Steve Jobs-fanatism, here I come!

Skägg.
10 Chambers
Steve Jobs-fanatism, here I come!

Visst, jag har ägt en ipod men nu ska jag börja tillbedja mannen med den svarta tröjan på allvar. Iphonen är beställd. Det blev snikmodellen men jag resonerar som så att den ändå kommer att vara milakliv bättre än dagens lur.

#blogg


signatur
Medlem
Steve Jobs-fanatism, here I come!

Haha, well done sister-mister!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Nice! Själv ska jag försöka spara ihop till en Macbook innan sommar!:)

Antikvitet

Det skönaste här är att jag kände på mig det här i dag. Det var som att tio miljoner människor på Fattoine (din hemplanet) samtidigt skrek i glädje. Det spred sig som en löpeld genom kosmos.

Grattis till det viktigaste steg du någonsin kommer ta i livet. Äntligen är du respektabel.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Noooo... Men, jag förstår. The dark side is stark...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sa ju åt dig att köpa en riktig telefon

En telefon som kan spela Spotify medans du gör nåt annat

Men vad fick du hosta upp för den leksaken nu?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skägg.
10 Chambers

Snorbilligt, 299 bundet i 24 månader, ring för allt. Kommer att bli billigare än vad jag har nu.


signatur
Medlem

Telenor hade nåt sånt erbjudade har jag för mig, svågern slog till då ialla fall.

Medlem

Betalade 4000:- kontant för min Nexus, helt ok måste jag säga. Gillar inte saker på avbetalning

Men förväntar man sig göra av med 299 i månaden så är det ju helt ok... datatrafik i det?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det är bara hur man betalar som är intressant vilket märke man väljer? jag tror inte nexus är bättre telefon, inte förrän jag testat den och fått det klart för mig, många som du som kommit och sagt att den telefonen är bättre och slår iphone med hästlängde. tidigare hero. som man testat, frågade nyligen en arbetskamrat som kör hero vad hans tanke var om det och han beskrev den som slö. och skulle ta en iphone när som helst framför hero även att den var billigare. nu har du wardancer varit inne med den små kritiker som inte köpts av nån, och nexus one är säkert bra, men är den så bra egentligen, att hitta på små argument bara för att man insistera på att ens egna grejer måste vara bättre för att man har det är bara så tragiskt fanboyism. kom med nåt konkret istället..

Medlem

btw. från vad jag sett av nexus verkar det som homeknappen ser ut att vara väldigt seg, måste trycka på den 3 till 5 gånger innan den reagerar. jag skulle bli galen.

Skägg.
10 Chambers

Wardancer, 5 gig datatrafik, borde vara mer än tillräckligt.


signatur
Medlem

Wardancer: Var köpte du den för 4000?

Har inte bestämt mig för om det blir Ipone eller nexus än. Fast jag är allergisk mot avbetalningar, så jag lär nog inte köpt den på avbetalning oavsett vilken det blir.

Medlem

TruB varför lägga ord i min mun? (eller fingrar...) Sa inget negativt om iPhone alls. Utan mest skämtsamt att jag tyckte spiken skulle köpa en "riktig" telefon.

Tvärt om iPhone är en riktigt schysst lur, men jag skulle personligen aldrig köpa en pga att jag har stora problem med apples policies och inlåsningar. Dock är iPhonen hyffsat enkelt att jailbreaka och då får man en mycket kompetent telefon.

Att jämnföra Nexus One med Hero är som att jämnföra en Epa Traktor med en sportbil... Hårdvaran skiljer sig något enormt och personligen tycker jag Hero är helt galet dyr för vad det är, samt att med sense blir den onödigt långsam.

Angående homeknapp så funkar den utmärkt, problemet är att symbolerna inte riktigt motsvarar där touch knappen faktiskt sitter, utan man måste trycka precis ovanför symbolen. Träffar du bara rätt funkar den alltid vid första tryck, med andra ord en vanesak.

Känns mest som du, TruB, har en iPhone och inte tål att det ens nämns något negativt om telefonen.

Hårdvarumässigt har iPhone inte speciellt mycket att komma med, speciellt inte när det gäller skärmen som på Nexus One är fullständigt underbar. Däremot har Android en hel del barn sjukdommar fortfarande och där är iPhone OS klart snabbare och mjukare i övergångar. Samt android saknar fortfarande betal applikationer i sverige vilket är en ganska rejäl miss från googles sida. Går att komma runt med t.ex. Sim kort från UK eller genom att roota telefonen men borde finnas officiellt tycker man.

Ghostknight köpte min genom www.google.com/phone med hjälp av hotspot shield för att få ett amerikanskt IP nummer, och Borderlinx för att få en post adress i USA/UK (använde adressen i UK).

Telefon + Docka(45$) + Frakt till UK gick på 610$ Vilket med växlingskursen när jag köpte blev ganska exakt 4500:- Sen tillkom 350:- frakt från UK till Sverige. Ett tips är att besöka www.swedroid.se och läsa på deras forum om Nexus One, där står hur andra har gjort, hur mycket det har kostat och hur lång tid det tagit.

Kan man vänta ska den ju släppas officielt i sverige till våren, dock inget sagt om priser men går rykten om 450? i Frankrike.

5gb, schysst. Låter som en riktigt bra deal det där. Har inte fixat nån datatrafik mer än det som typ alla telia abonnemang kommer med, men med wlan hemma och på universitetet så kan man lira spotify i offline mode


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jag reagerar lätt kanske för det finns så mycket apple hatare som tycker dom är duktiga när dom slänger ur sig nåt bara för att låta som dom har nån aning om hur saker är, som många gör, du lät precis så.

1
Skriv svar