EA Store tar betalt för extra nedladdning

Medlem
Skrivet av WPadde:

Helt sjukt att dom gör på detta sätt.

Har läst lite kommentarer från en del här och vissa tycker det är helt rätt att ta mer betalt för att "det är dyrt att hålla med servrar".
De är helt fel. Det blir snarare billigare i längden för dom eftersom dom slipper tillverka media och spelen kan inte säljas i andrahand. En annan del i det är att EA har så många spel så om man fördela kostnaden för vad servrarna kostar så blir de ännu billigare (jag vet att det krävs mer prestanda/lagring ju fler spel man ska hosta/distribuera).

Tänker inte köpa något spel från EA.
Finns endast två tillverkare jag köper spel av och de är i första hand Blizzard och detta för att dom släpper inte bara en massa spel fast de är fullt av buggar som EA ALLTID gör samt att man vet att de är bra gjorda och skulle man bli sugen att spela spelet flera år senare så går de fortfarande samt att de t.o.m. kommit patchar till det.

Den andra är Valve, dom håller inte samma höga kvalité som Blizzard (tycker jag) men dom gör bra spel och man kan även här spela spelen flera år efter som släppts.

Rent etiskt eller vad man nu ska säga så är det väl inga problem, jag menar 40kr är inte precis någon enorm summa och du behöver inte oroa dig för att skivan ska bli repig eller borttappad, men rent ekonomiskt är det ju inte så smart att erbjuda en service för merkostnad till kunden när det redan finns en stark konkurrent som gör det gratis.

123
Skriv svar