Dygnsrytmer

Medlem
Dygnsrytmer

Den senaste veckan, eller kanske det senaste halvåret, har min dygnsrytm varit lite rubbad. Om man säger att en normal dygnsrytm är att man vaknar vid 06:00 och går och lägger sig vid 22:00 (jobbar eller går i skolan från 08:00-16:00). Jobbar man nattskift är ju inte detta aktuellt.
Hur som helst så har min dygnsrytm blivit mer att jag vaknar 12:00 och går och lägger mig 04:00. Jag går en heltidsutbildning på Högskola, men jag har bara två föreläsningar/lektioner i veckan, resten är tid för eget arbete.

Hur ser din dygnsrytm ut?

#blogg

Medlem
Dygnsrytmer

Sova 22:00 vakna 06:15, arbete 07:00-15:40.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Efter att ha spenderat 4 år av mitt liv att lägga mig runt 2-4 på natten och vakna när jag "känner för det", så lägger jag mig nu 10-11 på kvällen och vaknar runt 6-7 på morgonen.

Det mår man sjukt mycket bättre på. Gör detta alla dagar, även helger.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vakna: 08-10isch, sova: 02-06isch, beroende på hur bra mitt nattprojekt fortskrider

När jag jobbar så är det oftast ännu mer kaos. Jag kan byta från dag till nattjobb under samma vecka, flera gånger.
Det ställer till lite oreda i huvudklockan. Men har alltid varit nattmänniska.

Medlem

Kul att se att ni har en stabil rytm:)

trasapa: Jag har blivit nattmänniska nu, men jag kan ställa om mig väldigt lätt. Gjorde ett experiment för inte så länge sen då jag bytte dygnsrytm hur som helst, men det blir oftast att man får dygna någon dag i veckan, för att sedan kunna sova ut kommande dag.

Medlem

Klockslaget när jag skriver detta säger nog en del om min dygnsrytm.

Jag föredrar att lägga mig någon gång mellan 2 och 4 på natten och gå upp vid 12-13 på dagen. Då mår jag som allra bäst.

Det största problemet för mig är att jag sover som djupast mellan 7 och 9 ungefär och det ställer till det eftersom jag börjar jobba vid 8. Alltså när jag är som allra tröttast. Att försöka ställa om är hopplöst. Jag har försökt i många år men det går bara inte.

Medlem

Jag tror att jag mår bäst av att gå upp vid 8 och lägga mig vid 12, men det händer väldigt sällan.

1
Skriv svar