Medlem
Posten

Hur är det med att hämta paket på posten, måste jag ha avi att visa upp eller räcker det med kolli-id + leg? Smärtsamt att se min 226BW ligga där utan att ev. kunna hämta ut den förrän imorn..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

är inte 100% på det, men stor risk att du får ut det på kolli-id + leg. verkar som det beror på personalen (deras humör vid tidpunkten)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

När jag hämtar ut saker så har det alltid bara behövts kolli-id och leg.

Inaktiv

du kan hämta det med kollid och leg
dom ska vara ett serviceställe, så dom kan dra åt helvete om dom vägrar dig service


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Kolli-id och legg FTW


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det räcker med kolli + id. Annars kan du klaga på Posten för de har t o m gått ut med reklam om det. Man kan ju t o m få sms-avi (kollinr på sms) så det ska inte var något problem.


signatur

yolo

Inaktiv

Ähh, alla nummer å legg å allt sånt är överskattat :D.

Medlem
Skrivet av Alcr:

Ähh, alla nummer å legg å allt sånt är överskattat :D.

Legitimation är ju in my opinion något utav det viktigaste som finns i dagens samhälle, man måste ju kunna identifiera sig på något vis, utan leg så hade vem som helst kunnat utnyttja systemet, och utnytta dig!

Medlem

Med tanke på att det här stället vägrar ta emot kortbetalningar när man ska hämta ticnetbiljetter (som enda stället jag vet i stan) så kanske man inte ska ha för höga förhoppningar. Men värt ett försök! tackar


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

kolli nr på en våt servet ett nått brukar räcka, iallafall om man bor på landet.

även på större orters å kan jag inte tänka mig annat att det går så länge du har med dit ett ID.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar