Wrath of the Lich King satte månadsrekord

Medlem
Wrath of the Lich King satte månadsrekord

Undrar ifall någon inom en snar framtid kommer att slå Blizzards kvalit´´e? Knappt troligt va?

Medlem

Dom måste ju ha otroligt mycket pengar å leka med nu.
Hoppas dom släpper något bra i framtiden!


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem

Funderade på att börja med WOW men jag har ändrat mig Lotro har mer att ge bättre community och bättre lore.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Dom ända som kan slå Blizzard är Blizzard själva. Aldrig, aldrig, aldrig och aldrig släppt ett dåligt spel. Aldrig.

Ser fram emot SC2, DBIII och förhoppningsvis WC4! Tråkigt bara att dom skall släppa sc2 i episoder.....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag undrar fortfarande var alla dessa 6,5m lv 60's är samt restrerande 70 just nu....

Med tanken på att de säger att det finns 11,5m aktiva spelare och enbart 5,5m har köpt första expansionen och nu 4m har köpt andra.

Man ser faktist ju knappt några lv 60's och all spelar stastestik på området har ser inte vidare många heller.

Är alla dessa i kina/korea eller något?

Finns dock försälningstastestik uppräknat till runt 10m kopior av WOW, så undrar om de räknar antal sålda kopior totalt... och ljuger en hel del.

Medlem

Förhoppningsvis går en viss del alla dessa miljoner till att göra SC2 och D3 till så bra spel som möjligt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag undrar fortfarande var alla dessa 6,5m lv 60's är samt restrerande 70 just nu....

Med tanken på att de säger att det finns 11,5m aktiva spelare och enbart 5,5m har köpt första expansionen och nu 4m har köpt andra.

Man ser faktist ju knappt några lv 60's och all spelar stastestik på området har ser inte vidare många heller.

Är alla dessa i kina/korea eller något?

Finns dock försälningstastestik uppräknat till runt 10m kopior av WOW, så undrar om de räknar antal sålda kopior totalt... och ljuger en hel del.

Asien. Dom har inte fått WotLK en, precis som TBC ligger dom några månader efter.

Medlem

Det märktes, för det var kö på Shattered Hand när WotLK släpptes.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Förhoppningsvis går en viss del alla dessa miljoner till att göra SC2 och D3 till så bra spel som möjligt.

Det hade de även gjort utan wow,


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

tur att jag fortsatte spela då, annars hade dom ju bara haft 11,499999 miljoner som spelade , inte lika bra siffra..

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag undrar fortfarande var alla dessa 6,5m lv 60's är samt restrerande 70 just nu....

Med tanken på att de säger att det finns 11,5m aktiva spelare och enbart 5,5m har köpt första expansionen och nu 4m har köpt andra.

Man ser faktist ju knappt några lv 60's och all spelar stastestik på området har ser inte vidare många heller.

Är alla dessa i kina/korea eller något?

Finns dock försälningstastestik uppräknat till runt 10m kopior av WOW, så undrar om de räknar antal sålda kopior totalt... och ljuger en hel del.

Väldigt många spelare är så kallade "casual" spelare. Alltså de spelar inte ofta utan bara några timmar i veckan någon enstaka dag i veckan. De kommer ofta inte upp i några högre levels.

Sen så räknar alltid Blizzard antalet aktiva accounts (betalande) vilket jag tycker är det som ger den mest rättvisa bilden. Alltså finns det just nu 11,5 miljoner accounts som är "active" och har speltid på sig. Blizzard säljer även själva accounts så allt säljs inte i butik heller.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Fast antalet spelare växer ju inte längre så dramatiskt, det är ju för det mesta redan frälsta som köper Lich King. Sen kan man ju fundera på om man verkligen kan kalla en expansion till ett mmo för ett nytt spel.

Medlem

kom ihåg att störst betyder inte bäst.

Medlem
Skrivet av s3ng:

kom ihåg att störst betyder inte bäst.

I detta fallet är det så

Medlem

vad som är "bäst" är helt subjektivt. det finns inget allmänt bäst. så jag håller med s3ng.

Medlem
Skrivet av s3ng:

kom ihåg att störst betyder inte bäst.

Nej men om 11,5 miljoner gillar det nog för att betala mer än 100kr i månaden så måste det i alla fall vara bra.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av s3ng:

kom ihåg att störst betyder inte bäst.

Nej men om 11,5 miljoner gillar det nog för att betala mer än 100kr i månaden så måste det i alla fall vara bra.

Om hela tyska befolkningen en dag på 1930-talet bestämmer sig för att anfalla, låt oss säga Polen, så måste det ju vara bra.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag är nöjd så länge blizzard gör Diablo III BRA!!!!!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av s3ng:

kom ihåg att störst betyder inte bäst.

Nej men om 11,5 miljoner gillar det nog för att betala mer än 100kr i månaden så måste det i alla fall vara bra.

Om hela tyska befolkningen en dag på 1930-talet bestämmer sig för att anfalla, låt oss säga Polen, så måste det ju vara bra.

Chanserna är att de i det fallet med största sannolikhet har en jävligt bra anledning att anfalla Polen. En av de sämre jämförelserna jag har läst...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Klart att störst är bäst i *detta sammanhang*. Det handlar om att sälja, och ett MMO. 11.5 miljoner är bra mycket bättre än runt 750,000 som WAR har skrapat ihop, ur en pragmatisk synvinkel. Visserligen, du, som individ, kan ha olika åsikter om ditt eller datt men i slutändan ska ändå löner betalas och företaget ska gå med vinst. Sen tycker jag faktiskt att WoW är bäst och jag har testat många MMOs under flera år. Märk väl att jag inte spelar något just nu, så jag är opartisk.

Medlem

Det är sjuka summor detta handlar om. Sanslöst.

Medlem

Fy fan vilket skit när man får nästan det samma för inga pengar alls i "Runes Of Magic"

Man kan ju fundera på vad pengarna går till...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Fast antalet spelare växer ju inte längre så dramatiskt, det är ju för det mesta redan frälsta som köper Lich King. Sen kan man ju fundera på om man verkligen kan kalla en expansion till ett mmo för ett nytt spel.

ABSOLUT INTE!!!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Remus:

Dom ända som kan slå Blizzard är Blizzard själva. Aldrig, aldrig, aldrig och aldrig släppt ett dåligt spel. Aldrig.

Ser fram emot SC2, DBIII och förhoppningsvis WC4! Tråkigt bara att dom skall släppa sc2 i episoder.....

Nej det har dom inte! Om man inte räknar in detta i dags läget! WOW "var jävligt" bra... 2004-2005 men nu är det bara en följetong av sig själv...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Sen kan man ju fundera på om man verkligen kan kalla en expansion till ett mmo för ett nytt spel.

Med tanke på innehållet i expansionspaketet så är det väl inte mer än rätt?

Det är ju inte riktigt det samma som expansionerna till The Sims-serien precis... där är det ju mest bara lite nya saker.

Medlem

Så om 4 av dessa 11,5 miljoner spelar Wrath of the lich king betyder det att de andra 7,5 miljonerna fortfarande spelar BC och vanliga wow?

Medlem

Nej, det betyder att x antal % av dom återstående 7,5 miljonerna köpte WoTLK efter 1 månad .

Pansarknekt

Muppar.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Säga vad man vill om wow men visst är det ett imponerande spel dom satt ihop.

Sedan är ju expansionerna packade med innehåll så dessa siffror är inte förvånande.
Lich king som riktar in sig mest på casual spelare än ju definitivt ett steg i rätt riktning.

Mycket fjanteri med folk som hatar wow för man tycker det är tufft.

Fan låt folk spela, 11 miljoner människor gillar det så pass mycket att man anser att det är värt månadskostnaden uppenbarligen.

Förstår inte vistsen med att klaga och bitcha på en nyhet som den här.

Sen;
"Om hela tyska befolkningen en dag på 1930-talet bestämmer sig för att anfalla, låt oss säga Polen, så måste det ju vara bra."

Jo för det var ju verkligen så att hela tyska befolkningen "bestämde sig" för att anfalla Polen på något typ torgmöte..
Sämsta liknelsen någonsin.

12
Skriv svar