Inaktiv
Dagdrömmar

Mitt i en arbetsvecka, bara jobb, mat och sömn.
Till frukosten sitter man och drömmer om vad man ska göra till helgen. Jag går på autopilot och när jag kommer tillbaka till verkligheten så blir jag lite besviken över att jag redan ätit mina 4 mackor. Så jag plockar in varorna och står snart framför kylskåpet och undrar hur man ska få in... brödrosten. :s

Någon annan som brukar dagdrömma?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Definiera dagdrömmeri? Mitt jobb är så mördande tråkigt att det är snudd på omöjligt att inte tänka på annat medans man jobbar. Jag har kommit på mig själv med att gå fram och tillbaka i en korridor med samma papper i handen utan att egentligen vara på väg någonstans, men vem har inte det?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Haha, tänker på IRC och min dator i skolan. Jag är verkligen beroende


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Autopiloten tar över för mig med för det mesta när jag är hemma. När man går runt i lyan och gör grejer man gjort tusen gånger tidigare går man ju typ in i en trans och tankarna far iväg, även fast man hade glasögonen i handen nyss så vet man inte vart man la dom efter bara 2 min ^^.


signatur

<3

MFC
Medlem

Psyket har en underlig förmåga att försätta oss i tillstånd vi inte alltid har kontroll över. Normala situationer kanske alla har liknande upplevelser av vad som är dagdrömmeri men när man är i en situation där vissa saker inte är som dom ska kan psyket använda dagdrömmar för att bearbeta det som man upplevt. Därav möjligheten att förväxla vad som är verkligt med vad som inte alltid är verkligt eller har hänt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag är en dagdrömmare som ser helgerna på samma sätt som jag tänker mig att delfinerna ser på att komma upp och andas luft.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Dom glider fort iväg där hemma, ja. tänker på vänner och så, vad man ska göra ikväll och på helgen

Medlem

Dagdrömmer ständigt.......


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Jämt och ständigt far tankarna iväg. Ibland bygger jag upp hela scenarion med dialoger och allt.

Medlem
Skrivet av teX:

Jämt och ständigt far tankarna iväg. Ibland bygger jag upp hela scenarion med dialoger och allt.

Backar sakta ut ur rummet med händerna i försvarsställning, mycket noga med att inte skapa ögonkontakt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

dagdrömmer konstant

"Ööö du ser frånvarande ut" får man höra ofta på jobbet


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av teX:

Jämt och ständigt far tankarna iväg. Ibland bygger jag upp hela scenarion med dialoger och allt.

Backar sakta ut ur rummet med händerna i försvarsställning, mycket noga med att inte skapa ögonkontakt.

Hahaha! Låter det så illa? Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur det fungerar. Ibland kan jag vara sur på flickvännen och då fantiserar jag ihop hur ett eventuellt gräl kan se ut. Jobbigast är när hon vinner och jag får slut på argumenten.

Medlem
Skrivet av IceMan:

dagdrömmer konstant

"Ööö du ser frånvarande ut" får man höra ofta på jobbet

Samma här, fast för mig gäller det även utanför jobbet


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av teX:

Jämt och ständigt far tankarna iväg. Ibland bygger jag upp hela scenarion med dialoger och allt.

Backar sakta ut ur rummet med händerna i försvarsställning, mycket noga med att inte skapa ögonkontakt.

Hahaha! Låter det så illa? Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur det fungerar. Ibland kan jag vara sur på flickvännen och då fantiserar jag ihop hur ett eventuellt gräl kan se ut. Jobbigast är när hon vinner och jag får slut på argumenten.

Nej då, jag skojar bara. Själv brukar jag fundera på hur jag skulle döda personen som sitter framför mig och hur jag på smidigaste sättet skulle kunna göra mig av med liket utan att åka fast. Jag tror jag skulle klara mig bra - jag har gjort det 1000 gånger i huvudet men inte i verkligheten ännu. (din tur att backa)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

i vissa fall är väl dagdrömma nästan som mikrosömn ?
ibland dagdrömmer man så djupt att man nickar till ett ögonblick.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Nej då, jag skojar bara. Själv brukar jag fundera på hur jag skulle döda personen som sitter framför mig och hur jag på smidigaste sättet skulle kunna göra mig av med liket utan att åka fast. Jag tror jag skulle klara mig bra - jag har gjort det 1000 gånger i huvudet men inte i verkligheten ännu. (din tur att backa)

Jösses! Du är ju sjuk på riktigt.

Det händer det också, att man tar livet av folk. Fast jag brukar göra det med en ljuddämpad pistol utan att någon ser eller hör det. Offret faller plötsligt ihop och jag försvinner spårlöst i folkmassan.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av CastorFiber:

Nej då, jag skojar bara. Själv brukar jag fundera på hur jag skulle döda personen som sitter framför mig och hur jag på smidigaste sättet skulle kunna göra mig av med liket utan att åka fast. Jag tror jag skulle klara mig bra - jag har gjort det 1000 gånger i huvudet men inte i verkligheten ännu. (din tur att backa)

Jösses! Du är ju sjuk på riktigt.

Det händer det också, att man tar livet av folk. Fast jag brukar göra det med en ljuddämpad pistol utan att någon ser eller hör det. Offret faller plötsligt ihop och jag försvinner spårlöst i folkmassan.

Jag har ett jobb åt dig. PM följer.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag har ett jobb åt dig. PM följer.

Jag har redan fixat min maskering. 8)

1
Skriv svar