Uppdrag: Japan

Medlem
Uppdrag: Japan

Fick ett uppdrag av ett förlag att skriva en japansk dänga, och vart ska man börja? Finns ingen direkt genre att rikta sig in på, J-pop/J-rock är så otroligt brett. Men jag har i allafall hittat två artist-grupper att rikta mig in på, KAT-TUN och AKB48 som är en kill- respektive tjejgrupp.

Tänkte langa en video med de förstnämnda för att att verka lite kulturell:

Älskar början: 'Sniff' 'Labt' 'Dreamy' 'Etanetie' 'Ohpe' 'And' 'Fniss' 'Bai Bai'
Detta ska då vara: Love, Dreamy, Eternity Hope And Bye Bye

Hur som helst, efter som att jag är gitarrist är helst levererar tunga riff så verkar KAT-TUN vettiga. Men jag är inte så insatt, rekommendationer någon?

#blogg

Uppdrag: Japan

Vad jobbar du med? Jag förstår att det är musik, men lite mer utförligt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jobbar och jobbar, pluggar skulle jag mer säga, musik- och ljudproduktion rättare sagt. Har bl.a. Michael Blair (trumslagare åt ex. Lou Reed och Elvis Costello) som mentor och lärare. Men eftersom utbildningen är förlagd i mitten av landet, mellan Vättern och Vänern så har vi tyvärr mycket schlager och dansbandsuppgifter. Jag kan dra hela historien en annan gång, men jag kan väl precisera mig till musiker/låtskrivare/hobby A&R.

Så nu har vi en låtskrivar/placeringskurs med Calle Kindbom, och ska försöka placera lite låtar här och var.

Vill du veta något mer?

Det låter trevligt, när du får mer kött på benen så får jag rekommendera dig till artister runt om i världen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jobbar på det! Det får du gärna göra sen:)

1
Skriv svar