Aliens - ett Left 4 Dead mot aliens

Inaktiv

Jaha Ska företagen börja "följa" Valves spår?

Tror bara att det är Valve som kan göra dessa spel
Dom har större erfarenhet från t.ex Hl 1, Hl 2

Medlem
Skrivet av dr00l:

Så härligt att L4D sparkade igång de där sovande hjärncellerna hos utvecklare som glömt bort co-op.

Aa för det här spelet va inte under utveckling samtidigt som L4D


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jaha Ska företagen börja "följa" Valves spår?

Tror bara att det är Valve som kan göra dessa spel
Dom har större erfarenhet från t.ex Hl 1, Hl 2

varken HL 1 eller 2 hade någon form av coop i sig.. L4D är inte direkt det första spelet som får beröm för sitt coop-spelande; Gears of War, Halo-serien, H&D..

ontopic: hoppar Gearbox levererar nu, skulle göra för ont om det blev skit av allt. :<

Medlem

Showerguy vad i helsike pratar du om? O.o

Men jo hoppas på detta spel. Coop <3.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jaha Ska företagen börja "följa" Valves spår?

Tror bara att det är Valve som kan göra dessa spel
Dom har större erfarenhet från t.ex Hl 1, Hl 2

Eh? What? Större erfarenhet av vad? Aliens? Fps? Spel? Coop? Djursex?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

argh.. kan inte sluta gråta av lycka... tror jag börjar bli vek av den här längtan till Alien spelet som jag har *mumlar*

Inaktiv

I'm in love

Nu har man ett bra spel som man leka med tills Aliens vs Predator 3 kommer

Skrivet av Tommy_h:

Pffff L4D är så grymt överskattat! Tröttnade efter några timmar, det händer ju aldrig något nytt i spelet?
Jag hade velat se någon form av survival mode där du får blockera dörrar och sånnt där som man skulle kunna göra i HL2 från början!

Men det kan nog bli kul det här! Alien 2 är en av mina favorit filmerna, hoppas det snor lite därifrån! Ser ju ut som man kommer vara i lastrummet på skeppet iaf!=)

Håller med dig L4D är ju knappast ett bra betyg på ett coop skräck spel.

Men Aliens: Colonial marines kommer äga fet mycket.


signatur
Medlem

*hånglar med skärmen*

Medlem

Kommer nog äga , men att det skulle vara skrämmande... pff aldrig speciellt inte då det verkar som spelet skall forsa aliens på en samt att man kan lira med upp till 3 polare.

Action och säkert svinkul men jag hade hellre sett det som ett SP skräckspel.

Blir ett köp i alla fall

Medlem

Tveksam till hur bra detta blir faktiskt. Även om man hoppas på det bästa såklart.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Kommer nog äga , men att det skulle vara skrämmande... pff aldrig speciellt inte då det verkar som spelet skall forsa aliens på en samt att man kan lira med upp till 3 polare.

Action och säkert svinkul men jag hade hellre sett det som ett SP skräckspel.

Blir ett köp i alla fall

Mjaa, skrämmande eller inte, blir nog bra pirrigt iaf, tror inte mängden spelare när det är upp till 4 pers gör jätte stor skillnad, var juh grymt pirrigt bara när man körde Alientag i AvP och då var man juh ett par marines mot bara en alien, lär juh bli samma pirriga känsla bara att man får röja på ordentligt mycket mer när det väl kommer aliens

Kan nog bli helgrymt vilket som!

Medlem

Så länge de inte fuckar upp motiontrackern så kommer jag sitta som på nålar.
Finns inget mer pirrande än att se på trackern hur prickarna närmar sig en, och man inte vet exakt var de är (Är de i ventilerna? eller kommer de mot mig i korridoren? Eller är de under golvet??)
Samtidigt som man hör det där "Ping..... ping.... ping... ping.. ping. pingpingpingpongping" ljudet.. Snacka om att ens puls höjs i takt med ping-ljudets hastighet *Myyyyyser*

Medlem
Skrivet av BlueSam:

I'm in love

Nu har man ett bra spel som man leka med tills Aliens vs Predator 3 kommer

Vette fan om man vill att AvP3 ska komma - åtminstone inte filmen (Men jag antar att det är spelet du menar, den är definitivt välkommen).

vi får hoppas att Gearbox inte bara brilljerar med screenshots och lite trailers typ som de gjorde med Hell's Highway - bara för att se det ska visa sig vara en besvikelse. (Vilket åtminstone jag tyckte med BiA:HH. Var var coop??? Var vart känslan??? Och det underligaste av allt: Vem i helvete designade dess Multiplayer delen? NÅgon dom hämtat in från 1980???)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Enda anledningen till att L4D inte går hem hos mig är för att AVP1 och AVP2 i MP är så mycket bättre bara. L4D känns blekt när jag jämför. Sedan att Gearbox skulle kunna leverera något bättre än de gamla AVP-spelen ställer jag mig högst tveksam till...
Jag lägger L4D till högen spel jag aldrig skulle köpt... det typ delat med Spore. Jag spelade båda en gång efter köp (klarade inget), kommer aldrig spela något av de igen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Synd...
Hade hoppats på en SP Skräck-fps,

Medlem

Har de äntligen fattat att det är grovt efterlängtat att ha coop baserade spel?

Medlem
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tommy_h:

Pffff L4D är så grymt överskattat! Tröttnade efter några timmar, det händer ju aldrig något nytt i spelet?
Jag hade velat se någon form av survival mode där du får blockera dörrar och sånnt där som man skulle kunna göra i HL2 från början!

Men det kan nog bli kul det här! Alien 2 är en av mina favorit filmerna, hoppas det snor lite därifrån! Ser ju ut som man kommer vara i lastrummet på skeppet iaf!=)

Håller med dig L4D är ju knappast ett bra betyg på ett coop skräck spel.

Men Aliens: Colonial marines kommer äga fet mycket.

haha.. detta kommer ju inte sälja för 5 öre.
Spelet ser ju inte änns bra ut, hellre lirar man dom äldre Alien spelen

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tommy_h:

Pffff L4D är så grymt överskattat! Tröttnade efter några timmar, det händer ju aldrig något nytt i spelet?
Jag hade velat se någon form av survival mode där du får blockera dörrar och sånnt där som man skulle kunna göra i HL2 från början!

Men det kan nog bli kul det här! Alien 2 är en av mina favorit filmerna, hoppas det snor lite därifrån! Ser ju ut som man kommer vara i lastrummet på skeppet iaf!=)

Håller med dig L4D är ju knappast ett bra betyg på ett coop skräck spel.

Men Aliens: Colonial marines kommer äga fet mycket.

haha.. detta kommer ju inte sälja för 5 öre.
Spelet ser ju inte änns bra ut, hellre lirar man dom äldre Alien spelen

Nej du har rätt - det är därför du ser sånt intresse här


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

detta kan nog bli bra.

Medlem
Medlem

Co-op = givet köp!

Medlem

Aliens måste vara det ultimata att göra co-op på, har önskat det sen AvP1 släpptes!

Medlem

Fanns ju Coop mot vågor av aliens redan i AvP1 så att kalla det som L4D kopia känns ju fel


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem

känns som det är en kusin till alien swarm(modd till unreal tournament 2004)

Medlem

På tiden att det blir ett redigt spel Med Co-op! Dom kan göra det hur grymt som helst, bara dom håller sig till första & andra filmens Miljöer & vapen. Inga stora strids robotar & skit som I Avp Spelen. Då tar dom bort en del av skräck momenten, Låt dom mörka & dystra miljöerna vara kvar & Motion Sensorn pipa. Trasiga lysrör & ångande rör ledningar pysa.

Halvtrasiga dörrar att bräcka elr stärka upp, Motion Turrets & annat skoj. Kulvertar & luft trummor.

Må dom inte paja detta spel, PLZ!

Medlem

Hoppas dom kan få till skräck känslan i det här liret, så dom inte enbart gör det till ett shoot em up spel......

12
Skriv svar