Tribes 2 Tribute!

Medlem
Tribes 2 Tribute!

http://video.google.com/videoplay?docid=-6237283491916365136&...

Fyfaan...ryser längst hela ryggen och inte långt ifrån en liten tår i ögat!

Världens bästa spelserie, idag knappt ihågkommen medans skit som CS lever vidare...

Jag får nästan ont i magen när jag tänker på hur en sådan underbar spelserie slutade i ett fjasko...

Spelvärlden är bra orättvis den också.

ShazBOT!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

nj
Medlem

Den där filmen är helt underbar, har haft den liggandes på min hårddisk sen 2003 enligt filens egenskaper och kikar på den då och då.
Spelade aldrig något av Tribes-spelen själv, men varje tillfälle jag sett den så har jag fått en enorm lust att prova :/

Inaktiv

haft filmen massa år också
tycker den är (var) lite överhypad, men den är helt klart jävligt cool, och visar upp världens mest underskattade spelserie, som föddes på tiden folk inte fnös åt bra spel med inlärningströskel


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

väldigt bra spel indeed
saknar det

som du säger..tråkigt att CS lever istället för det här

Inaktiv

det var ju nåt i stilen att t1-folket inte gillade t2, för t2 var mkt långsammare.. så alla grät "selloutz!11" och vägrade lira det..
sen blev det en liten t2-scen, och så kom t3, och då grät alla för det var för snabbt, och dom som lirade t1 hade redan slutat med tribes för längesen

alla tre liren äger


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

tribes2 var trots allt ett tribes spel, till skillnad från vengeance som är en UT mod :/

Missförstå mig inte, jag älskar samtliga tribes spel, inklusive det sista, men det är långt ifrån samma typ av spel som t1 och t2 var.

Men det är nästan som om dagens spelcommunity inte klarar av spel som kräver lite inlärning...Sätt tribes2 i händerna på någon som aldrig spelat dem, en av dagens "nya" spelare, och de kommer svära, spotta och inte ens försöka sätta sig in i spelet...
TIll och med CTF är ju för faan svårt att hitta idag, ingen som vill spela detta underbara spelsätt

Jag väntar med spänning nu på mitt Warhawk till ps3an som jag får hem i veckan, men när det gäller tribes så är jag rädd det endast kommer finnas kvar som några av de bästa spelminnen jag har.

Garage Games kanske får tummen ur arslet och gör verklighet av sitt techdemo "Legions" vilket skulle blåsa nytt liv i tribes communityn, men frågan är om någon av de nya, yngre, enkelspåriga spelarna skulle våga försöka, våga lära sig vad spelet går ut på?

Kommer aldrig glömma de långa våldsamma matcherna på raindance och katabatic


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

du kan inte ha kört så mkt t3..
samma motor != samma spel
blunda och känn på gameplayen, _helt_ annorlunda från ut, och _helt_ i tribes-andan


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

prikk....pratar du om tribes vengeance?
det är ju unreal engine och inte torque som tribes 1 och 2 använder...och gameplayet är inte i närheten likt de första två, kartorna är mindre, och all utrustning är mycket lättare att använda...Man för midair hits hela tiden i T:V, men väldigt sällan i T1 och T2.

Jag gillar tribes vengeance, men jag skulle aldrig påstå att det är likt sina föregångare. Inte ens i närheten.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

ja, jag pratar om t:v. håller med om att det är annorlunda, men vafan, det fanns många stora banor.. och hastigheten i gameplayet höll fan måttet imo.
alla vapen föll mig inte i smaken men som q2ctf-veteran så tycker jag att grapplen är råcool, och med rejäl skill kan man dominera rejält med den. (en sak som säkert gamla tribesfans gnäller på.. suck)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Funderar på att installera TV igen...Finns det någon server som är befolkad nu för tiden?

Och behövs det nått mappack m.m.?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

ingen aning.. det ligger här bredvid datorn och tittar på mig med sorgsna ögon


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Och jag hgittade inte min T:V skiva när jag skulle installera de häromdagen.

1
Skriv svar