Zeitgeist the movie

Medlem
Zeitgeist the movie

Föreslår att alla ser denna. De 5 första minutrarna går att spola förbi om ni inte orkar se en mängd bilder osv som egentligen inte har så stort intresse, och det är inte förrän runt 9:50 in i filmen som det riktigt intressanta börjar.

[http://www.zeitgeistmovie.com/]

Inaktiv

Jo den är bra..

Några andra bra dokumentärer är:

Loose Change 2nd Edition
The Global Warming Swindle
The Corporation
David Icke - From Freedom To Fascism (föreläsning)
The Illuminati (Två delar)


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

fyfan, har sett 21 minuter av Zeitgeist nu, har fastnat helt alltså, sjukt bra än så länge!

Edit : sett klart hela filmen nu... wow, är det okej att säga att man hatar USA efter denna filmen ?
Vissa av sakerna visste man redan, men jag lärde mig verkligen en hel del av denna filmen, den var helt enkelt perfekt, tackar till alla som har samlat in alla dessa bevisan, forskat så mycket, endast för att kunna visa för andra hur det verkligen står till.
Vissa kanske kommer flejma nu på mig och säga "blablabla det är bara konspirationsteorier".. so? Bevisen står ju på vår sida, terrorister my ass :D.

Medlem

Vilken jävla film, efter tio min va jag fast, kollade rätt igenom skiten..

Men usch va uppgiven jag känner mig och va synd jag tycker om amerikanerna nu, innan störde jag mig bara på dom, nu tycker jag synd om dom, stackarna lever i ignorans och blir mer och mer hjärntvättade för varje dag, snart hamnar tydligen vi där också, iaf om man ska tro filmen..

Tänker vara kritisk mot den precis som dom förordar själva, vissa saker lät lite väl extrema, tänker på ett visst chip som dom snackade om i slutet..

Men helt klart intressant och väl värd att se, om inte annat för att dom låter en ladda ner den helt gratis, då känns det iaf som att dom vill säga nåt och inte bara tjäna pengar på den
Men tack för tipset iaf..

edit: Förresten, blev nyfiken på vad zeitgeist betyder då jag sett ordet på fler ställen än denna film på sistone, tänkte att andra kanske också undrar..

"Zeitgeist betyder tidsanda och avser en tidsperiods intellektuella och kulturella klimat. Ordet kommer ursprungligen ifrån de tyska orden Zeit ’tid’ och Geist ’anda’."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist

Medlem

Shit... Kan inte minnas när en film senast fick mig att tänka så här mycket. Jag har alltid varit kritisk mot religion och allt det andra som de snackar om, men nu är jag bara ännu mer irriterad. Hur f*n kan vi låta dem göra detta? Om folket bara sa emot så skulle inte de kunna göra något, eftersom de får ju sin makt från oss! Helt absurt...

Medlem

Den nya världsordningen är snart här :(.
Och det där chipet vägrar jag! Jag vill inte bli Strogg!


signatur

<3

Inaktiv

vägrar du chippet så kommer dom vända folket emot dig..din jävla terrorist!

väldigt bra film..jag är rädd

Medlem

Jag dör hellre än få det där chipet i mig, jag menar allvar. Jag är en fri människa och ingen kan tvinga i mig något sånt, om det då betyder jag kommer stå utanför samhället så visst.


signatur

<3

Medlem

Funderade på en sak, det där planet som kraschade, det är väl ganska tydligt att dom som gjorde filmen inte trodde att det va ett plan som kraschade, men alla dom här människorna man säger ringde sina nära och kära nån gång efter att "planet" blivit kapat, det gav dom aldrig nån förklaring till?
Eller var det bara regeringens lögner?

Medlem

Även om man inte får någon förklaring till ett gäng samtal så spelar det ingen roll. En byggnad (speciellt en av den kalibern) kan omöjligen falla på sättet som de gjorde genom att bli träffade av några plan långt uppe, det är helt emot fysikens lagar.

Medlem

Jag kan inte argumentera emot denna film, och jag tror på den... motvilligt. Men varför gör dessa få människor allt detta? Dom har miljontals med människoliv på sitt samvete, styr hela världen, gör sig själva rikare och rikare (vilket inte finns något syfte med heller när dom redan har så brutalt snuskigt mycket pengar)... Dom äger och styr ju nästan allt som är möjligt för oss människor att äga och styra (inkl. andra människor, pengar, den fria viljan, jämställdhet, frihet, jorden... verkligen ALLT) men ändå är dom så jävla "snåla" att dom måste se till att styra 100%, till kostnaden av hela världsbefolkningens fria liv - deras systrar och bröder.

VARFÖR!?
Vad är det dom vill uppnå? Vad hade dom tänkt göra sen? Är detta bara ett roligt spel för dom som pågått i ett flertal generationer (ja, sedan innan år noll t.o.m.).

(p.s uppfattade jag det rätt gällande chipet, att om man inte gjorde som dom tycker och vill att man ska göra, så stänger dom av chipet och man blir direkt helt bortkopplad från samhället genom att ens identitet försvinner, ens pengar (som enbart är digitala siffror i chipet) försvinner, det man stod som ägare på tillhör dom osv.!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

MFC
Medlem

Man får väl, som med allt annat, fundera lite över filmens syfte men oavsett om det är mer sanning än lögn eller vad så är det ganska intressant o se att oron inte är helt obefogad. Googlar man lite på ämnen som tas upp så är det mycket korrekt samma diskussioner som förs. Ganska skrämmande om ni frågar mig..

Btw, http://www.youtube.com/watch?v=6hiPrsc9g98

och http://www.youtube.com/watch?v=H65f3q_Lm9U


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det är faktiskt helt möjligt för ett sådant stort torn att falla ihop, tyngden från ovanstående plan trycker ner ett redan försvagat järnskelett och sedan blir tyngden för mycket att allt faller ihop.
Har inte sett hela filmen än, men tänkte väl göra det nån gång

Självklart så känner man något för amerikanarna, när jag först började läsa michael moores bok (den första, om hur allting styrs utav företagen i USA) så kände jag först ett enormt hat mot USA, men efter två år så kollade jag runt mer om det och insåg att, nej det är fel att hata ett helt land pga av vad toppskiktet gör, folket beter sig på ett visst sätt för att regeringen har hjärntvättat och fördummat folket till en sån grad att man blir bara ledsen när man ser till den stora massan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Välgjord film, religionsdelen var väldigt bra. Men efter det blir det lite väl konspirations-aktigt, är väldigt skeptisk till att nån sprängde tornen.

Här är en debatt från 'Democracy now!' mellan killarna som gjorde 'Loose change' (en liknande film men endast om 9/11) och 2 herrar från 'Popular mechanics' (en vetenskapstidning).

Edit: Även dessa filmer kan vara av intresse:

http://www.youtube.com/watch?v=F-bBryqjNEw

http://www.youtube.com/watch?v=fHYq3T8l3Qo


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

nu skulle det visserligen vara synd att minimera hela filmen/denna tråd till (ännu) en diskussion om tornens öde - men jag förstår inte varför så otroligt många människor, utan koppling mellan varandra och som verkligen var vid tornen, snackar om (ett flertal) explosioner m.m.

är ju inte så att man skulle börja diktera ihop en konspiration samtidigt som man står 0-100 meter från en sådan byggnad rasa ihop och det är kaos och panik överallt och ens liv riskerade att slockna inom bara några få minuter tidigare.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Nej, men det är ju mycket möjligt att man tolkat andra ljud till att vara explosioner i all panik och förvirring.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

kan inte alla religons fanatiker titta på den där? sjukt intresant!


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

tycker dokumentären ballar ut när man kommer till RFID-chipen, liten överdrift att det där skulle tas i verket så som det beskrivs. Vinklat är ordet, men oavsett så skulle jag inte vara ett dugg förvånad om WTC-tragedin var ett amerikanskt hopkok. Tyvärr kommer vi aldrig att få veta det men som alltid behöver varje århundrade en myt för att hålla liv i diskussionen kring andra myter.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Även om man inte får någon förklaring till ett gäng samtal så spelar det ingen roll. En byggnad (speciellt en av den kalibern) kan omöjligen falla på sättet som de gjorde genom att bli träffade av några plan långt uppe, det är helt emot fysikens lagar.

Oj här trodde jag det skulle vara någon intressant anti-usafilm som INTE hade massa 9-11 bullshit. Emot fysikens lagar? Right. Inte. Nu vetefan om jag ens har lust att se skiten.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

MFC: vad tror du folk hade sagt/trott typ 1980-1990 att England skulle ha "big brother" (extrem övervakning av dess invånare (och alla andra som är där) i stor skala runt 2000-2005?... dom skulle skratta åt dig och säga att dom skulle aldrig gå med på det... sen kom 9/11, och sedan några andra incidenter (som tas upp i denna filmen t.o.m.) och poff så har dom det.

och samtidigt så flyger agenter m.m. i USA-ägda flygplan och hämtar upp misstänka terrorister utan att behöva ha det minsta bevis eller någon som kontrollerar dom.

hur tror du det kommer vara om 10-20 år?...
"åhh va simpelt, behöver aldrig bära runt på passet, utan bara titta in i någon maskin bla bla bla"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

MFC
Medlem
Skrivet av Werzion:

MFC: vad tror du folk hade sagt/trott typ 1980-1990 att England skulle ha "big brother" (extrem övervakning av dess invånare (och alla andra som är där) i stor skala runt 2000-2005?... dom skulle skratta åt dig och säga att dom skulle aldrig gå med på det... sen kom 9/11, och sedan några andra incidenter (som tas upp i denna filmen t.o.m.) och poff så har dom det.

och samtidigt så flyger agenter m.m. i USA-ägda flygplan och hämtar upp misstänka terrorister utan att behöva ha det minsta bevis eller någon som kontrollerar dom.

hur tror du det kommer vara om 10-20 år?...
"åhh va simpelt, behöver aldrig bära runt på passet, utan bara titta in i någon maskin bla bla bla"

hur framtiden är vet ingen, men att det finns krafter som vill styra utvecklingen åt ett visst håll kan jag hålla med om. Men jag måste faktiskt ifrågasätta vissa delar av den dokumentären. Vissa saker är faktiskt felaktiga i den, särskilt i början kring religionssnacket.. även om det framstår som fakta


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Va lustigt, religionsdelen är typ det enda som jag tror på 100%..
Fast jag är väl kanske inte den mest opartiska i den frågan..
Folk tror väl alltid på det dom vill tro på oavsett bevis eller fakta som bevisar motsatsen..

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Oj här trodde jag det skulle vara någon intressant anti-usafilm som INTE hade massa 9-11 bullshit. Emot fysikens lagar? Right. Inte. Nu vetefan om jag ens har lust att se skiten.

Se först, gnäll sen.

MFC
Medlem

Vill man få en överdos av konspirationsteorier kring 9/11 kan man gå till http://www.davesweb.cnchost.com/


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Vill tipsa tillbaka om en annan intressant dokumentär, som jag inte tror så många känner till.

911 and the British Broadcasting Conspiracy

Som dom själv skriver i början:
"This documentary film is a direct response to BBC's
Conspiracy Files programme aired on 18th February 2007"

Väldigt intressant att se hur dokumentärskaparna bemöter BBC's vilseledande propaganda.

Inaktiv
Citat:

hur framtiden är vet ingen, men att det finns krafter som vill styra utvecklingen åt ett visst håll kan jag hålla med om. Men jag måste faktiskt ifrågasätta vissa delar av den dokumentären. Vissa saker är faktiskt felaktiga i den, särskilt i början kring religionssnacket.. även om det framstår som fakta

Till exempel..?


signatur

supernoodle strikes again

MFC
Medlem
Skrivet av supernoodle:
Citat:

hur framtiden är vet ingen, men att det finns krafter som vill styra utvecklingen åt ett visst håll kan jag hålla med om. Men jag måste faktiskt ifrågasätta vissa delar av den dokumentären. Vissa saker är faktiskt felaktiga i den, särskilt i början kring religionssnacket.. även om det framstår som fakta

Till exempel..?

några av "gudarna" beskrivs felaktigt om man ser till vad som är känt om dom. Bara att slå upp information om "Horus".. orkar inte rota åt dig men jag tycker inte man ska ta allt i den filmen som en sanning, snarare en blandning av lögner och sanningar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av supernoodle:
Citat:

hur framtiden är vet ingen, men att det finns krafter som vill styra utvecklingen åt ett visst håll kan jag hålla med om. Men jag måste faktiskt ifrågasätta vissa delar av den dokumentären. Vissa saker är faktiskt felaktiga i den, särskilt i början kring religionssnacket.. även om det framstår som fakta

Till exempel..?

några av "gudarna" beskrivs felaktigt om man ser till vad som är känt om dom. Bara att slå upp information om "Horus".. orkar inte rota åt dig men jag tycker inte man ska ta allt i den filmen som en sanning, snarare en blandning av lögner och sanningar.

Vilka fakta om Horus anser du är felaktiga?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

MFC
Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av MFC:
Skrivet av supernoodle:
Citat:

hur framtiden är vet ingen, men att det finns krafter som vill styra utvecklingen åt ett visst håll kan jag hålla med om. Men jag måste faktiskt ifrågasätta vissa delar av den dokumentären. Vissa saker är faktiskt felaktiga i den, särskilt i början kring religionssnacket.. även om det framstår som fakta

Till exempel..?

några av "gudarna" beskrivs felaktigt om man ser till vad som är känt om dom. Bara att slå upp information om "Horus".. orkar inte rota åt dig men jag tycker inte man ska ta allt i den filmen som en sanning, snarare en blandning av lögner och sanningar.

Vilka fakta om Horus anser du är felaktiga?

haha, så nu ska JAG bevisa att hela den filmen är falsk eller vaddå? Wikipedia ffs

För den delen ifrågasätter jag bara vissa saker, man ska inte tro på allt som sägs i den filmen.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Rissan:
Skrivet av MFC:
Skrivet av supernoodle:
Citat:

hur framtiden är vet ingen, men att det finns krafter som vill styra utvecklingen åt ett visst håll kan jag hålla med om. Men jag måste faktiskt ifrågasätta vissa delar av den dokumentären. Vissa saker är faktiskt felaktiga i den, särskilt i början kring religionssnacket.. även om det framstår som fakta

Till exempel..?

några av "gudarna" beskrivs felaktigt om man ser till vad som är känt om dom. Bara att slå upp information om "Horus".. orkar inte rota åt dig men jag tycker inte man ska ta allt i den filmen som en sanning, snarare en blandning av lögner och sanningar.

Vilka fakta om Horus anser du är felaktiga?

haha, så nu ska JAG bevisa att hela den filmen är falsk eller vaddå? Wikipedia ffs

För den delen ifrågasätter jag bara vissa saker, man ska inte tro på allt som sägs i den filmen.

Och andra sidan är ju wikipedia precis lika tillförlitlig som filmen är. Det vill säga du kan inte dra slutsatsen att allt som står på wikipedia är sant heller.

Skriv svar