Hjälp mig snälla! Behöver hjälp med server!

Inaktiv
Hjälp mig snälla! Behöver hjälp med server!

Tjena!
Vet kanske någon vad jag behöver för att kunna göra en Trådlös server ?
Jag vill göra en trådlös server för har många kompisar som bor på gården och vi skulle vilja ha en spel server...fast trådlös :/ ?
Kan någon hjälpa ? PLEASE!


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Medlem

dator, trådlöst nätverkskort, trådlös switch

Du låter för övrigt som om din förstföddes liv hänger på att du får upp en server


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Kan skippa trådlöst nätverkskort. Räcker med att koppla routern/switchen till datorn med en kabel.

Medlem

Flyttad.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Kan skippa trådlöst nätverkskort. Räcker med att koppla routern/switchen till datorn med en kabel.

Beror ju på var datorerna är och hur man kopplar. Antar att han inte vill/kan dra kabel mellan området där servern är och där klienterna är, och vad hjälper det att ha en server inkopplad till en trådlös router som ingen kan nå?

Vi behöver mer information. Är klienterna på samma ställe, med möjlighet att kopplas in till samma switch? Är de utspridda? Först då kan man se om det är bäst med en trådlös switch, två trådlösa switchar, ett trådlöst nätverkskort, varsitt trådlöst nätverkskort osv.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Nej, du missförstår mig noax. Den trådlösa routern kopplas till datorn/servern med kabel. Sedan kan alla andra bara köra trådlösa kort i sina datorer till den. Går ju att confa upp med bara trådlöst kort också för den delen, men jag antar att de ska dela internet för annars kan man ju med fördel koppla ihop sig med en hamachi.

Sedan beror det ju på omständigheterna i övrigt så klart. Bor man i bunker? Hur långt ifrån varandra mm.

Inaktiv

Hm det är så att kompisarna bor på olika ställen en bor ca 40m o den andra 20m , den tredje ca 80 ja och så vidare ... Vad behöver jag då ? TACK FÖR ALL HJÄLP FÖRRESTEN!


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Inaktiv

Föreslår att de tar sina burkar under armen och kommer hem till dig, pluggar in sig där och så kör ni så det ryker. 80 meter...hmmmm....annars kan du ju bara starta en server i själva spelet och ge dem servernamnet/IP så letar de upp din server i spelmotorn och kör.....verkar mycket enklare det


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ja klart vi har gjort det flera gånger men pga att vi inte orkar o ta runt datorerna så vill vi göra server...


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Inaktiv

blir till å hänga access-punkter i lyktstolparna
(:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Som sagt måste ju gå att starta en server i spelmotorn då blir det ju mycket enklare.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar