Djurrättsgrupp hyllar Fable II

Medlem

Jag har inget emot djurrätsorganisationer men när det kommer till PETA så är ju de en klass utanför ligan.

http://www.youtube.com/watch?v=l9ijLulwUTY

Skulle jag bli vegetarian skulle det vara för att det är mycket mer energisnålt

Medlem
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av aesdana:

Visst är det bra att djurrättsorganisationer finns men jag tycker det är lustigt i en värld där människor slaktar människor, som Israeler slaktar palestinier till exempel, att man inte bryr sig om dessa först och djuren i andra hand.

för att det är två idioter som dödar varandra och det går inte att göra nått åt.
bättre hade varit att säga vissa länder i afrika ellr liknande.
sen kan man kämpa för flera saker samtidigt.

:up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up:

Medlem
Skrivet av hobbytyrant:
Skrivet av Korke:

Är det inte dom som stödjer människor som släpper lös minkar som sedan förstör den närliggande miljön och till slut svälter ihjäl? Peta har underliga och smått otäcka personer i sina led.
Men om man inte har något emot militanta metoder eller organisationer som har ledande människor som inte ser något fel med det hela, så antar jag att dom är helt ok.

Är det inte Animal Liberation Front du menar nu?

För att kunna avfärda saker man inte själv står för är det enklast att bunta ihop "motståndarna" med diverse skumrask tydligen. Lägg till "vänsterdårar" (redan med i tråden) och "konspirationsteoretiker" så har du hela paketet.

Vem vet FoxNews kanske söker medarbetare...

http://www.peta.org/about/faq.asp

Citat:

?How can you justify the millions of dollars of property damage caused by the Animal Liberation Front (ALF)??

Throughout history, some people have felt the need to break the law to fight injustice. The Underground Railroad and the French Resistance are examples of movements in which people broke the law in order to answer to a higher morality. The ALF, which is simply the name adopted by people who act illegally in behalf of animal rights, breaks inanimate objects such as stereotaxic devices and decapitators in order to save lives. ALF members burn empty buildings in which animals are tortured and killed. ALF ?raids? have given us proof of horrific cruelty that would not have otherwise been discovered or believed and have resulted in criminal charges? being filed against laboratories for violations of the Animal Welfare Act. Often, ALF raids have been followed by widespread scientific condemnation of the practices occurring in the targeted labs, and some abusive laboratories have been permanently shut down as a result.

Inte fördömande ord direkt. Kolla på hela 'Bullshit' avsnittet som det länkades till förrut också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Bra initiativ PETA!
Synd att Fable 2 var lite av en besvikelse.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av KatOne:

Att kalla PETA för en djurrätsgrupp är helt felaktigt och borde rubriceras som tjänstefel.

PETA är terrorister. Sluta glorifiera deras hatkampanjer. Älska djur, men hata PETA.

"Djurrättsaktivist" används av nyhetsmedier för att beskriva grupper som kämpar för djurens rätt, och det utan att ta ställning för eller emot grupperna. Om du sitter på ett bättre neutralt ord är du välkommen att upplysa oss om det. Om inte... tyck vad du vill om PETA men sitt för fan inte och tala om att jag missköter mitt jobb när du inte ens har vett nog att motivera den dynga du rapar ur dig. Och nej, det där var inte heller ett ställningstagande för PETA, däremot ett mot omotiverat hat.


signatur
Medlem

Jag fullkomligt ælskar att PETA hyllar ett spel dær man kan få achivements av att sparka høns.

(Ni får ursækta danskan, sitter på jobb i Køpenhamn)


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Älskar den nyanserade logiken en del använder..

T. ex :12-åring tjej tycker det är otäckt med djurförsök (hon har en egen kanin)
Aha!
Djurrättsaktivist =
PETA=
Animal Liberation Front=
Terrorist=
Guantanamo Bay

Hon ska hamna där allstå... så fint.

Själv kommer jag aldrig bli djurvän då jag alltid kommer att unna mig lite styckat djurlik varje dag. Jag äter alltså kött och är inte terrorist, tror jag, eller?

Fable verkar coolt dock...

Medlem
Skrivet av hobbytyrant:

Älskar den nyanserade logiken en del använder..

T. ex :12-åring tjej tycker det är otäckt med djurförsök (hon har en egen kanin)
Aha!
Djurrättsaktivist =
PETA=
Animal Liberation Front=
Terrorist=
Guantanamo Bay

Hon ska hamna där allstå... så fint.

Själv kommer jag aldrig bli djurvän då jag alltid kommer att unna mig lite styckat djurlik varje dag. Jag äter alltså kött och är inte terrorist, tror jag, eller?

Fable verkar coolt dock...

äter du hund å katt ochså? eftersom du inte e djurvän??

Inaktiv
Skrivet av BADBOY-66:

äter du hund å katt ochså? eftersom du inte e djurvän??

Kan man verkligen vara djurvän om man äter kött?

Jag vill inte höra den här:

Djurrättsaktivisten/veganen:
-Är du djurvän?

Jag:
-Ja, det är jag väl.

Djurrättsaktivisten/veganen:
-Äter du kött?

Jag:
-Jodå, det görjag.

Djurrättsaktivisten/veganen:
-Men äter du dina vänner då alltså?

Ett idiotisk "fälla" man slipper gå i om man sätter hårt mot hårt. Sen är jag stormförtjust i både hundar och katter, säskilt hundar. Jag gör alltså skillnad på olika djur, sorry men så är det.

Medlem
Skrivet av BADBOY-66:

äter du hund å katt ochså? eftersom du inte e djurvän??

Varför skulle det vara värre att äta hund och katt än till exempel ko eller gris?

Medlem
Skrivet av hobbytyrant:
Skrivet av BADBOY-66:

äter du hund å katt ochså? eftersom du inte e djurvän??

Kan man verkligen vara djurvän om man äter kött?

Jag vill inte höra den här:

Djurrättsaktivisten/veganen:
-Är du djurvän?

Jag:
-Ja, det är jag väl.

Djurrättsaktivisten/veganen:
-Äter du kött?

Jag:
-Jodå, det görjag.

Djurrättsaktivisten/veganen:
-Men äter du dina vänner då alltså?

Ett idiotisk "fälla" man slipper gå i om man sätter hårt mot hårt. Sen är jag stormförtjust i både hundar och katter, säskilt hundar. Jag gör alltså skillnad på olika djur, sorry men så är det.

Det gör jag med, skillnad på olika djur! men du skrev ju själv. CITAT: SJÄLV KOMMER JAG ALDRIG BLI DJURVÄN. DÅ JAG ALLTID KOMMER ATT UNNA MIG LITE STYCKAT DJURLIK! va jag menar är att man kan va djur vän, fast man äter kossor å grisar. jag har själv katt å han tänker jag inte äta upp en på ett tag:D

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av KatOne:

Att kalla PETA för en djurrätsgrupp är helt felaktigt och borde rubriceras som tjänstefel.

PETA är terrorister. Sluta glorifiera deras hatkampanjer. Älska djur, men hata PETA.

"Djurrättsaktivist" används av nyhetsmedier för att beskriva grupper som kämpar för djurens rätt, och det utan att ta ställning för eller emot grupperna. Om du sitter på ett bättre neutralt ord är du välkommen att upplysa oss om det. Om inte... tyck vad du vill om PETA men sitt för fan inte och tala om att jag missköter mitt jobb när du inte ens har vett nog att motivera den dynga du rapar ur dig. Och nej, det där var inte heller ett ställningstagande för PETA, däremot ett mot omotiverat hat.

Inledningsvis vill jag säga att jag inte påstår att specifikt FZ's val av ordet "djurrättsaktivist" i sammanhanget i enlighet med media rent generellt är felaktigt.

Jag påstår dock att övergripande medias applikation av ordet "djurrättsaktivist" i referens till PETA är felaktigt och missvisande (om än neutralt), och jag vill likna det vid att kalla nazister för "Arierrättsaktivister". Den parallellen är inte ett slag under bältet utan fullständigt korrekt och man uppvisar total okunskap genom att försöka vrida och vända på faktumet in absurdum.

Jag vill ytterligare understryka att jag formulerade mig felaktigt och alltför kortfattat tidigare och jag pekar inte ut FZ i denna absoluta felrubricering av en terroristgrupp, utan jag bara citerar verkligheten i det att media i sig har en tendens att inte fördjupa sig ordentligt rent generellt när landminor som PETA kommer till ytan i nyhetssammanhang.

Naturligtvis har ni en skyldighet att vara neutrala i ert rapporterande (med mycket god anledning), men det resulterar ofta i att den anda sidan av myntet PETA de facto puttas ur rampljuset på grund av bristande helhetsbild av just PETA. Jag säger inte att det är bra eller dåligt, eller att det är undvikligt eller oundvikligt - jag säger bara att det är.

Att kalla mitt ogillande för PETA omotiverat hat tjänar inget annat syfte än att om något presentera din okunskap om vilka PETA är och vad de sysslar med.

Jag vill då hjälpa till att belysa situationen för dig och alla andra som läser det här, och uppmanar härmed samtliga att läsa på om PETA, Rodney Coronado och Animal Liberation Front - från neutrala källor, så som till exempel Wikipedia. Öppna era ögon. Hata PETA med god anledning, hata dom inte för hatets skull.

http://en.wikipedia.org/wiki/People_for_the_Ethical_Treatment...

http://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_Coronado

http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_Liberation_Front

Medlem

Nu blev jag hungrig


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av BADBOY-66:

äter du hund å katt ochså? eftersom du inte e djurvän??

Varför skulle det vara värre att äta hund och katt än till exempel ko eller gris?

Bump.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar