Detour - bygg satiriska vägar

Robot
Medlem
Detour - bygg satiriska vägar

typ en bridgebuilder kopia med fiender?:o


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Låter riktigt skoj, faktiskt! Blir att hålla ögonen på.

Inaktiv

Låter mer som PipeMania eller vad det hette.. Där man skulle bygga vattenledningsrör mellan två punkter innan datorspelaren hann före.

Medlem

hur kan en väg bli satirisk?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Låter flumigt


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag älskar redan spelet


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

ååååh! När kommer detta ut?! Måste ha!

Medlem
Inaktiv

Det låter flummigt. Men kan säkert bli riktigt kul. Detour kommer från franska 60-tals konstnärer "situationister" som brukade sabotera exempelvis reklam för att göra narr med den. De var ganska tidigt ute, för sedan kom andra grupper att kopiera deras metoder och till och med reklamen att göra narr med sig självt. Det var ganska avancerade tankar bakom deras upptåg.


signatur
Medlem
Skrivet av plixness:

Det låter flummigt. Men kan säkert bli riktigt kul. Detour kommer från franska 60-tals konstnärer "situationister" som brukade sabotera exempelvis reklam för att göra narr med den. De var ganska tidigt ute, för sedan kom andra grupper att kopiera deras metoder och till och med reklamen att göra narr med sig självt. Det var ganska avancerade tankar bakom deras upptåg.

Du tror inte att dom syfter på det engelska ordet detour som betyder omväg då?

Medlem
Skrivet av Zrix:
Skrivet av plixness:

Det låter flummigt. Men kan säkert bli riktigt kul. Detour kommer från franska 60-tals konstnärer "situationister" som brukade sabotera exempelvis reklam för att göra narr med den. De var ganska tidigt ute, för sedan kom andra grupper att kopiera deras metoder och till och med reklamen att göra narr med sig självt. Det var ganska avancerade tankar bakom deras upptåg.

Du tror inte att dom syfter på det engelska ordet detour som betyder omväg då?

Jo, tänkte jag med... Ett spel där man bygger VÄG. Varför man skall börja rabbla om ett franskt ord, vettetusan :P:P

Inaktiv

Attans. Mitt försök att briljera är grusat. Jag fastnade för ordet satir och blev förlorad... Damn...


signatur
Medlem

Fast de upptäckte nog att det funkade väldigt fint just pga de båda olika tolkningarna! Vi säger så, hm?

Medlem
Medlem

bygga vägar...... jaa....kul


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

kommer bli som psyconauts ett bra humoristiskt spel som
kommer sälja mindre än det förtjänar


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Låter rätt så intressant, blir nog ungefär som tågbro byggar spelen fast lite mer realistiskt.

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Zrix:
Skrivet av plixness:

Det låter flummigt. Men kan säkert bli riktigt kul. Detour kommer från franska 60-tals konstnärer "situationister" som brukade sabotera exempelvis reklam för att göra narr med den. De var ganska tidigt ute, för sedan kom andra grupper att kopiera deras metoder och till och med reklamen att göra narr med sig självt. Det var ganska avancerade tankar bakom deras upptåg.

Du tror inte att dom syfter på det engelska ordet detour som betyder omväg då?

Jo, tänkte jag med... Ett spel där man bygger VÄG. Varför man skall börja rabbla om ett franskt ord, vettetusan :P:P

Det kan ju vara en titel med mer än en innebörd. Alltid kul att lära sig något nytt

1
Skriv svar