Playstation 2 - USA:s populäraste konsol

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Och du menar att vi tjänar mer i Sverige, alternativt att PS3 är billigare här? Ta och kamma dig. Sverige har rätt låga löner jämfört med många andra länder, speciellt vid jobb som kräver universitets-/högskolestudier.

Jag jämförde mig med USA då hela dollarn är förstörd. Jag anser att Sverige tjänar mera än vad andra i världen gör och vi har det billigare och bättre.

En vanlig familj i USA har inte idag råd att köpa ett Playstation 3 eftersom det är i USA finanskrisen ligger.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Och du menar att vi tjänar mer i Sverige, alternativt att PS3 är billigare här? Ta och kamma dig. Sverige har rätt låga löner jämfört med många andra länder, speciellt vid jobb som kräver universitets-/högskolestudier.

Jag jämförde mig med USA då hela dollarn är förstörd. Jag anser att Sverige tjänar mera än vad andra i världen gör och vi har det billigare och bättre.

En vanlig familj i USA har inte idag råd att köpa ett Playstation 3 eftersom det är i USA finanskrisen ligger.

Är du verkligen helt blåst?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av molis:

Jag tycker det är läskigt att folk är så snåla och inte lägger ut pengar på en BRA spel/media konsol!

+1

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Och du menar att vi tjänar mer i Sverige, alternativt att PS3 är billigare här? Ta och kamma dig. Sverige har rätt låga löner jämfört med många andra länder, speciellt vid jobb som kräver universitets-/högskolestudier.

Jag jämförde mig med USA då hela dollarn är förstörd. Jag anser att Sverige tjänar mera än vad andra i världen gör och vi har det billigare och bättre.

En vanlig familj i USA har inte idag råd att köpa ett Playstation 3 eftersom det är i USA finanskrisen ligger.

Är du verkligen helt blåst?

Kom gärna med en förklaring?

Medlem
Citat:

En vanlig familj i USA har inte idag råd att köpa ett Playstation 3 eftersom det är i USA finanskrisen ligger.

Större delen av USA är ett u-land (jag har inga siffror och är för lat för att leta upp skolboken).

Inaktiv

@Showerguy, jag tycker du borde göra lite mer research innan du börjar skriva. Det är USA inte Ukraina.

På vilket sätt menar du att dollarn är förstörd? Har de eldat upp merparten av dem? Är det förstörd på det sättet eller tänker du på att den l¨åg på en växelkurs i 8.5 mot kronan innan finanskrisen och sen gick ner till 6 och nu är uppe på 7 spänn igen.

Utveckla gärna det där..

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av molis:

Jag tycker det är läskigt att folk är så snåla och inte lägger ut pengar på en BRA spel/media konsol!

+1

Som jag sa tidigare - tror ni verkligen det är det samma som att vara snål när man inte har råd?

Ni kanske badar i pengar, men majoriteten av världen gör inte det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av T-Jay:

@Showerguy, jag tycker du borde göra lite mer research innan du börjar skriva. Det är USA inte Ukraina.

På vilket sätt menar du att dollarn är förstörd? Har de eldat upp merparten av dem? Är det förstörd på det sättet eller tänker du på att den l¨åg på en växelkurs i 8.5 mot kronan innan finanskrisen och sen gick ner till 6 och nu är uppe på 7 spänn igen.

Utveckla gärna det där..

USA har ju gjort endel EXTREM-åtgärder för att åstadkomma det dock. Amerikanska börsen är ju fortfarande i djup kris. Och deras ekonomi likså. Och som topp på det är arbetslösheten skyhög och staten har ett underskott på ett antal miljarder dollar :P. Så även om dollarn är högre så är dom fortfarande i djup ekonomisk kris.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Och du menar att vi tjänar mer i Sverige, alternativt att PS3 är billigare här? Ta och kamma dig. Sverige har rätt låga löner jämfört med många andra länder, speciellt vid jobb som kräver universitets-/högskolestudier.

Jag jämförde mig med USA då hela dollarn är förstörd. Jag anser att Sverige tjänar mera än vad andra i världen gör och vi har det billigare och bättre.

En vanlig familj i USA har inte idag råd att köpa ett Playstation 3 eftersom det är i USA finanskrisen ligger.

Herregud... du är väl ändå ironisk där va? För ifall inte så har du ju nu iallafall verkligen bevisat att du har totalt noll koll. xD 8)

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av molis:

Jag tycker det är läskigt att folk är så snåla och inte lägger ut pengar på en BRA spel/media konsol!

+1

Som jag sa tidigare - tror ni verkligen det är det samma som att vara snål när man inte har råd?

Ni kanske badar i pengar, men majoriteten av världen gör inte det.

Och en del kanske bara vill ha en SPELkonsol. Då skiter man fullständigt i vad det finns för extra funktioner... och priset blir då också för högt för en SPELkonsol.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"Sonys åtta år gamla maskin är dubbelt så populär som tvåan mätt i speltid, visar en undersökning från Nielsen. "
Ska stå trean? Eller är jag bara för trött?

Medlem

Där ser man. Jag ska sälja min 360xbox! med 20spel å två hk å med 60gb HD, köpt i september 2008, har tröttnat! ska bara spela på PC NÅN som vill köpa!? ska sätta ut den på blocket

Medlem

frågan är, är det roligare att spela ett spel på en ny consol än en gammal?

ps2an kan köra nästan exakta spel som ps3an bortsett från grafiken. och många spel har bara grafik som eyecandy, jag menar att man inte måste ha pang grafik för att kunna köra ett spel, och dom som köper ett spel bara grafiken vet inte vad spel glädje är. det som är interssant dock är internet uppkoppling hårdisk och sånt som verkligen gör nåt. men alla behöver inte det där heller utan dom vill bara ha en spel maskin och ps2an har ju riktigt mycket bra spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Och du menar att vi tjänar mer i Sverige, alternativt att PS3 är billigare här? Ta och kamma dig. Sverige har rätt låga löner jämfört med många andra länder, speciellt vid jobb som kräver universitets-/högskolestudier.

Jag jämförde mig med USA då hela dollarn är förstörd. Jag anser att Sverige tjänar mera än vad andra i världen gör och vi har det billigare och bättre.

En vanlig familj i USA har inte idag råd att köpa ett Playstation 3 eftersom det är i USA finanskrisen ligger.

Det spelar ingen roll vad du anser, det är inte så. Ta dig en titt runtom i världen och lär dig lite om ekonomi innan du försöker komma med påhittade argument. Du kan t.ex. kolla på nyheterna på tv och läsa lite vettiga tidningar.
Bättre har vi det säkert än många andra länder dock.

Medlem

Jag är helt med Spectral här. Mina amerikanska vänner som har ganska normala jobb tjänar betydligt mer än vad folk i sverige med motsvarande jobb har.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

inte så konstigt ps2an är extremt bra lämpad för barn som inte kräver high tec grafik

den har även en del bra familjespel så som buzz singstar dansmattor eyetoy spel mm

och är en underbar konsoll till det priset


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Spectral:

Det spelar ingen roll vad du anser, det är inte så. Ta dig en titt runtom i världen och lär dig lite om ekonomi innan du försöker komma med påhittade argument. Du kan t.ex. kolla på nyheterna på tv och läsa lite vettiga tidningar.
Bättre har vi det säkert än många andra länder dock.

Jag hoppas inte du själv tror att genomsnitts-white trashen i USA har högre lön än genomsnittssvennen härhemma.

Visst. De som haft råd med college-examen har säkerligen bra lön, men de hör knappast till majoriteten.

Dags att öppna upp ögonen själv och läsa lite vettiga tidsskrifter


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Lite fakta:

Genomsnittsinkomsten för män under 2007 var 239149kr i Sverige och $45113 i USA.

Genomsnittsinkomsten för kvinnor under 2007 var 187651kr i Sverige och $35102 i USA.

Detta enligt SCB och dess motsvarighet i USA, Census Bureau.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Spectral:

Det spelar ingen roll vad du anser, det är inte så. Ta dig en titt runtom i världen och lär dig lite om ekonomi innan du försöker komma med påhittade argument. Du kan t.ex. kolla på nyheterna på tv och läsa lite vettiga tidningar.
Bättre har vi det säkert än många andra länder dock.

Jag hoppas inte du själv tror att genomsnitts-white trashen i USA har högre lön än genomsnittssvennen härhemma.

Visst. De som haft råd med college-examen har säkerligen bra lön, men de hör knappast till majoriteten.

Dags att öppna upp ögonen själv och läsa lite vettiga tidsskrifter

Men var ser du att jag skrivit det? Du kan väl ta och läsa diskussionen från början istället för att komma och lägga dig i mitt i allt och dra egna slutsatser som är så fel ute att det inte finns? Du framstår ju bara som dum.

Om du inte orkar läsa allt så gör jag en kort resumé: jag skrev många andra länder (inte endast USA), speciellt jobb som kräver högskole-/universitetsutbildning.

Och om det Dance skriver så stämmer det ju in på USA också. Jag skulle kunna skriva att jag är ganska säker på att majoriteten i USA inte är white trash bara för att de är det på Cops... men jag låter det vara osagt.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Spectral:

Det spelar ingen roll vad du anser, det är inte så. Ta dig en titt runtom i världen och lär dig lite om ekonomi innan du försöker komma med påhittade argument. Du kan t.ex. kolla på nyheterna på tv och läsa lite vettiga tidningar.
Bättre har vi det säkert än många andra länder dock.

Jag hoppas inte du själv tror att genomsnitts-white trashen i USA har högre lön än genomsnittssvennen härhemma.

Visst. De som haft råd med college-examen har säkerligen bra lön, men de hör knappast till majoriteten.

Dags att öppna upp ögonen själv och läsa lite vettiga tidsskrifter

Men var ser du att jag skrivit det? Du kan väl ta och läsa diskussionen från början istället för att komma och lägga dig i mitt i allt och dra egna slutsatser som är så fel ute att det inte finns? Du framstår ju bara som dum.

Om du inte orkar läsa allt så gör jag en kort resumé: jag skrev många andra länder (inte endast USA), speciellt jobb som kräver högskole-/universitetsutbildning.

Och om det Dance skriver så stämmer det ju in på USA också. Jag skulle kunna skriva att jag är ganska säker på att majoriteten i USA inte är white trash bara för att de är det på Cops... men jag låter det vara osagt.

Det är inte så lätt att veta när man aldrig varit utanför sitt postnummerområde...

Medlem
Skrivet av Trucker58:

Det är inte så lätt att veta när man aldrig varit utanför sitt postnummerområde...

Du vet ju inte hur stort område hans postnummer täcker


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

Folket i USA, om dom nu ska köpa en playstation 3 så går det åt typ 1/3 av deras lön? Dom är ju tvungna att spara pengar i flera månader/år innan dom har råd med något sådant.

Vote for Barack Obama!

Och du menar att vi tjänar mer i Sverige, alternativt att PS3 är billigare här? Ta och kamma dig. Sverige har rätt låga löner jämfört med många andra länder, speciellt vid jobb som kräver universitets-/högskolestudier.

Jag jämförde mig med USA då hela dollarn är förstörd. Jag anser att Sverige tjänar mera än vad andra i världen gör och vi har det billigare och bättre.

En vanlig familj i USA har inte idag råd att köpa ett Playstation 3 eftersom det är i USA finanskrisen ligger.

Jösses. Tror du en finanskris ansöker om visum innan den sprider sig till andra länder? Vi har knappt sett början av den än och jag kan lova dig att den kommer att vara global. Fast du kanske tror att Sverige är självförsörjande? Måste vara härligt att vara naiv. Får göra som Homer, dunka upp en krita i näsan igen...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar