Rise of the Argonauts

Robot
Rise of the Argonauts

Prunkande olivlundar, sköna damer, folkets beundran, välsmort munläder och Greklands tuffaste förnamn. Heter man Jason och bor i antikens Grekland har man en garanterad plats i solen - eller?

#codemasters, #rise-of-the-argonauts, #gears-of-war, #diablo, #epic, #liquid-entertainment, #desperate-housewives-the-game, #mass-effect


Medlem
FZ recenserar Rise of the Argonauts

ser lite dystert ut

Medlem

Musiken väger upp mycket på spelet, dessutom är storyn väldigt schyst, fast än lite kort.

Inaktiv

Spela det här spelet, eller plocka upp en bok om grekiskmytologi, det är ungefär lika underhållande.

Medlem

tyckte spelet var helt ok. Kort och lite krystad dialog, men helt ok iaf.

Medlem

jag gilalr väldigt mycket med detta spelet framför allt dialogerna dom är oftas intresanta sen gillar jag hur alal karaktärer är.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Ti.
Medlem

Lätt sämsta spelet jag spelat på många år..

Inaktiv

Coolt! Det verkar äga!

Medlem

De ser jättearga ut.

Medlem

Körde spelet så dåligt är det faktist inte ger det 3/5 gillar ni RPG spel eller Grekisk mytologi testa spelet då.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Körde spelet så dåligt är det faktist inte ger det 3/5 gillar ni RPG spel eller Grekisk mytologi testa spelet då.

Håller med, enda riktigt stora nackdelarna i min egen mening är alltför långa transportsträckor när man springer fram och tillbaka mellan alla karaktärer i diverse subquests och dom stundtals väldigt lågupplösta texturerna på olika ställen.
Visst, inte mycket saker som kastar skuggor som påverkar omgivningen, men det var aldrig något som jag ens märkte eller stördes av, tycker själv att grafiken var riktigt shysst (utöver dom stundtals lågupplösta texturerna på en del personer).
Var dock pc-versionen jag körde igenom, så inte exakt samma som xbox360-versionen (körde dock med xbox360-handkontroll), men i grund och botten så var det ett spel jag gillade att köra igenom.
PC-versionen flöt dock finfint, även när jag körde den i 1920x1080 via HDTVn (och såg riktigt prakfullt ut då dessutom). Hade dock gärna fått räcka lite längre och ha lite mer omspelbarhet.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Testade det lite snabbt på PC. Sinnessjukt dåliga kontroller

Medlem

verkar otroligt bra!

Inaktiv

är man förvånad över betyget? Svar: nej.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Bara jag som stör mig på deras ben som ser missbildade ut?

Inaktiv

Ogillar man grekisk mytologi och rpg ska man ge fan i detta spel. Gillar man de två nämna sakerna ovan är det ett väldigt välgjort spel. Storyn är underbar och dialog-möjligheterna är oändliga. Det är inget spel man skall springa igenom på några timmar. Njut av atmosfären, sug in storyn och tar dig tid att prata med karaktärerna.
Tror man att det blir fight var 5:minut tror man fel. Två nackdelar som redan nämnts är de långa rundorna man ska behöva springa mellan uppdragen och att det skulle varit mer omspelbart. Betyg? 3,5/5

Bha! ska lätt köpa detta spel bara beroende av vissa korkade kommenterar i recensionen.

"Grafiskt stolpskott trots potent spelmotor"
-Även om jag inte spelat detta spel än så kan jag på rak arm säga att den här kommentaren är överdriven. Finns bra mycket fulare spel på marknaden som har passerat med betydligt mindre sågning än detta.

"Forngrekiskt kroppsideal - knappnålsstora huvuden på anabolabyggda axlar"
- Kanske tänkt som en tokrolig bildtext men troligare en dold "FZ könsideals bomb".

Oh, jag tyckte den här gurkan var så äcklig eftersom den ser ut som en penis. Fucking cut it. Använd samma resonemang när ni käkar frukt så kommer allt att smaka röv.

"Vulgärt, ja - i synnerhet när Codemasters så uppenbart velat blidka de spelare som inte fångas av dialogerna."
-Självklart är det uppenbart att en person som tycker om komplicerade dialoger och en tung story inte kan finna blodiga strider underhållande. Ja... så är det.

Medlem
Skrivet av Ophe:

Testade det lite snabbt på PC. Sinnessjukt dåliga kontroller

Vad använde du för kontroller då? Spelet funkade utmärkt på min PC med en Xbox 360-handkontroll iallafall (det som spelet utvecklades för att köras med så).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

bra (läs nytt) combat system, annorlunda på något sett. Jag gillade spelet men jag bara tappade lust och spela vidare efter "tränings" stadiet.. Been there done that.. ORKA

Medlem

sucks...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

De ville verkligen göra ett 300 utan att köpa rättigheterna, eller hur?

Medlem

Kontrollerna funkade ok med 360 dosan.... (på PC)...
Ser helt ok ut på mitt lite till åren 7800 kort också, jag fattar inte vad recensenterna på FZ har för grafikideal nu för tiden...

Medlem

jag har kört spelet och klarat ut det. det är kort och det mesta man ska göra är att springa runt och snacka med en massa personer. det blir lite långtråkit efter ett tag. men själva fighter är ganska så coola och bra gjort.

själva tanken bakom spelet vet jag ej vad det var men själva spelet går bara ut på att man ska återuppliva sin tjej, det tycker jag är en ganska så dålig handling. jag vet inte om det är så för alla men för mig vart det att när man kollade på videorna som är i början t.ex så är det så dåligt att man ser knappt gubbarna. men själva gubbarna när man spelar ha bra grafic. men miljön runt omkring borde dom fixa väldigt mycket bättre

om nån undrar så har jag geforce 8800gt.

Ti.
Medlem
Skrivet av MaXMC:

Kontrollerna funkade ok med 360 dosan.... (på PC)...
Ser helt ok ut på mitt lite till åren 7800 kort också, jag fattar inte vad recensenterna på FZ har för grafikideal nu för tiden...

Ja, alltså man testade 360-versionen och ja, grafiken är långt under genomsnittet sett till den senaste generationen konsoller.

Medlem

såna här spel funkar aldrig


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar