Wrath of the Lich King satte månadsrekord

Medlem

alltså, orka nörda WoW, jag spelade i 2 veckor sen tröttnade jag, det blir så jäkla tråkigt efter ett tag. Jag har klass polare som typ gör samma saker varje dag... dom gör dailys..

Medlem

gick in hit bara för o kolla om folk klankade ner på wow igen o d kunde man ge sig fan på att man hade rätt!

wow är störst bäst o vackrast o det retar tydligen upp vissa :9

Medlem

jag spelar inte wow men blizzard har kommit på ett bra sätt att tjäna mycket pengar på för att sedan göra kvalitetsprodukter rakt igenom i övriga spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Klart att störst är bäst i *detta sammanhang*. Det handlar om att sälja, och ett MMO. 11.5 miljoner är bra mycket bättre än runt 750,000 som WAR har skrapat ihop, ur en pragmatisk synvinkel. Visserligen, du, som individ, kan ha olika åsikter om ditt eller datt men i slutändan ska ändå löner betalas och företaget ska gå med vinst. Sen tycker jag faktiskt att WoW är bäst och jag har testat många MMOs under flera år. Märk väl att jag inte spelar något just nu, så jag är opartisk.

...men wow har faktiskt funnits något längre än Warhammer. Detta får du inte glömma.

Personligen spelar jag inte WoW nu, men visst är det ett imponerande spel. Dock gillar jag warhammer/Daoc betydligt mer (Önskar jag haft kvar mina daoc chars )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

1-0 till Blizzard. Level 80 here I come...

Medlem

om du älskar att farma på alla möjliga vis, spela wow! om du älskar att spendera hundratals timmar på att göra samma quest varje dag, spela wow! farma farma farma!

Medlem

Jag har svårt att förstå hur folk orkar spela WoW fortfarande... Det är ju egentligen samma sak hela tiden. Som Keza sa: FARMA. Spelar ingen roll vad du gör, du måste göra det igen och igen och igen för att det ska bli värt att ha gjort det. WoW har inget djup liksom. Men jag kan förstå att det har lätt att få nya spelare att fastna, eftersom att det är väldigt lätt att lära sig att spela.

Aja, jag väntar nog tills Square Enix's "Rapture"-projekt visar sig lite innan jag börjar bry mig om MMO-världen igen. FFXI har hittills aldrig blivit slaget, och det ser inte ut som om WotLK kommer att göra någon skillnad där.

Medlem

Keza, Zerpent> Av ren nyfikenhet, ge mig några exempel på spel där du kan spela 20timmar i veckan i sådär 2år utan att behöva upprepa en tidigare sak, aka farma. Jag är tämligen säker på att det gäller alla MMORPG, och för den delen i princip alla spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Remus:

Dom ända som kan slå Blizzard är Blizzard själva. Aldrig, aldrig, aldrig och aldrig släppt ett dåligt spel. Aldrig.

Justice League Task Force, blackthorne och Rock & Roll Racing var inga höjdare.

Sen är det typ bara 5 andra spelserier de gjort. Dom kör vidare på gamla spel.
Diablo, Warcraft, Starcraft, World Of Warcraft, The Lost Vikings.

Expansionerna till Warcraft/Diablo var medelmåttiga som tillförde mindre än vad man velat se.
World Of Warcrafts expansioner gav det spelarna ville ha - positivt då med andra ord. Men var det något nytänkande igentligen? Och andra sidan sett kan man iofs inte ändra helt för mycket på ett vinnande koncept.

Min poäng är att det är ett bra företag som gör stabila spel - dock är det lätt att överskatta dom och dom har en hardcore fanbase som går över eld och vatten för dom oavsett vad de skulle pumpa ut.

Tar man sen EA har de släppt många dåliga spel, men de har även släppt betydligt fler bra spel under de sista 25 åren än något annat företag. Synd att deras ledning inte alltid varit världens bästa.

I slutändan är det väl så att alla har vi våra favoriter - smaken är som baken så att säga.

Visa gillar päron och andra äpplen (själv föredrar jag kiwi).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Pff, blackthorne är ett av de bästa spelen till SNES.

Medlem

Det är din åsikt - och den respekterar jag iofs. Dock vill jag endå påstå att det inte var något speciellt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av mrpeters:

alltså, orka nörda WoW, jag spelade i 2 veckor sen tröttnade jag, det blir så jäkla tråkigt efter ett tag. Jag har klass polare som typ gör samma saker varje dag... dom gör dailys..

Jaha?
Jag känner folk som spelat CS i en jävla massa år.

Och det är väl självklart det ska kallas ett "nytt spel" eftersom timkostnaden i ren underhållning är betydligt lägre än för andra spel. Finns inte många spel som håller i över 12h längre, men Wow kan lätt hålla på betydligt längre än det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar