PS3:s tillverkningskostnad ner 35% sen 2007

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vågar dom sänka priset?

Sony ska ju varsla 16.000 såg jag på nyheterna?

gärna en länk, jag litar inte på, ja du vet

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Har en ps3 och är nöjd med den.

En billig blueray spelare går på 2000kr

Så ta en ps3a minus 2000kr så får du priset av en xbox 360.

Förmodar att du är en "sådan" person som anser att en DVD spelare för 199:- ger lika bra bild som en för ca 2000:-......

*facepal.gif*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av RobbazSweC:

Har en ps3 och är nöjd med den.

En billig blueray spelare går på 2000kr

Så ta en ps3a minus 2000kr så får du priset av en xbox 360.

Förmodar att du är en "sådan" person som anser att en DVD spelare för 199:- ger lika bra bild som en för ca 2000:-......

*facepal.gif*

Å du anser att PS3'ans BluRay håller låg kvalite jämfört med standalones ute på marknaden eller?

OT: alltid kul när det går bra för Sony

Medlem

Skönt, då kanske det blir en PS3 till våren.
Året ser redan mycket bättre ut:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av RobbazSweC:

Har en ps3 och är nöjd med den.

En billig blueray spelare går på 2000kr

Så ta en ps3a minus 2000kr så får du priset av en xbox 360.

Förmodar att du är en "sådan" person som anser att en DVD spelare för 199:- ger lika bra bild som en för ca 2000:-......

*facepal.gif*

Vad får dig att förmoda det? Säger du att dvd är bättre än blueray?

Dvd = Max 720×480 / 720×576 beroende på film och vart i världen man bor.

Blueray = 1920x1080 har mer än 5gånger så många pixlar.

Blueray filmer ser så mycket bättre ut än dvd filmer på en 42tums fullhd tv om dom är i 1080p.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Inaktiv

Redmac den största fanboyen på FZ vräker hela tiden ur sig om ps3 ans förträfflighet,
vad är det så bra med en konsoll som lider av slowdowns ? Har haft 2 st ps3, och på båda var det skrattretande slowdowns i spel som motorstorm,
typ 3 bilar i en kurva och det blev enormt segt.
Hände alltför ofta speciellt i ett par gyttjebanor.

Kul att ha en konsol som storknar.

Men visst man kan ju köra köra svindyra Blu Ray filmer på den, oj vilken klen tröst.

i med mer ramminne och försök håll i era få exklusiva titlar, annars kan ni lägga ner playstation,
Metal gear solid sägs konami släppa på 360 och tekken 6 är redan klart,
och hur ofta släpps det nåt på sonys retro avdelning ? fattigt som tusan på den fronten, + att antalet demos på spel är obefintligt,
men det är ju gratis online, så man får ju vad man betalar för, knappt nåt.

Home... gratis, mm visst, sony vet ju att folk köper extra prylar, typ en hatt för 8 spänn och så vidare.

Tror fan FZ är värsta fanboy stället av alla,
många verkar vara sketungar, men tyvärr är dom vuxna, typ trollen redmac och lusen.

tacka vet jag Fragzone på Quake tiden, inga fjantar som insnöat predikar på.

Medlem

Ingen aning om vilka "slowdowns" du har upplevt. Jag har aldrig hört talas om, eller upplevt dessa problem med min konsol.

Konami gör ingenting annat än att dementera att ett MGS skall släppas till Xbox 360. Den kryptiska bilden? Om du inte hade koll på det så utannonserades det senare att vara Metal Gear till iPhone.

Varje vecka släpps det PS spel på PSN, att inte kalla Playstation för retro är bara dumt. Det släpps däremot inte mycket från 8-bit och 16-bits eran. Tur det säger jag i och med att dessa spel helt saknar underhållningsvärde (förutom Turtles in Time).

Demon på spel finns det gott om, både på den "svenska" och amerikanska sidan. Din kritik här är obefogad. Det är dessutom inte upp till Sony att släppa demon, utan upp till utvecklarna att skapa demon.

Vad anser du vara värst; Att man får ett gratis MSN 2.0 i och med Home, men om man vill sticka ut lite så måste man betala för extra föremål? Eller att man tvingas betala för att ens kunna använda funktionen, trots att man inte tänkt att använde alla de föremål som fäljer med gratis? Servrar kostar att driva, intäkterna måste täckas, vet du.

Lite komiskt även att du går i taket över att en hatt kostar 8kr i Home, när man inte får använde delar av sitt spel om man inte betalar 500kr om året för Xbox Live Guld. Jag ve inte med dig, men jag vill gärna ha tillgång till onlinespelande när jag köper ett spel för 599kr+.

Köpte du en PS3 med inställningen att Xbox 360 kommer att vara en bättre konsol så säger det mer om dig än om PS3 och Sony.

Inaktiv
Skrivet av Kokosboll:

Redmac den största fanboyen på FZ vräker hela tiden ur sig om ps3 ans förträfflighet,
vad är det så bra med en konsoll som lider av slowdowns ? Har haft 2 st ps3, och på båda var det skrattretande slowdowns i spel som motorstorm,
typ 3 bilar i en kurva och det blev enormt segt.
Hände alltför ofta speciellt i ett par gyttjebanor.

Kul att ha en konsol som storknar.

Men visst man kan ju köra köra svindyra Blu Ray filmer på den, oj vilken klen tröst.

i med mer ramminne och försök håll i era få exklusiva titlar, annars kan ni lägga ner playstation,
Metal gear solid sägs konami släppa på 360 och tekken 6 är redan klart,
och hur ofta släpps det nåt på sonys retro avdelning ? fattigt som tusan på den fronten, + att antalet demos på spel är obefintligt,
men det är ju gratis online, så man får ju vad man betalar för, knappt nåt.

Home... gratis, mm visst, sony vet ju att folk köper extra prylar, typ en hatt för 8 spänn och så vidare.

Tror fan FZ är värsta fanboy stället av alla,
många verkar vara sketungar, men tyvärr är dom vuxna, typ trollen redmac och lusen.

tacka vet jag Fragzone på Quake tiden, inga fjantar som insnöat predikar på.

hahaha herrejävlar det här var nog den största överdriften jag sett!

du är en "HATER" finns ingen relevans what so ever i det du säger allt är sååå överdrivet. hahahah fyfan.

Inaktiv

Jasså, det är ju allmänt känt det här med slowdowns på ps3 spel, ett välkänt fenomen.

Fast vissa har väl skygglapparna på.

Medlem

kallar redmac för fanboy.. lal. Har aldrig märkt av några "slowdowns" någonstans.

Medlem

RobbazSweC: Det han säger är att det är skillnad mellan olika kvalitéer som tex. det han sa, en DVD-spelare för 200kr och 2000kr. Ja, köp en Blu-ray för 500kr och se vad du får mot vad du skulle köpa en Playstation 3 för. Hoppas du har en TV för i alla fall lite mer än 2000kr annars blir det ännu sämre bild!

Hoppas du hittar på den perfekta... Blu-Ray spelaren


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

En sak som jag verkligen önskar angående PS3an är att Konami använde Euro PSN mer. De har släppt några riktigt bra PS1-spel på US PSN (Castlevania & Suikoden), men de går inte att köpa här i Europa.

Inaktiv
Skrivet av Zamuz:
Skrivet av showerguy:

Vågar dom sänka priset?

Sony ska ju varsla 16.000 såg jag på nyheterna?

gärna en länk, jag litar inte på, ja du vet

Såg på Tv4 nyheterna för två veckor sedan. Du får tro mig eller inte tro mig. 50 %!

EDit : [http://www.realtid.se/TT/TT.asp?id=41500
Bland dagens vinnare fanns kretskortstillverkaren Texas Instruments vars aktie steg med 4,9 procent. Sony steg med 2,3 procent sedan företaget sagt att man kommer att skära ned personalstyrkan med 16 000 personer.]

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

RobbazSweC: Det han säger är att det är skillnad mellan olika kvalitéer som tex. det han sa, en DVD-spelare för 200kr och 2000kr. Ja, köp en Blu-ray för 500kr och se vad du får mot vad du skulle köpa en Playstation 3 för. Hoppas du har en TV för i alla fall lite mer än 2000kr annars blir det ännu sämre bild!

Hoppas du hittar på den perfekta... Blu-Ray spelaren

Tänk att folk inte har bättre koll?

O titta den här kostar 50ggr mer än den där borta... det måste vara superbra kvalité då ju.

Tror ni att priset bestämmer kvalitén eller? Hur dum får man bli. xD

Seb
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:
Skrivet av Call of tuty:

Tycker det är lite kul att lanseringspriset låg på ca 6500 för de första 60 GB:arna, och så funkade de inte:D Hade inte vart glad om jag köpt en maskin för 6500 som överhättade stup i kvarten:)

Tror du har blandat ihop det med en annan konsol här...

Tror du har dina fanboy googles på dig

Vem av dem? Sito har ju rätt...

Visst hade 60gb en del i felprocent på konsollerna men inte i näheten av den andra onämnda har haft. Men om du nu menar vad Call of Tuty skrev så skit i va ja skrev nu

Exxo: Många gånger bestäms ju kvaliten efter priset, om man köper en chocklad som kostar 5 kr så är den inte lika god som en marabou för mer pengar

Medlem
Skrivet av Seb:

Exxo: Många gånger bestäms ju kvaliten efter priset, om man köper en chocklad som kostar 5 kr så är den inte lika god som en marabou för mer pengar

Jo jag vet att man "oftast" får betala lite mer för kvalité. Men det är helt fel o säga att det dyraste är bäst. Det är lite skillnad.

Dyrast är långtifrån alltid bäst. Ofta numera så är det faktiskt de billigare sakerna som håller högst kvalité. Eller så skiljer det inget nämnvärt.

Medlem

Visst priserna på konsolen sjunker.. i samma takt som funktionalitet tas bort.

Om man ska jämföra min (december 2008) och min brors (december 2007) så kan hans spela sacd (visst inte alla som har det utdöende formatet, men jag har det iaf).
Sen långt innan det försvann bakåtkompabiliteten mot ps2. usb-kontakterna har minskats från 4 till 2 etc..

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Hardboiled15:

PS3 är inte valuta för pengarna om man söker efter en spelkonsol om man däremot vill ha en multimedia maskin är den bra

Håller inte med dig alls. Det finns riktigt bra spel på PS3.

Några exempel på exklusiva: Motorstorm: pacific rift, Resistance 2(bättre än Gears 2 enligt IGN), Little Big planet, Metal gear solid 4 och Drakes Fortune.

Personligen tar jag lätt PS3 som spelmaskin hellre än både wii och 360. WII har riktigt dåligt med högkvalitets spel och 360:n har bara 2 spel som tilltalar mig vilka är Gears 2 och Halo 3.

Har PS3 men aldrig kollat på blu-ray. Dock så har jag provat som mediacenter men eftersom det inte går i HD så vart det en PC mediacenter istället. Är ändå nöjd med mitt köp efter att ha spelat MGS 4, Resistance(beställt 2an nu) och Motorstorm plus icke exklusiva GTA 4, SC4 och PES 09.

Om man gillar kontrollen eller inte är förståss helt personligt.

Testa denna mediaserver http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Bara installera så funkar mkv-filer perfekt utan något som helst krångel.

Inaktiv

Blir det nåt då med nån slags live points liknande det på 360 och Wii ?
Vad jag förstått så säljer såna där pointscards väldigt bra, och att ps3 fortfarande inte har nåt sånt system efter 2 år är förvånande.

Och snacket om det inte behövs för alla har kreditkort håller inte, varför har då annars alla MMO och även 360 och Wii valmöjligheten att köpa prylar med atningen kreditkort eller köpa engångs poängkort.

Är det lathet eller bryr sig inte Sony ?

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Blir det nåt då med nån slags live points liknande det på 360 och Wii ?
Vad jag förstått så säljer såna där pointscards väldigt bra, och att ps3 fortfarande inte har nåt sånt system efter 2 år är förvånande.

Och snacket om det inte behövs för alla har kreditkort håller inte, varför har då annars alla MMO och även 360 och Wii valmöjligheten att köpa prylar med atningen kreditkort eller köpa engångs poängkort.

Är det lathet eller bryr sig inte Sony ?

Valutan i PS Store är kr, €, $ osv. inte poäng, det är därför mycket lättare för Microsoft att ha ett regionskodat pointssystem än det är för Sony att införa ett liknande för PS Store. Det är även en av anledningarna till att systemet endast finns i vissa länder, vad jag vet.

Inaktiv

Nåt borde dom iaf komma på...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Har PS3 men aldrig kollat på blu-ray. Dock så har jag provat som mediacenter men eftersom det inte går i HD så vart det en PC mediacenter istället.

Funkar i HD med TVersity vilket jag kör på datorn som streamar till PS3:an. Sen hur bra det går ska jag inte yttra mig om, bara testat en gång snabbt med en hd-rulle för att se om funkar, annars bara kört icke-HD som funkar finfint iaf.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:
Skrivet av Call of tuty:

Tycker det är lite kul att lanseringspriset låg på ca 6500 för de första 60 GB:arna, och så funkade de inte:D Hade inte vart glad om jag köpt en maskin för 6500 som överhättade stup i kvarten:)

Tror du har blandat ihop det med en annan konsol här...

Tror du har dina fanboy googles på dig

öööh vad var det för påhopp?

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Nåt borde dom iaf komma på...

Ja, eller hur? När de ändå är igång så kan de ju skapa världsfred och hitta en lösning på svälten i U-länderna.

Sony har några starka månader framför sig. När GT5 släpps, om det släpps i år, så lär folk köpa konsolen oavsett en prissänkning eller inte.

Killzone 2 är inte en titel som lockar folk utanför gaming-kretsar, det är således inte någon idé att sänka priset till det släppet.

God of War 3 har samma problem som Killzone 2 och serien har inte sålt något vidare bra. En prissänkning är då överflödig.

Uncharted är inte en etablerad serie och spelen säljer inte så fasligt mycket som de borde (jag antar att 2an blir grym, ja).

En prissänkning av PS3 innebär ett svar från Microsoft genom ytterligare prissänkning och skulle alltså ta Sony till samma situation de har i dagsläget, med enda skillnaden att de går med större förlust.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

köpte min Metal Gear Solid bundle i USA när jag va där i somras för $499 + skatt ( för någon anledning skriver man inte in skatten i summan så allt är dyrare :S) som blev typ 3200kr efter skatt då dollarn låg som lägst. Har nu PS2 kompitabel och 80gb
btw, köpte en iPod Classic i New York för 1300kr, kostar 2300 här hemma för samma sak, och det är världsgaranti
Fattar inte vrfr de e så dyrt här : /

Dollarn var ju så låg då skulle dollarn ligga som euron skulle du inte tycka dt var lika billigt längre.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

12
Skriv svar