8800, datorn startar inte :(

Medlem
8800, datorn startar inte :(

Tjenare. Har lite problem med min dator, har nyss köpt ett nytt grafikkort (8800 gts). Tryckte in det i går och allt funkade perfekt tills i morse. Nu vill inte datorn starta längre, när jag trycker på det så hoppar fläktarna i gång typ 1-2 sekunder men sen stänger den av sig igen. Min första tanke var att nätagget inte pallar met kortet. Testade och ta ut kortet och då bootade datorn utan problem. Väldigt tacksam i fall ni kunde hjälpa mig.

Min dator:
AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz
4 gig corsair
Hiper ATX 580W
[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331406]

Inaktiv

Mitt Corsair 520W klarar mitt fabriksklockade 8800GTS, så nätagget borde inte vara problemet.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

nj
Medlem

Kortet satt ordentligt monterat, alla kablar satt som de skulle?

Medlem
Skrivet av nj:

Kortet satt ordentligt monterat, alla kablar satt som de skulle?

Japp, sitter som det ska. strömsladden sitter i å allt. Funkade som sagt i går kväll och har inte rört något där inne.

Inaktiv
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av nj:

Kortet satt ordentligt monterat, alla kablar satt som de skulle?

Japp, sitter som det ska. strömsladden sitter i å allt. Funkade som sagt i går kväll och har inte rört något där inne.

Har du kollat en extra gång? Så inget sakta glidit ur?

Medlem

Ja det verkar sitta bra och strömsladden sitter i ordentligt.

nj
Medlem

Har du testat montera kortet igen i datorn och sett om uttagandet och ommontering löst felet (tro mig, sånt kan lösa de mest konstiga datorproblem ibland)?
Om du redan gjort det och det inte fungerar så kan det vara bra att testa det i en annan dator om du har möjlighet, annars så är det väl kontakta Kompletts support som gäller och möjligen skicka in det för kontroll ifall kortet är trasigt.

Medlem

Har testat att ommontera det nu, funkar fortfarande inte. Men märkte en konstig sak, allt annat stänger av sig förutom nättagget. Fläkten är på och det låtter som nätagget är på.

Medlem

testa med att rycka ut all ström till diskar/andra enheter utom till mobot och grafikkortet.
Är det möjligt att byta plats på railen från nätagget är det också vettigt att testa.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Har du klockat datorn nånting? Tycket att det låter som ett sånt problem? eller? reseta cmos, dra ur batteriet osv..

lycka till, för det där är bland det värsta jag vet!!!

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

Har du klockat datorn nånting? Tycket att det låter som ett sånt problem? eller? reseta cmos, dra ur batteriet osv..

lycka till, för det där är bland det värsta jag vet!!!

Har ej överklockat datorn, har också testat att reseta cmos. Testade även att dra ut alla strömsladdar men vill fortfarande inte. Men testade att byta ut 8800 kortet mot ett 7900 och då bootar den, lr det räcker med att jag bara tar ut 8800 så funkar det. Så det borde väll betyda att nätagget är för svagt eller att kortet är trasigt eller?

PS har ett hiper nätagg, har hört att det ska vara mycket problem med det.

1
Skriv svar