Suikoden på Playstation Network

Robot
Medlem
Suikoden på Playstation Network

Hur funkar det, får man beställa spel om man har ett USA konto i EU? eller är det helt emot regler och sådant?

Suikoden är ju en av de finaste RPG sagorna

Medlem

Spelet är knutet till det konto man loggar in med i PSN store när man köper det.
Sedan så måste man ha ett amerikanskt kreditkort för att kunna köpa.
Finns sätt att gå förbi detta. Men kan nog vara värt att vänta på releasen till EU.

Känns inte direkt som om du skall ha panik med att köpa ett så gammalt spel.
Har du inte spelat det flera år så kan du säkert vänta tills det dyker upp i EU.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Härligt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Äntligen börjar dom gamla godingarna dyka upp. Jag har stora förhoppningar på Sony när det gäller att släppa klassiker på PSN hehe.


signatur
Medlem

Det funkar fint att handla på amerikanska psn store, med ditt vanliga visa-kort. Däremot så går det väl att diskutera om att det är vettigt eller inte att göra det med tanke på att dina personuppgifter inte stämmer till 100%.

Medlem

Jag köper allt via amerikanska PSN då det alltid är billigare, sen loggar tillbaka på mitt europeiska konto och spelar där. Fungerar perfa.

Medlem

Väldigt bra, då Suikodenserien är helt underbar!

Däremot så undrar jag vad Konami har emot Europa? Castlevania: Symphony of the Night har varit på amerikanska PSN ett bra tag nu men inte kommit till Europa. Kommer det komma någonsin? Kommer Suikoden någonsin?

Medlem

Dessa går att lira på PSP sen med eller?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Förstår inte riktigt varför Sony släpper vissa spel på den amerikanska PNS och inte på den europeiska PSN, lite dåligt av dom. Kan ju lika gärna köra med ett USA konto enbart och skippa EU kontot.
Antar att det finns ett skäl till det, har hört att spelen översätts på EU PSN, vilket låter lite kasst imo om det försenar en lansering 1-3 månader.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Ge oss nu också Silent Hill (även om jag har det original *flex*), Resident Evil, Metal Gear Solid, Final Fantasy VII och en massa andra titlar som jag säkert inte kommer på nu.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Omgomgomg, jag satt senaste idag och snackade med min brorsa om bra rollspel som man borde lira igenom igen.
Suikoden. <3

Medlem

Suikoden en av min favorit serie 4 var dock en besvikelse men 5an var riktigt bra. 1tan 2an 3an är ju legendariska


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Mm det är riktigt vidrigt att man måste köra på ett amerikanskt konto för att kunna få tillgång till bra saker.

Undrad varför Sony alltid låter Europa komma i sista hand vi är trots allt en stor marknad.

Drygt, blir inga mer konsoler från Sony i framtiden klarar mig med boxen o wiin.

Medlem

Ja kan dom bara släppa det absolut underbara Final Fantasy Tactics nu också, så är ja nöjd.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ja kan dom bara släppa det absolut underbara Final Fantasy Tactics nu också, så är ja nöjd.

Mmmm vill ha.

Jag skulle svimma av lycka om dom släppte en uphottad variant av War of The Lions (PSP re-maken) på PSN. Det enda dom behöver göra är att supporta högre upplösning. Resten finns redan där och mer därtill. Det är helt klart deras bästa re-make hittils.


signatur
1
Skriv svar