Gameplay - Bajotjock??

Medlem
Gameplay - Bajotjock??

Tja Gamers

Jag kände för att lägga ut den här tråden i brist på annat. Men det här är ju också ett nytt litet irritations-moment för mig, men varför inte ta upp det, höra era åsikter.
Nu har ju Gameplay startat sin andra säsong. Glad blir man ju för det, nu när Kontroll inte längre syns i rutan. Men trots mitt intresse för spel å dylikt, tappar nästan omedelbart lusten att höra på Christer Engström, när han sömnigt segar sig igenom mening efter mening. Därigenom alla sunkiga uttal t ex Bajotjock eller "skämtar till det" med Viktor. Det är tur att dem har gäster ifrån Sveriges största speltidningar, det räddar programmet. Men man ska väl inte klaga, det är ju trots allt, ett av få program om spel. Man kanske inte ska förvänta sig så mycket??


signatur

/ Shuburn

Medlem

"Ja... det är ett jättebra spel" :(. Ungefär så lät det.
Jag tycker visst att man ska förvänta sej mer, varför ska ett program om spel automatist vara dåligt?
Jag tycker film-Orvar ser ut som en gamer, han kanske kunde få ha ett spelprgram 8)


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

"Ja... det är ett jättebra spel" :(. Ungefär så lät det.
Jag tycker visst att man ska förvänta sej mer, varför ska ett program om spel automatist vara dåligt?
Jag tycker film-Orvar ser ut som en gamer, han kanske kunde få ha ett spelprgram 8)

Ja fan, "film-Orvar" var ju med och pratade på SGA i år, och där lät det iaf som att han var minst lika insatt som någon av oss här. Vore väldigt trevligt med kvalitativt spelprogram, för jag är också av den åsikt att man ska nog inte nöja sig om det brister. Däremot stödja, genom att titta kanske, för att visa att intresset finns. Typ.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag får inte in TV7 på min tv
Ingår det i det vanliga boxerabbonemanget (det utan C+) eller måste man köpa till TV7?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Själv kollar jag på Aftonbladets hemsida.
Det där med "film-Orvar" lät inte helt fel, men är det ingen som saknar Kontroll-Susanne? Hon kunde ju sina spel, och dessutom är det väl alltid guld med en spelintresserad tjej. För övrigt hade Kontroll bra gäster: Jocke Bennet, Christina Rask är dem jag mest kommer ihåg. Saknar det programmet.


signatur

/ Shuburn

Medlem

Susanne bloggar om spel samt skriver recensioner och artiklar för DN numera, så du kan ju spana in deras hemsida.

Film-Orvar var med i Fråga Olle idag och tyckte att Carolina Gynnare eller vad hon nu hette skulle funka som spelbrud "om du har trikå på dig".

Nog vore det bra skoj att se honom i ett riktigt spelprogram alltid!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Kollar just nu på Gameplay s2e1, tog o tankade hem det för jag har ej sett det innan, har inte heller kanalen nämligen.
Nog fungerar upplägget, även om det kan förbättras. Kontroll-Susanne var helt ok, men hon är inte direkt en programledare, och det är där felet ligger, Orvar däremot är det och känns mer professionell. Han har sin väg med orden som känns mer eftertänksamt.
Sedan ang. uttal och liknande, så gillar jag svenska och tycker det är uppfriskande med denna försvenskning, ändå. Så... Bajotjock ftw.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Sedan ang. uttal och liknande, så gillar jag svenska och tycker det är uppfriskande med denna försvenskning, ändå. Så... Bajotjock ftw.

Jag gillar också svenska men att försvenska engelska ord är seriöst skruvat. Vi vet hur det uttalas, vi vet vad det betyder så varför dumma till det? Rejv... my ass.

Annars när det gäller svenska spelprogram så har jag aldrig riktigt gillat något - de lyckas alltid sabba det med helt outhärdliga programledare eller snuttifierade listor baserade på vad redaktionen tyckte innan sändning typ - Känns bara allmänt lågbudget och som om de inblandade inte ens är intresserade... Den talang som skymtats i dessa program har alltid varit i gästsitsen och de har alltid sett ut som de inte kan komma därifrån snabbt nog...

Jag gillade förresten när barn satte betyg på spel för barn hos markoolio - det var kanske inte min sorts spel men för andra och mindre barn än jag... klockrent!

Håller med om att orvar skulle funka som programledare för ett spelprogram. Jag tycker dessutom att ett spelprogram skall handla om mycket mer än själva spelen - i alla fall när det gäller PC-spel.

och... just det... "Bajotjock" är ju precis hur man uttalar ordet - vad är problemet?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag kan inte hjälpa att de flesta svenska spelprogram som jag har sett känts töntiga. Tyvärr verkar inte devisen vara "av gamers för gamers", utan mer att det ska vara för "alla".

Det vore bättre man man när man gjrode programmen faktiskt vågde lita på att tittarna har vissa förkunskper i ämnet...


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

och... just det... "Bajotjock" är ju precis hur man uttalar ordet - vad är problemet?

Ser inte heller vad problemet i "bajotjock" ligger. Har hört en del underliga uttal som t.ex "biochock" och "biosock". Det får en att dra på smilbanden däremot.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Fjornsvavne:

Sedan ang. uttal och liknande, så gillar jag svenska och tycker det är uppfriskande med denna försvenskning, ändå. Så... Bajotjock ftw.

Jag gillar också svenska men att försvenska engelska ord är seriöst skruvat. Vi vet hur det uttalas, vi vet vad det betyder så varför dumma till det? Rejv... my ass.

Annars när det gäller svenska spelprogram så har jag aldrig riktigt gillat något - de lyckas alltid sabba det med helt outhärdliga programledare eller snuttifierade listor baserade på vad redaktionen tyckte innan sändning typ - Känns bara allmänt lågbudget och som om de inblandade inte ens är intresserade... Den talang som skymtats i dessa program har alltid varit i gästsitsen och de har alltid sett ut som de inte kan komma därifrån snabbt nog...

Jag gillade förresten när barn satte betyg på spel för barn hos markoolio - det var kanske inte min sorts spel men för andra och mindre barn än jag... klockrent!

Håller med om att orvar skulle funka som programledare för ett spelprogram. Jag tycker dessutom att ett spelprogram skall handla om mycket mer än själva spelen - i alla fall när det gäller PC-spel.

och... just det... "Bajotjock" är ju precis hur man uttalar ordet - vad är problemet?

Hehe jojo... har du sett Gameplay? Christer Engström, inte bara uttalar fel, han slaktar de fina spel-namnen. Låt gå om andra säger t ex konter-schtrajk, monkey is-land, dijok njokem, jag lär nog säga fel jag också. Men... Av en programledare förväntar jag mig mer, han är ju trots allt "ansiktet utåt". Han är väl den som ska visa vägen även för icke-Gamers. Och jag menar icke.. iiicke.. menar jag att han måste bröla ut spel-namnen på Amerikanska, bara att släppa den Svenska dialekten när han uttalar Engelska ord.


signatur

/ Shuburn

1
Skriv svar