Metacritic stoppar fanboy-betyg

Medlem
Skrivet av Hugo97:

ja var på väg att köpa en 360 men ändrade mig och köpte ps3
det är nog mitt livs bästa beslut

(ja har ett 360 nu också)

Medlem
Skrivet av Hugo97:

ja var på väg att köpa en 360 men ändrade mig och köpte ps3
det är nog mitt livs bästa beslut

(ja har ett 360 nu men det står bara och dammar)

Medlem

fanboys är ganska roliga ändå, spenderar all tid på att tracka andra konsoller då man istället kunnat skaffa sig ett liv... dun dun duuuun. och jag har en 360 säger inte att den är bäst. den har sina nackdelar den också, men den var billigast och jag orkar inte veva med armarna på wii ;P


signatur

OORRYYEE!!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Nej, riktiga gamers är de som vet att det finns fler plattformar än två.

Exakt.

Man ska inte behöva hålla sig till enbart PC, PS3 eller XBOX 360 t.ex. ... man kan spela på alla.

Medlem

Folk borde slänga sina överskattade brevpressar med dess patetiska spelutbud med insikten att en riktig spelmaskin tillåter riktig uppgradering och egna reparationer/modifikationer med ett försvarbart spelutbud som inte tvingar folk till olika läger av urvattnade massproducerade spelserier tillverkade av folk som sedan länge förlorat sin känsla i jakt på mer pengar eller tvång av ägare som måste ha fler stora slagskepp i den oändliga striden att ta mest marknadsandelar.

De oinvigda massorna borde kasta av sig kedjorna av åratal av hjärndöda japanska och amerikanska spelserier tillverkade av sedan länge utdöda fossiler fastlåsta i att skapa uppföljare och remakes där det enda nyskapande är ett extra nummer eller ett längre namn i titeln. Där spelen är en orgie i stulna idéer och grovt missvisande ideal. Där man får en striktare segmenterad produkt som varierar i kvalite och tillgänglighet mellan olika områden och tid. Där fel som uppstår som inte hittats i tid ibland inte kan hanteras. Där spel som stängts ned eller har slutats patchas inte kan uppstå igen av användarna. Där en ny generation kan göra alla gamla spelen ospelbara genom att ta bort all bakåtkompabilitet. Där det förbannade namnet inte betyder något och är en förståndshandikappad gimmick som påminner om könsdelar, strippklubbar eller tågstationer.

Hela konsolvärlden är en styggelse som eroderar bort den spelmarknad som ger störst fördelar.

12
Skriv svar