Worlds.com stämmer NCsoft

Nu är jag så trött på Amerikanerna...
Man kan verkligen stämma vem som helst för vad som helst, titta bara på alla varningslappar som är med på saker man köpt från Amerika.
Ibland får man nästan lust att fara dit å stämma nån person på ett par miljoner för nånting skitlöjligt:)

Inaktiv

Patent verkar ju användas mer för att försöka sätta käppar i hjulen på andra och stämma dom på stora belopp... inte för att faktiskt utveckla eller göra något själv.

Medlem
Skrivet av Raakooner39:

Nu är jag så trött på Amerikanerna...
Man kan verkligen stämma vem som helst för vad som helst, titta bara på alla varningslappar som är med på saker man köpt från Amerika.
Kanske det är lite sanning i att amerikanerna är de dummaste människorna på jorden?

Inte fråga om dumhet, folk gör vad som helst för att få pengar.
Även om de måste köra in sin katt i mikron och hävda att det inte stog i manualen att man inte fick det.

Medlem

Patentmyndigheterna måste ju vara bemannade med förståndshandigkappade alternativs mutbara idioter. Hur kan man ens få såna patent godkända. Måste ju vara att bara man lämnar in sin ansökan och en avgift så får man den stämplad med godkänd.
Patentsystemet, inte bara i USA, verkar huvudsakligen användas till saker som inte hör till grundiden med patent.
Har inget förtroende alls för patent nu för tiden.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jag ska lämna in några patent. Ett på något jag kallar "liv" eller "levande" och ett på något jag kallar för "Automobil". Sedan ska jag casha in STORT på stämningar!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Detta är ytterligare ett exempel på att patentsystemet behöver ses över.

Man kanske skulle ta patent på att tänka tankar och stämma alla som gör det. Fast det kanske inte skulle ge många kronor.

Medlem

Så.. ska dem inte stämma resterande mmorpg utvecklare också?


signatur

Jaha.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Raakooner39:

Nu är jag så trött på Amerikanerna...
Man kan verkligen stämma vem som helst för vad som helst, titta bara på alla varningslappar som är med på saker man köpt från Amerika.
Kanske det är lite sanning i att amerikanerna är de dummaste människorna på jorden?

Hahaha, till skillnad från gemene Svensk som sitter och snackar skit om USA vid kaffebordet och är riktigta förståsigpåare utan att varken känna någon amerikan eller ha besökt landet? Dessutom har vi själva Carola som en av Sveriges största idoler, Hallal-TV på dumburken och Mona Salin som statsministerkandidat (Sarah Palin, släng dig i väggen). Vad säger inte det om oss egentligen? Dock inte sagt att det amerikanska rättssystemet inte hade mått bra över att ses över.

Inaktiv

Man slutar aldrig häpnads av amerikanska stämmningar.

Medlem
Skrivet av robineng:

Patent verkar ju användas mer för att försöka sätta käppar i hjulen på andra och stämma dom på stora belopp... inte för att faktiskt utveckla eller göra något själv.

Nja, faktum är att det används till stor utsträckning som bytesvara mellan företag. Så om företag A vill använda sig av något som företag B har ett patent på så brukar man försöka komma överrens om ett utbyte av nyttjanderätt till patent (om företag A har något patent som företag B vill utnyttja).

Men visst, det kan också användas till att förhindra en konkurrent att utnyttja en viss sorts teknik under en viss tid (tills dess att patentet löper ut, vanligtvis 20 år). Det är ju faktiskt hela poängen med ett patent.

Mycket gnäll på amerikanerna här, men deras patentbyrå skiljer sig inte så mycket från vår. Den enda skillnaden jag har hört talas om är att det går att patentera affärsmodeller i USA.

Det pågår en debatt om utformningen av mjukvarupatent i både USA och EU. Men så länge så omfattas dem patent som finns på mjukvara av dem generella patentlagarna, vilka på många sätt är väldigt dåligt anpassade till just mjukvara.

Inaktiv

Påmminer mig en tv-serie då en kille stämde kaffebolaget för att kaffet var för varmt:D

Inaktiv

Guild wars är väll det spelet jag inte tänker på som en fri värld dock. Typ som diablo2, chattrum och sen kan man gå ut ur chattrummen med ett par polare.

har spelat det i 3 år, det suger


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Bjaarn:

Tänk om detta innebär att wow läggs ned och 9 miljoner människor världen över börjar leva ett liv igen?

Snarare döda..

"How do we kill someone that has no life"

Medlem

kolla det här patentet då. http://www.google.com/patents?id=_KYEAAAAEBAJ&dq=7,181,690

står "an assembly to display a VIDEO GAME" liksom hur fan går det ihop, en grej för att visa tv-spel men om ni inte har patent på begreppet videospel i sig?

dom är helt skogstokiga där i staterna.


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar