Behöver hjälp med högtalare + ljudkort.

Inaktiv
Behöver hjälp med högtalare + ljudkort.

Tjenare , kan typ ingenting om det hära med högtalare och ljudkort osv.

Just nu sitter jag med ett 5.1 system från biltema med 70w totalt och nu behöver jag mer plats . Jag hade tänkt köpa ett bra 2.1 , Logitech Z-2300,
och jag undrar om någon vet ett bra ljudkort till dom (agp eller externt) och om ljudet kommer förbättras mycket till skillnad från mitt gammla 5.1?

Här är länk till Logitech Z-2300: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34095&traff=1

Och till 5.1 systemet går ni till www.biltema.se > teknik > data > Multimedia > 5.1 högtalarna.


signatur

=D

Medlem

ljudkort brukar använda sig av pci gränssnittet och inte agp, iaf har jag aldrig sett några med det

Inaktiv

Ljudkort, såvitt jag vet är Creative det enda man brukar vända sig till om man nu inte ska ha något "proffs"-kort. Och det är PCI som R_ufo säger Inte agp!

Inaktiv

Tack för hjälpen


signatur

=D

Inaktiv

Tycker nog att en bra lösning är att koppla ljudkortet till ett försteg, de är inte så strömkrävande (cirka 15 Watt) och i försteget har man bra hörlurar. Så kör jag och ljudet är ordentligt bra. Använder iofs ett Proton försteg men det borde bli bra även med ett enklare. Alltså inte en förstärkare utan ett rent försteg. När det gäller ljudkort anser jag inte att det i mitt fall har så stor betydelse. De gamla Creative-korten gav ett enormt ljud (har några liggandes) men den kalibern på förstärkare i kortet görs i princip inte längre. Hur som helst tror du gillar min lösning bättre än ett högtalarsystem. I nästa steg kan man skaffa ett slutsteg att koppla till försteget och i slutsteget ha högtalare, men det rekommenderas inte att köra med slutsteg för att lyssna på spel etcetera tycker jag. Då är det utmärkt med försteg med lurar i


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar