PS3:s tillverkningskostnad ner 35% sen 2007

Robot
PS3:s tillverkningskostnad ner 35% sen 2007
Medlem
PS3:s tillverkningskostnad ner 35% sen 2007

Det vore tamefan perfa , ska inhandla en sånhär burk till nästa jul senast.

Inaktiv

Vågar dom sänka priset?

Sony ska ju varsla 16.000 såg jag på nyheterna?

Medlem

Vad ska dom annars göra? Höja priset så flera köper?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Jag kommer defenetivt att köpa en så fort priset går under 2500kr.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag hoppas dom sänker priset redan i januari-februari. Skall nämligen beställa en sån här när RE5 är nära release!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hamnar konsolen under 3000kr, helst närmare 2500kr, så kan det mycket väl hända att det blir ett inköp här framöver. Är riktigt sugen på vad PS3:an har att erbjuda, men jag saknar verkligen bakåtkompatibilitet för PS2-spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag hoppas dom sänker priset redan i januari-februari. Skall nämligen beställa en sån här när RE5 är nära release!!

Varför det? RE5 är ju inte exklusivt?

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Hamnar konsolen under 3000kr, helst närmare 2500kr, så kan det mycket väl hända att det blir ett inköp här framöver. Är riktigt sugen på vad PS3:an har att erbjuda, men jag saknar verkligen bakåtkompatibilitet för PS2-spel.

Jupp, samma här. Köpte PS1 när den var under 2000 och hade ett stort spelutbud, och en PS2 när den var under 2000 och hade ett stort spelutbud. En prissänkning behövs för jag ska köpa en PS3, och ett större spelutbud. Saknar JRPGs på listan, men det tog ett tag innan PS2an fick vettiga JRPGs också, så jag väntar lite till.

Nu har jag runt 50 PS2 spel, och min PS2 är döende, så PS2 bakåtkompabilitet är mycket viktigt så jag kan spela spelen i framtiden.

Inaktiv

Har en ps3 och är nöjd med den.

En billig blueray spelare går på 2000kr

Så ta en ps3a minus 2000kr så får du priset av en xbox 360.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Tror inte priset kommer sjunka speciellt mycket. Sony har gått med mycket förlust för varje PS3 de sålt och de går fortfarande med förlust på ca 45dollar/maksin nu efter tillverkningskostnaden sänkts (källa: http://www.ps3fanboy.com/2008/12/23/ps3-costs-53-less-to-make... )

Men förhoppningsvis sjunker priserna, är ju trots allt spelen de få in mest pengar på, och jue fler som köper PS3, desto fler spel säljs.

Medlem
Skrivet av Neonxz:

Tror inte priset kommer sjunka speciellt mycket. Sony har gått med mycket förlust för varje PS3 de sålt och de går fortfarande med förlust på ca 45dollar/maksin nu efter tillverkningskostnaden sänkts (källa: http://www.ps3fanboy.com/2008/12/23/ps3-costs-53-less-to-make... )

Maskinerna är ju dyrare i Europa, då vi betalar runt 500 USD för den billigaste PS3an, medan de betalar 400 USD i USA.

Medlem

PS3 är inte valuta för pengarna om man söker efter en spelkonsol om man däremot vill ha en multimedia maskin är den bra


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Vill man ha en Blu-ray spelare av samma kvalité som
den i PS3:an får man nog ge 4000 kr och då är man ju
i samma prisklass.

Medlem

köpte min Metal Gear Solid bundle i USA när jag va där i somras för $499 + skatt ( för någon anledning skriver man inte in skatten i summan så allt är dyrare :S) som blev typ 3200kr efter skatt då dollarn låg som lägst. Har nu PS2 kompitabel och 80gb
btw, köpte en iPod Classic i New York för 1300kr, kostar 2300 här hemma för samma sak, och det är världsgaranti
Fattar inte vrfr de e så dyrt här : /

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

PS3 är inte valuta för pengarna om man söker efter en spelkonsol om man däremot vill ha en multimedia maskin är den bra

Håller inte med dig alls. Det finns riktigt bra spel på PS3.

Några exempel på exklusiva: Motorstorm: pacific rift, Resistance 2(bättre än Gears 2 enligt IGN), Little Big planet, Metal gear solid 4 och Drakes Fortune.

Personligen tar jag lätt PS3 som spelmaskin hellre än både wii och 360. WII har riktigt dåligt med högkvalitets spel och 360:n har bara 2 spel som tilltalar mig vilka är Gears 2 och Halo 3.

Har PS3 men aldrig kollat på blu-ray. Dock så har jag provat som mediacenter men eftersom det inte går i HD så vart det en PC mediacenter istället. Är ändå nöjd med mitt köp efter att ha spelat MGS 4, Resistance(beställt 2an nu) och Motorstorm plus icke exklusiva GTA 4, SC4 och PES 09.

Om man gillar kontrollen eller inte är förståss helt personligt.

Medlem

En burk till full HD-TVn. Minimum av kablar. Klarar musik, bild, internet, spel och blue-ray filmer. Jag är nöjd med min ps3a.
Hoppas fler ser ljuset om priserna sjunker!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan dom inte bli 35% billigare då? :P. Fast om man räknar 35% från originalpriset 6000 kr så har det ju blivit ungefär 35% billigare... Fortfarande för dyrt imo dock.

Avstängd

Det tar nog en stund innan ps3n går under 2500kr...
Den sänks nog med ett par hundralappar tror jag.

Medlem

Blir nog ett köp om den hammnar under 3000 för mej.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

zuck....

PS3 sparkar alla andra konsoler. Halo är ju en av grejerna som gör att man inte skaffar xbox, lol.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Tycker det är lite kul att lanseringspriset låg på ca 6500 för de första 60 GB:arna, och så funkade de inte:D Hade inte vart glad om jag köpt en maskin för 6500 som överhättade stup i kvarten:)
Också lite roligt att priset gått ner med ca 2500 kr sedan lanseringen av PS3. Alltid mycket bättre att vänta lite innan man köper en konsoll, de sjunker i pris hela tiden.

Medlem
Skrivet av darknshy:

zuck....

PS3 sparkar alla andra konsoler. Halo är ju en av grejerna som gör att man inte skaffar xbox, lol.

Orka resonera så?

Bara för att det finns ett spel du inte gillar på den plattformen så köper du inte konsolen?, Xbox 360 har ju mycket större spel utbud än playstation 3 atm.

Hur mycket skitspel finns det inte på PC ... varför äger du en sån :S?

Idiotiskt resonemang

Medlem
Inaktiv

Dags för dom att sänka priset nu då.

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Tycker det är lite kul att lanseringspriset låg på ca 6500 för de första 60 GB:arna, och så funkade de inte:D Hade inte vart glad om jag köpt en maskin för 6500 som överhättade stup i kvarten:)

Tror du har blandat ihop det med en annan konsol här...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

öh nä jag köpte min för 6100 på webhallen minns jag, som dessutom sen gick sönder 1,5 år senare

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Call of tuty:

Tycker det är lite kul att lanseringspriset låg på ca 6500 för de första 60 GB:arna, och så funkade de inte:D Hade inte vart glad om jag köpt en maskin för 6500 som överhättade stup i kvarten:)

Tror du har blandat ihop det med en annan konsol här...

Tror du har dina fanboy googles på dig

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Hardboiled15:

PS3 är inte valuta för pengarna om man söker efter en spelkonsol om man däremot vill ha en multimedia maskin är den bra

Håller inte med dig alls. Det finns riktigt bra spel på PS3.

Några exempel på exklusiva: Motorstorm: pacific rift, Resistance 2(bättre än Gears 2 enligt IGN), Little Big planet, Metal gear solid 4 och Drakes Fortune.

Personligen tar jag lätt PS3 som spelmaskin hellre än både wii och 360. WII har riktigt dåligt med högkvalitets spel och 360:n har bara 2 spel som tilltalar mig vilka är Gears 2 och Halo 3.

Har PS3 men aldrig kollat på blu-ray. Dock så har jag provat som mediacenter men eftersom det inte går i HD så vart det en PC mediacenter istället. Är ändå nöjd med mitt köp efter att ha spelat MGS 4, Resistance(beställt 2an nu) och Motorstorm plus icke exklusiva GTA 4, SC4 och PES 09.

Om man gillar kontrollen eller inte är förståss helt personligt.

Jag förstår inte hur dom kan jämnföra ett fps med tps spel, själv tycker jag båda spelen verkar håra på sina olika sätt. Har bara spelet gow2 och jag kan säga att det spelet var grymt iaf

Medlem
Skrivet av Snoop0:

köpte min Metal Gear Solid bundle i USA när jag va där i somras för $499 + skatt ( för någon anledning skriver man inte in skatten i summan så allt är dyrare :S) som blev typ 3200kr efter skatt då dollarn låg som lägst. Har nu PS2 kompitabel och 80gb
btw, köpte en iPod Classic i New York för 1300kr, kostar 2300 här hemma för samma sak, och det är världsgaranti
Fattar inte vrfr de e så dyrt här : /

25% skatt i sverige vettu.

12
Skriv svar