EA Store tar betalt för extra nedladdning

Robot
EA Store tar betalt för extra nedladdning
Medlem
EA Store tar betalt för extra nedladdning

Har första april kommit tidigt i år?


signatur

NinjaSkitz.

MFC
Medlem

All your base are belong to us!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vilka är med mig på att rulla in EA i tjära och fjädrar ändå?

Medlem

Haha, vad i helvete?

Medlem

Haha, de kämpar verkligen för hatet.

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Vilka är med mig på att rulla in EA i tjära och fjädrar ändå?

*kånkar in en tunna tjära*

Enjoy!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Alltså, jag hatar EA mer och mer för var dag... Även om de har bättrat sig med sina uppköp av andra spelföretag.

Medlem

Tycker det är bra hur objektiva och professionella FZ är i sina nyhetsrapporteringar. Man tar FZ så seriöst då menar jag.

Medlem
Medlem

Så, där kom det slutgiltiga beviset - de är ett par snåla djävlar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

EA är allt för roliga.

Medlem

Intressant att alla sidor rapporterar om det här igen som om det var någon slags chokerande överraskning. Alla verkar ha glömt bort att de redan rapporterat om detta när tjänsten var ny för några år sedan.. :\

Inaktiv

det har dom gjort länge, jävligt korkat

Inaktiv

FZ kommer in lite sent med nyheterna, som vanligt

Medlem

Kan inte påstå att jag är särskilt förvånad.
Tyvärr så anser många företag att vi konsumenter ska behöva betala samma pris eller tom mer för att få tillgång till samma produkt och funktionalitet som vi skulle få om vi köpte det den vanliga vägen fast det rimligtvis borde kosta mindre (för företagen) att vi köper deras produkt digitalt.
Förstår inte vad som är så svårt att greppa med alla fördelar den "nya" tekniken har egentligen?
Kan det vara så att dom inte vill släppa ifrån sig den lilla makt och kontroll dom ännu besitter?
Eller är dom bara korkade bakåtsträvare?
Tyvärr är det nog en kombination av båda.

Nej, en köpt produkt är en köpt produkt oavsett om du laddar ner den eller köper den i affären. Ska väl inte behöva betala extra för att använda nåt jag har köpt.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

herregud, vad tänker dem med? snakka om att få folk att piratkopiera efter tiden har gått ut, verkligen ironi.

Medlem

Vad är problemet med bittorrent protokollet om man får fråga. Släpp spelen på trackers, kräv en cdkey som verifieras på en av deras servrar. Finns inte något enkelt sätt att knäcka det.

Skit i mellanhanden, spelbutikerna. Då försvinner en del av kostnaderna för spelet. Vi behöver inte butiker när vi har världens bästa sätt att dela/distribuera information själva. Internet.

Det är samma sak med skivbutikerna. Varför ens ha dem? Allt de gör är att ta pengar från artisterna och sen ta mer pengar från oss mha. gammal teknologi.

Jag skulle lätt betala för ett spel om det fanns tillgängligt att bara sätta in pengar på ett konto via internet och sedan dra ner en digital kopia. Köper flera spel via steam. Det bästa är att spelen inte kommer 10 månader senare till Sverige än vad de gör till resten av världen då. Sådana grejer knäcker de flesta och de drar ner skiten istället.

Hail internet.

Medlem

Köper spel i butik än så länge mer prisvärt. . Eller köper en gammal goding på good old games.

Inaktiv

Girigt värre..

Medlem

Ingen vill ha EAs massproducerade skitspel ändå. :/

Medlem

Steam.-----> EA Store!

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Tycker det är bra hur objektiva och professionella FZ är i sina nyhetsrapporteringar. Man tar FZ så seriöst då menar jag.

Ja, för det är ju mycket mer "objektivt" och professionellt att publicera okommenterade skärmdumpar/trailers levererade direkt från utgivaren (aka gratisreklam)...? Objektiv journalistik är en myt som dödades för länge, länge sedan. Jag föredrar att vara rakt på sak istället för att linda in värderingar i omskrivningar (vilket är mer manipulativt), även om det kanske blir lite för starkt ibland.

Skrivet av Kyraal:

Intressant att alla sidor rapporterar om det här igen som om det var någon slags chokerande överraskning. Alla verkar ha glömt bort att de redan rapporterat om detta när tjänsten var ny för några år sedan.. :\

Vad jag kan se fick det aldrig någon större uppmärksamhet, intressant nog. Och några år = förra året? (Såvida det nu inte var samma sak med EA Link)

Medlem

vad ska man säga?
SUCK.
tokar, stollar, puckon!

varför kan inte en del företag tänka, och förstå att tider förändras.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

måste man nödvändigtvis köpa EA-spel, kan man ju nu ändå göra det på Steam också.
Problemet löst.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av wsod:

Vad är problemet med bittorrent protokollet om man får fråga. Släpp spelen på trackers, kräv en cdkey som verifieras på en av deras servrar. Finns inte något enkelt sätt att knäcka det.

Skit i mellanhanden, spelbutikerna. Då försvinner en del av kostnaderna för spelet. Vi behöver inte butiker när vi har världens bästa sätt att dela/distribuera information själva. Internet.

Det är samma sak med skivbutikerna. Varför ens ha dem? Allt de gör är att ta pengar från artisterna och sen ta mer pengar från oss mha. gammal teknologi.

Jag skulle lätt betala för ett spel om det fanns tillgängligt att bara sätta in pengar på ett konto via internet och sedan dra ner en digital kopia. Köper flera spel via steam. Det bästa är att spelen inte kommer 10 månader senare till Sverige än vad de gör till resten av världen då. Sådana grejer knäcker de flesta och de drar ner skiten istället.

Hail internet.

Jo för att OM det skulle bli så så skulle det bli färre jobb tillfällen.. många butiker skulle stänga eller konka innan dom ens hunnit reagera...

Tycker personligen att det är en skitbra lösning det du säger, men det skulle inte funka globalt =(

Medlem

Tur man köpte spel senast på EA's affärer när dom inte hade detta, verkar som att jag har unlimited nedladdningstid eftersom jag har kunnat ladda ner i snart 3 år ^^


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Vann Mass Effect i somras från EA store och blev medveten om detta. Så nu har jag sparat hela ME nerladdningen på en extern hårddisk.

Medlem

Ångrar att jag har köpt 2 spel där.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av wsod:

Vad är problemet med bittorrent protokollet om man får fråga. Släpp spelen på trackers, kräv en cdkey som verifieras på en av deras servrar. Finns inte något enkelt sätt att knäcka det.

Skit i mellanhanden, spelbutikerna. Då försvinner en del av kostnaderna för spelet. Vi behöver inte butiker när vi har världens bästa sätt att dela/distribuera information själva. Internet.

Det är samma sak med skivbutikerna. Varför ens ha dem? Allt de gör är att ta pengar från artisterna och sen ta mer pengar från oss mha. gammal teknologi.

Jag skulle lätt betala för ett spel om det fanns tillgängligt att bara sätta in pengar på ett konto via internet och sedan dra ner en digital kopia. Köper flera spel via steam. Det bästa är att spelen inte kommer 10 månader senare till Sverige än vad de gör till resten av världen då. Sådana grejer knäcker de flesta och de drar ner skiten istället.

Hail internet.

Jo för att OM det skulle bli så så skulle det bli färre jobb tillfällen.. många butiker skulle stänga eller konka innan dom ens hunnit reagera...

Tycker personligen att det är en skitbra lösning det du säger, men det skulle inte funka globalt =(

ang jobben, tider förändras nya lösningar kommer, man får anpassa sig helt enkelt.

vidare så får bolagen skylla sig själva att dom inte snabbt nog tog det nya mediet (internet) till sig utan var sega och konservativa, då får man en hård smäll. Idag måste företag vara väldigt snabba och flexibla.


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar