Playstation 2 - USA:s populäraste konsol

Medlem
Playstation 2 - USA:s populäraste konsol

Det där var lite... förvånande information.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

"Sonys åtta år gamla maskin är dubbelt så populär som tvåan mätt i speltid, visar en undersökning från Nielsen. "
Ska stå trean? Eller är jag bara för trött?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Wtf... Halo 3:a på listan över populärast pc spel? Jävla amerikaner


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Dom som väljer att sitta med ett ps2 eller xbox istället för ett ps3 eller 360 får la skylla sej själva :).

Medlem

Jag tycker det är läskigt att folk är så snåla och inte lägger ut pengar på en BRA spel/media konsol!

Medlem

Snacka om en kalldusch för PS3 att inte bara Wii och Xbox360 spelas mer, utan även Xbox1.

Medlem

Ganska förvånande att Wii hamnade så dåligt på listan.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det känns som Nielsen inte har någon kunskap om vad de ställer frågor om och hälften av de som svarar inte vet vad de svarar på.

"Vad spelar du på?"
"Xbox" (även om de har en Xbox 360)
"Har du en PC?"
"Ja"
"Vad spelar du för spel?"
"Halo" (fast de menar Halo 3 till Xbox 360 så tror Nielsen att de menar Halo 1 till PC)

Inaktiv

många kör med xbox1 som mediacenter kanske därför många har den kvar bla jag.

Inaktiv

Siffrorna blir intressantare när man lägger till hur stor install base de olika konsolerna har. Då blir fördelningen av uppmätt speltid såhär (enligt siffrorna från Nielsen.com, inte de från artikeln, som inte matchar 100% av nån konstig anledning):

39M PS2 --- 30.2%
20M Wii --- 13.5%
16M Xbox --- 9.1%
15M 360 --- 18.3%
7M PS3 --- 7.7%

Så sett till speltid per konsol så föredrar amerikanerna att spela 360 och PS3, och alla dessa Wii's används exakt lika mycket som man trodde, dvs lite.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

"Sonys åtta år gamla maskin är dubbelt så populär som tvåan mätt i speltid, visar en undersökning från Nielsen. "
Ska stå trean? Eller är jag bara för trött?

De menar nog tvåan på listan, inte tvåan som i PS2.

Medlem

Och ändå så tog Sony bort stödet för PS2 från PS3an... Inte det smartaste de gjort i min mening.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Och ändå så tog Sony bort stödet för PS2 från PS3an... Inte det smartaste de gjort i min mening.

De får ju nu sålt båda PS3 och PS2, hur kan det vara dåligt(för dem)?

Köpte själv min PS2 för ca en halv år sedan, jag gissar att många som mig missade förra konsolgenerationen och köper nu PS2 när den går för runt tusenlappen.

Medlem

PS2 kostar inte så mycket så det är väl inte konstigt att den säljer mer och att det finns mer spel till den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det var en oväntad info


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Bah ps 2 är ju praktiskt taget gratis. Alla har råd med en, nästan. Inte så konstigt då.

Medlem

Ps2 äger
Jag trodde xboxen skulle vara deras favorit


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av molis:

Jag tycker det är läskigt att folk är så snåla och inte lägger ut pengar på en BRA spel/media konsol!

Ja för alla har penger så det räcker ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Stackars Sony? hehe.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns som Nielsen inte har någon kunskap om vad de ställer frågor om och hälften av de som svarar inte vet vad de svarar på.

"Vad spelar du på?"
"Xbox" (även om de har en Xbox 360)
"Har du en PC?"
"Ja"
"Vad spelar du för spel?"
"Halo" (fast de menar Halo 3 till Xbox 360 så tror Nielsen att de menar Halo 1 till PC)

Låter ju som en lite mer trolig anledning.
För även om USA alltid är lite efter Europa och dessutom har värre ekonomisk kris, så kan de omöjligtvis vara SÅ mycket efter resten av världen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Skumma siffror indeed. Men jag tror de beror på att PS3 är dyrt, därför måste du ha ett jobb, och har du jobb kan du inte spela lika mycket.

Medlem

Shit vad bra nyheter för alla Grattis Sony, ni vann konsolkriget


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Bor vi i USA elr vf bryr vi oss? Nästa vecka får vi reda på vilken konsoll som är populärast i Palestina emellan de oförsvarbara Israel bombningarna?


signatur

che@left4dead.se
www.left4dead.se

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Ganska förvånande att Wii hamnade så dåligt på listan.

Inte om man tittar på spelutbudet. Det är rent ut sagt bedrövligt få bra spel till Wii.

Medlem
Skrivet av Che:

Bor vi i USA elr vf bryr vi oss? Nästa vecka får vi reda på vilken konsoll som är populärast i Palestina emellan de oförsvarbara Israel bombningarna?

Tycker du att Politik och Religon hör hemma i ett spel forum?

Medlem
Skrivet av VeltroXDudE:
Skrivet av Che:

Bor vi i USA elr vf bryr vi oss? Nästa vecka får vi reda på vilken konsoll som är populärast i Palestina emellan de oförsvarbara Israel bombningarna?

Tycker du att Politik och Religon hör hemma i ett spel forum?

Väldigt mycket prat om politik och religon här på FZ.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Och du menar att vi tjänar mer i Sverige, alternativt att PS3 är billigare här? Ta och kamma dig. Sverige har rätt låga löner jämfört med många andra länder, speciellt vid jobb som kräver universitets-/högskolestudier.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Shit vad bra nyheter för alla Grattis Sony, ni vann konsolkriget

konsoll krig kommer vara i evigheter.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

12
Skriv svar