Anime & Manga

Inaktiv
Anime & Manga

Det blir allt större och större hyllor för små konstiga böcker i bokhandeln. Intresset för de asiatiska serierna 'Manga' samt de animerade serierna som är baserade på mangan växer kraftigt i världen.

Hur stort är intresset för Anime & Manga på Fz.se?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

tycker anime är suveränt.
enda nackdelen med det är att på dom ställen jag hittat anime så har det vart ruskigt dyrt.

köpte anime filmen *Wonderful days* häromdan
och den är toppenbra,
den är en blandning av ghost in the shell och Blade runner.

har 2 st Street fighter anime filmer som jag vill rekomendera också.

*Streetfighter alpha the movie*
och
*Streetfighter 2 the animated movie*

ruskigt bra röj och bra story i båda rullarna.
rekomenderas verkligen.

Medlem

Anime har jag sett på periodvis sen '99 då jag började första året på gymnasiet. Manga har jag däremot inte speciellt mycket erfarenhet av men känner inte heller att det är något jag kommer att börja läsa regelbundet. Är ingen och har aldrig heller varit något serieläsare hittills.

Medlem

Jag ser på mycket anime och jag läser en hel del manga. Har gjort det i kanske 4-5 år nu och har inga planer på att sluta.

Medlem

asiatiska??? både anime och manga är från japan och inget annat land. e du ett fan så brode du veta det.

naruto/deathnote/claymore där e några bra serier förr någon som vill testa om det är underhållande

Inaktiv

försöker hålla min wapanese nivå rätt låg, så anime o manga träsket gräver jag mig inte allt för djupt ner i
har endå inte tid för sånt

men jag gillar poserna och karaktärerna i dessa filmer/pocketböcker

Medlem

Började se naruto 2004 och sen dess har man väll bara utökat med nya serier, kanske beror på att man såg massor på Starzinger när man var liten som intresset ligger kvar för anime stilen.

Medlem

Jag kollade igenom Death note för ett tag sen. Ruskigt bra i början och slutet. Ett parti i mitten var det ganska segt.

Annars förutom det så brukar jag inte ha nått större intresse för anime och manga.

Youtube-proffs

Fyyy fan nej usch, manga o sån anime gillar jag INTE. Tar hellre 2 - 3 piskrapp på innerlåren än att se det..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Vila i frid

Jag läser Berserk-mangan när den så sällan dyker upp.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Ända bra Anime filmerna jag sett är "Ninja Scroll" och "Vampire Hunter D - Bloodlust".

Försökte se "Ghost in the shell" men det var inget för mig. Mer blod tack! Yes, Skulle vilja se mer filmer i den stilen som dom jag nämnde först. Har inte hittat några än. Nån polare sa att GITS var bloodig. Så man sätter sig ner och kollar. Efter 20 börjar tråknerven darra. Händer ju fan inget säger jag (inget blood) spolar igenom hela filmen för att hitta blod! Men jag hittar inga.
Polaren får en rövsmocka! <--- Dummerjöns ge mig blod anime filmer för sjuton!


signatur

Den som vet vet.

Medlem

såg samurai shamploo, vet grymt bra kanske får titta på någon mer serie.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Kollar på rätt mycket. Bokhyllan är fortfarande rätt blyg, but I'm getting there. Är mycket lugnare med intaget nu för tiden, men har rullat runt i träsket sedan, liksom Zerpent, kring 5 år; utan att räkna den anime man kollade på som liten krabat, för då visste man ju inget.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ända bra Anime filmerna jag sett är "Ninja Scroll" och "Vampire Hunter D - Bloodlust".

Försökte se "Ghost in the shell" men det var inget för mig. Mer blod tack! Yes, Skulle vilja se mer filmer i den stilen som dom jag nämnde först. Har inte hittat några än. Nån polare sa att GITS var bloodig. Så man sätter sig ner och kollar. Efter 20 börjar tråknerven darra. Händer ju fan inget säger jag (inget blood) spolar igenom hela filmen för att hitta blod! Men jag hittar inga.
Polaren får en rövsmocka! <--- Dummerjöns ge mig blod anime filmer för sjuton!

Blir ju nästan rädd av läsa det där. Så mycket blod = bra anime? Well in that case, se Fist of the North Star.

Inaktiv

spriggan äger
första anime-långfilmen jag såg

edit: tillräckligt blodig osv, för den som gillar action


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag tittar på så mycket anime jag bara kan ungefär, håller mig dock undan från Mecha, rymd osv, det är inget för mig.

Annars har jag hört/sett lite bilder från Elfen Lied, verkar vara ganska så rå serie, men även en djup och skön story?

Medlem

Jo, Elfen Lied är väldigt rå, men också underligt vacker. Helt klart en av de bättre animes jag sett.

Medlem

jag diggar viss anime, men samtidigt tycker jag att de flesta populära animes är riktigt jävla dåliga. tyvärr spenderar jag ändå min tid med att se dem. Just nu är det bleach och naruto som gäller.

p.s. borde finnas en fylletråd man kan fyllla upp när man är riktigt jävlaa cp.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av Qale:

asiatiska??? både anime och manga är från japan och inget annat land. e du ett fan så brode du veta det.

Fast Japan låg ju i asien sist jag kollade

Japan är inte det enda land som släpper serier, både Kina(manhua) och Korea(Manhwa) gör också serier, till exempel Oriental Heroes som Dragon Tiger Gate är baserad på. Men bokhandeln sorterar iaf allt under 'Manga'.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Regelbundet, regelbundet. Daisuki.
Men som sno0zer säger så suger många populär animes, men man tittar ändå


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Själv så hatar jag Anime och Manga mer än allt annat i världen, önskar bara att sånt inte fanns!

men så tycker jag

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Qale:

asiatiska??? både anime och manga är från japan och inget annat land. e du ett fan så brode du veta det.

Fast Japan låg ju i asien sist jag kollade

Japan är inte det enda land som släpper serier, både Kina(manhua) och Korea(Manhwa) gör också serier, till exempel Oriental Heroes som Dragon Tiger Gate är baserad på. Men bokhandeln sorterar iaf allt under 'Manga'.

Jag tror inte att jag har sett en kinesisk manga ännu, men koreanska mangas har ofta en väldigt nice stil på sin art.

Inaktiv

finns ju amerikansk manga så why not..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Sett på anime så länge jag kan minnas.
Någon mer som ser på Gurren Lagann? :>

Medlem

Gurren Lagann äger!

Fast få serier är så roliga som FLCL.

Medlem

Är uppväxt med anime serier så som klassikerna Starzinger, Cobra, Silverfang mfl. Och ser än idag som vuxen på anime filmer och serier.

Följt InitialD anime serien sedan 1998 eller nått liknande.
Naruto och Bleach är väl de serier som jag följer mer veckovis nu för tiden.
Har sett de flesta större filmerna men även en del okända verk men är som sagt mest serier som jag har tid för(ja 25mins episoder är lättare att passa in i schemat när man har familj och arbete att sköta).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Regelbundet, blir inte så mycket manga dock då det oftast finns en anime :]

Just nu ser jag på Lucky Star, Gurren Lagann och Denno Coil samt läser Yotsuba&!


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Det finns något starkt samband mellan nördar och manga/anime.

~50% ser på anime eller läser manga 'regelbundet' och ~80% finner det underhållande. Det var inte alls de siffror jag hade förväntat mig. o_o

Jag vill varmt rekommendera några 'Seinen manga' (vuxenserier) Cowboy bebop (sci-fi), Juuni Kokki (fantasy) och Kimi ga Nozomu Eien (Romantik/Tragedi).


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

jag läser ingen manga, men ser på anime regelbundet, tanten köper ny mest hela tiden. Det är ingen favorit, men det funkar ibland. Men vad gör man inte för husfriden

Medlem

Kollar på Devil May Cry animen Tycker den är skön, har sett första avsnittet av Gurren Lagann så ska väl kolla vidare på det med efter.


signatur

Videomupp

12
Skriv svar