur fortplanta sig helt hejdlöst utan någon sorts skyddsjakt. Deras stöd till radikala djurrättsgrupper är också helt galen. De nämner ingenstans vad jag sett att människan måste gå på massa supplement om vi skulle äta en helt veg diet, vilket kan och säkert har gjort många som velat göra "rätt" sjuka.

De prioriterar djur före människor. Själv skulle jag låta hundra kossor och två tusen grisar dö före en människa. Men enligt dem är djur lika eller mer värda än människor och skulle rädda djuren i ovan nämnda situation.

Edit: Antalet djur drog jag bara till med, skulle låta hur många kossor och grisar som helst dö före en människa.

va härligt att du anklagar dom för " ofta helt clueless och sällan speciellt informerade" och sen slänger ur dig att man måste äta en masa suppliment för att äta veg. strongt jobbat där.

PETA har jag inte så mycket över till dom är som green peace ibland gör dom mycket bra saker och själva grund ideen är mycket god. men tyvär är det mest flummare som springer runt och gör dumma saker och då blir det nästan motverkande efekt.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Jag tror att många gick vilse...
Jag gratulerar Falbe 2 som lyckats få en utmärkelse sedan vad det är en annan sak. All pr är bra sägs det men det verkar som PETA fick lite för mycket i denna tråd :S


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Man överlever inte på sallad.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av bjosarn:

De har väl en massa "mattips"? Samt tror du seriöst att man blir "'rätt' sjuk" av att leva på vegetarisk kost? Jag vet inte om du är seriös eller inte. Om du menar att man blir sjuk av det - så måste jag tyvärr säga att du har väldigt fel.

Varje vegetarian/vegan jag känner måste äta tillskott för att inte få brist av olika ämnen i kroppen, och vissa av dessa tränar på seriös nivå så dom fattar detta med kost. Att behöva äta tillskott är ej en hälsosam livsstil eller kost enligt mig, men jag kanske är skadad från all kostlära och liknande man läst i samband med seriös träning och styrketräning, vad vet jag.

Så han har ju rätt, äter du en ren vegetarisk kost utan tillskott så kommer du antagligen må sämre än när du åt en vanlig kost med kött samt/alternativt mejeri produkter om du är vegan. Men detta är såklart kopplat till olika individer men ur det stora hela om man räknar bort enstaka som tror sig må bättre för att dom inte vet bättre så stämmer det nog.

Haha, äta tillskott. Jag har varit vegan i 12 år utan att ha ätit ett enda tillskott. Går och kollar mig hos läkaren var tredje år och mina värden har varit perfekta varenda gång. Tillochmed B12.
Där har ni antagonister ett riktigt exempel utan att dra till med: "alla jag känner...". Kan också tillägga att jag mår jäkligt mycket bättre, känner mig friskare och piggare då jag inte har en massa kött som gör mig däs. Självklart är detta individuellt, vilket verkar vara en svår sak att erkänna för köttisar.

Det märks att det är antingen småbarn eller dumbybor som hatar djurrättsorganisationer.
Jag tänker inte ge mig vidare i diskussionen, har varit veggo tillräckligt länge för att veta var denna tråd leder nånstans.

Medlem
123
Skriv svar