Mass Effect 2: Vi hade iaf tur med vädret.

Medlem
Mass Effect 2: Vi hade iaf tur med vädret.

Har för någon timme sedan spelat klart Mass Effect 2, det känns lite ledsamt men ändå spännande vad som kommer att hända i Mass Effect 3. Finns spoilers i denna text så tänk på det.

Jag både gillar och ogillar vad dom har lagt in i 2:an, eller rättare sagt vad dom har tagit bort. Jag gillar att dom har tagit bort hissarna som var lite väl segt moment i 1:an. Men jag saknar hissarna på Normandy då det inte längre känns som ett helt skepp utan som en instans, vilket gör att det bli förmycket laddningstider. Jag ogillar också att allting som har med stats att göra är borta, man vet inte direkt vilket som är bäst utan man får testa sig fram. Vilket gör att man kan råka välja fel vapen till olika uppdrag. Dock spelade jag igenom 2:an med collector edition vapnet, så testade inte direkt så många vapen.

Måste säga att jag gillade introt skarpt när man får se hur Shepard återskapas, var länge sedan jag såg ett så snyggt intro. Sedan har vi handlingen som är helt okej, känns som en bra efterföljare till 1:an, då det har gått 2år så har saker och ting förändras, men spelet känns inte lika stort längre som det gjorde i 1:an. Det känns som allt som folk har klagat på har BioWare tagit bort helt enkelt. Vilket är synd då dom kunde ha satt sig ner och tänkt till lite extra.

Slutet på denna saga blev riktigt panikartad. Allting som först såg ut som att bli en riktigt skön semester blev till katastrof. 90% av besättningen blev till Reaper-smörja och Thane dog (han var visst inte så duktig på att stänga dörrar) Och sedan kom en besvikelse och vad var det? Jo det var sista bossen den stora människo-robot-reapern. Kändes helt fel, var som man råkade byta spel och det blev Terminator 5 istället. Inte bra och inte så kul eller intressant. Dom andra Reapersarna ser ju ut som bläckfisk-liknande saker. Men men.. Vi hade iaf tur med vädret.

Du har 10 sekunder på dig att lyda.

#blogg

Mass Effect 2: Vi hade iaf tur med vädret.

Jag kunde inte läsa vidare pga. spoilers, men jag vet att 3:an blir bra, de vill säkert binda ihop det på något fint sätt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hehe sorry för det, men jag ville få ut det jag hade i tankarna eller ja något liknande.
Men ja, man får hoppas på att det blir riktigt najs slut. Om det nu blir slutet dom kanske väljer och köra 24 spel till

1
Skriv svar