Finanskrisen kan ge billigare spel

Medlem
Finanskrisen kan ge billigare spel

De e nice det kanske man har råd att köpa lite spel.


signatur

The King is Back

Medlem

*väntar förväntansfullt på prissänkning av Left 4 Dead*

Inaktiv

Hmm... Kanske ska slå till då, 300-400 kr är ett bra pris. Över 400 blir det lite för dyrt!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Redaktör

Insomniac - Den är redan här. 11 euro i rabatt till och med den 2 januari.


signatur
Medlem

300 kr för ett nytt xbox 360 spel skulle vara helt ok


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

300 kr för ett nytt xbox 360 spel skulle vara helt ok


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Max 299kr är var jag ger för mina spel. Väntar man bara lite blir det billigt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

299 till alla nya xbox spel skule va nice som hardboiled sa

Medlem

Företagen är för giriga för större prissäkningar tror jag, men man kan väl hoppas

Medlem

300-400 för ps3 spel, då ska jag fylla hyllan

Inaktiv

600-650 för ett nytt spel i Sverige idag.

Jag brukar bara köpa classics så blir ofta inget inköp tills de kommer ner till 300-400kr. Man kan ju fråga sig om den prisnivån inte skulle var bättre. Dvs. de skulle kunna sälja mer för själva produktionen av asken och skivan är inte mycket. Fast de har säkert det där optimerat... eller?

Tycker inte jag ser att Wii spel är särskilt mycket billigare... doch ser jag ofta att PS3 är dyrast. Typ alltid 600kr...

Medlem

en halvering hade ju varit läpligt, 10 dollar mer eller mindre är ju en piss i missisippi... skrattretande löjligt


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

med tanke på att en ny film kostar 200 kr idag så borde 300 kr för ett nytt spel vara ett utmärkt pris för alla


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

med tanke på att en ny film kostar 200 kr idag så borde 300 kr för ett nytt spel vara ett utmärkt pris för alla

200kr för en film är fan skrattretande, man ser på de flesta filmer 2 ggr och sedan står de i hyllan och samlar damm. Nej, fler och bättre sätt för digital distribution säger jag, inte som idag när det är billigare att köpa en fysisk kopia.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Väldigt sällan jag betalar mer än 400kr för ett spel. De flesta spel jag köpt har varit runt 18-24 månader gamla så de gått ner lite i pris.

Alpha Protocol som kommer i februari, kommer jag dock köpa direkt. Är säker på att det kommer vara värt det.

Medlem

Jaja, inget ont som inte för nåt gott med sig. Synd på bostadsmarknaden i USA bara, finns inget uttag att plugga in konsollen i...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

400 spänn ger jag lätt för ett PC-spel jag ser fram emot och gillar, och det behöver inte prissänkas i min värld. Konsol-spel ligger däremot på knäppa priser. Dom borde vara billigare än PC-versionerna då dom har betydligt kortare nöjes-värde.

Medlem

Har då inte sett några billigare spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tompa:

Insomniac - Den är redan här. 11 euro i rabatt till och med den 2 januari.

Deras 4-pack L4D var ju en bra deal. 1 kopia kostar 33.74€ om man köper dem separat kostar 4 kopior 134.96€. Köper man det paketet med 4 kopior kostar det 134.99€. Köper man 4 kopior borde man få ganska bra med rabatt. Ungefär som dom hade innan prissänkningen då 4-packet kostade ungefär lika mycket som 3 singel kopior.

Jag tycker PC-spel borde ligga runt 300kr och konsoll spel 400kr. Sedan ska ju spel som GH och Rock Band kosta lite mer om man köper med instrument.

Medlem

Om ett singeplayer spel kostar 400kr och varar i 30 timmar så blir det ca 13kr/timme. Det är ändå billigt om man jämnför med vad det kostar att spela biljard eller bowling i 1 timma eller en bio som kostar runt 90 kr för 1½-3timmar.

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Hardboiled15:

med tanke på att en ny film kostar 200 kr idag så borde 300 kr för ett nytt spel vara ett utmärkt pris för alla

200kr för en film är fan skrattretande, man ser på de flesta filmer 2 ggr och sedan står de i hyllan och samlar damm. Nej, fler och bättre sätt för digital distribution säger jag, inte som idag när det är billigare att köpa en fysisk kopia.

Därför köper man inte film. xD

Medlem

Sånt gillar vi


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Max 400kr för (nya) konsol spel, då tänker jag mest på 360 & Ps3 spelen, Det är lagomt iaf.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

När man får spelen inkl frakt för under 500kr så är jag nöjd iallafall.

men skulle spelen kosta 300kr skulle jag nog antagligen våga köpa och testa en hel del fler spel, eftersom nu köper man bara "säkra" kort.

Medlem

500kr max vill jag betala
Köper oftast mina på game och ibland ligger spelet på 700kr och då är de 360 spel jag menar, 600-700kr är väldigt mycket för ett spel


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Håller med att det borde bli billigare. Förstår inte hur vissa ställen kan ta 600kr för ett nytt 360/PS3 spel, riktigt sjukt enligt mig...
Hade de kostade 300-400Kr hade jag utan tvekat haft dubbelt så många spel som jag har i nuläget.

Sen tycker jag inte det handlar om att man har råd med det eller inte, även om jag har råd med spel för 600kr tycker jag inte det är värt det och köper därmed inte det. Så länge man inte snackar ett bra MP spel så är få spel värda 600kr.

Medlem

Jag köper bara PC-spel och smärtgränsen ligger på ca 200kr. Efter det börjar jag tveka. Då får det vara någon samlingsutgåva eller specialversion.

Medlem

Tycker priserna är bra som dem är , det är ju ändå timmar av underhållning så varför inte, förstår att det kostar som det gör, speciellt med tanke på de miljoner det går åt att skapa stor spel.

Sen är det självklart kul med rabatter och sänkningar men i detta fall (finanskrisen) är det knappast något som gynnar branschen även om det gynnar kunderna för tillfället.

Folk är löjligt kräsna 100kr-200kr för ett spel? :S Ja möjligt att du kan få indie spel som tex Penumbra med mera för dem priserna vilket de också går för, mest pga att utvecklingskostnaderna inte varit så stora. Men man säljer inte ett spel som utvecklats i 3 år och satsats miljoner på för en skitsumma.

Medlem

kunde snitt priset på konsollspel pressas ner mot 450-500 istället för 600 skulle jag bli mer än nöjd...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar