Youtube-proffs
Mac eller PC?

Som topic lyder så funderar jag på att köpa en ny dator.. nu är det så att jag vill ha lite organisation i mitt liv.

Och när jag tänker efter, så verkar Mac mer organiserat än PC.. med alla program, iTunes och sånt, iPicture eller va de heter o fan och hans moster.. bra layout, snyggt, stilrent. Så jag vill ha det.

Har aldrig kunnat tänka mig en Mac innan då jag spelade väldigt mycket och hörde då att Mac inte är en speldator.. men nu har jag 360 att spela med så det problemet e löst..

Vad säger ni? Skulle vara kanon om ni kom med för och nackdelar på PC o Mac..

(PS letade efter en tråd angående detta men fann inget)


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Om du inte ska spela så är Mac det givna valet idag.

Dock kan du köra XP/Vista på alla nya maccar oxå.

Själv lirar jag BF2 på min mac book pro i Vista.


signatur
Inaktiv

Jag skulle ha köpt en Mac om jag hade råd att byta, men tyvärr så har man inte det
Mac är inte till för spel, men passar jättebra till det mesta annars.

plus att de ha uppdaterat Macbook och Macbook Pro idag. är det bärbart eller stationärt du är ute efter?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Ständigt dessa Mac vs PC trådar... Har du använt en Mac någon gång? Om inte så skulle jag föreslå att du testar hur det är att jobba med en sådan maskin så att du får en uppfattning om hur skillnaderna mellan Mac och PC är.

Personligen så skulle jag inte stå ut med priset på Macarna. De är så himla mycket dyrare än motsvarande PC hårdvarumässigt. Sen har man mindre frihet över datorn som macanvändare. Man kan inte konfigurera, mixtra och fixa så att man får allt som man vill ha det som man kan på en PC.

Angående att köra Windows på en Mac så hör jag ständigt från bekanta att det buggar hit och dampar dit. Om man vill köra Windows så köper man väll en PC från början och sparar in ett antal tusenlappar?

Medlem
Skrivet av SubMarine:

Sen har man mindre frihet över datorn som macanvändare. Man kan inte konfigurera, mixtra och fixa så att man får allt som man vill ha det som man kan på en PC.

Du kanske borde testa en Mac innan du uttalar dig.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av SubMarine:

Sen har man mindre frihet över datorn som macanvändare. Man kan inte konfigurera, mixtra och fixa så att man får allt som man vill ha det som man kan på en PC.

Du kanske borde testa en Mac innan du uttalar dig.

Kan man överklocka en mac? Nej.

Medlem

Mac bläää, PC yey!


signatur

/ Shuburn

Inaktiv

Länge sedan jag körde Mac det som egentligen i alla fall VAR lockande var att hårdvara och mjukvara var mer eller mindre skräddarsytt. Sedan har man fått bygga om lite vanliga pc-prylar och använt i Mac eftersom motsvarande del till Mac kostade lika mycket som en hel pc

Jo det kan vara ordentligt knöligt att fixa vissa saker i en Mac, även då mjukvara, det får jag hålla med om. Men jag talar alltså inte om dagens burkar, utan lite tidigare....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Youtube-proffs
Skrivet av SubMarine:

Ständigt dessa Mac vs PC trådar...

Kanon, då kan du väl länka mig de andra då, hittade tyvärr inte dom..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Om du funderar på att använda datorn som en arbets/surf-dator så funkar en mac fint, har själv både en macbook och en pc och även om det tar ett tag att vänja sig vid macen funkar den väldigt bra, allt känns väldigt optimerat och "skräddarsytt". Men det vore bra om du kunde få tag i en mac och prova den, alla tycker ju inte likadant, bara för att jag gillar hur macen känns behöve inte du göra det... :/

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av SubMarine:

Ständigt dessa Mac vs PC trådar...

Kanon, då kan du väl länka mig de andra då, hittade tyvärr inte dom..

Jag syftade mer på hela the interwebs, då dessa trådar har en tendens att spåra ur till ett flamewar

Inaktiv

Mac med OSX är oxå en PC men kallas allmänt för mac för enkelhetens skulle
Är man inte intresserad av att klocka och byta/uppgradera datorn så ofta, så är mac jättebra. Mycket mer användarvänligt än windows. det är iaf vad jag tycker....


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av cammo:

Om du inte ska spela så är Mac det givna valet idag.

Dock kan du köra XP/Vista på alla nya maccar oxå.

Själv lirar jag BF2 på min mac book pro i Vista.

Varför spendera pengar på en dyr mac när man ändå ska köra windows?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag bytte till mac för några månader sen. Har alltid haft PC, mycket för spelandet. Men nu har jag en Mac Mini plus en iMac24 och det fungerar kanon!
Kör XP via BootCamp och har inte märkt några problem, förutom att Crysis hackar lite
XP har jag för just spelen och det fungerar bra faktiskt.
Tyckte det var krångligt med att lära sig hur OSX fungerar, med att förminska fönster etc, men det lär man sig snabbt.
Jag arbetar mycket med grafisk design och video så Mac känns som ett naturligt val.

Fråga gärna mer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Personligen skulle jag ta en Windows... Men det är ju jag det..


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Mac är många ljusår bättre än PC i praktiken men alla köper PC bara för att kunna spela alla spel. Men det kommer många bra spel till Mac också, ett av dom är Gears of war och som nämdes tidigare så kan man använda sin Mac som en PC.

Inaktiv

köp en svindyr dator med flashiga saker som hoppar upp och ner när du drar musen över dom
köp livsstilen
konsumeraaaaaaaaaaaaaahhhhhhh
apple är en livstiiiiiiil
rabbla mantrat!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar