Braid kommer till dator

Robot
Medlem
Braid kommer till dator

"Braid"?

Nä, plattformsspel får tvspelen mer än gärna ha kvar för sig själva.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Braid är iofs mer pussel än plattform ^_^ Kom lite ut ur ingenstans (för mig iaf) och var väldigt häftigt. Har dock bara lirat demon men fullversionen ska bara bli bättre. Får se om man orkar vänta på PC release eller ej.


signatur

Videomupp

Medlem

Även fast jag är lite av en ps3-fanboy, så tycker jag att de ska behålla spelet på 360 och pc. Eftersom spelet kommer nog aldrig slå igenom igen på grund av att det släpps så pass mycket senare till ps3an.

Men ser helt klart ut som ett trevligt spel och skulle vara trevligt att pröva på.

Medlem

2008 års bästa spel, tveklöst. Man blir alldeles trollbunden av musiken och den läckra 2D-grafiken. Alla ni som ännu inte testat detta spel - håll ögonen på det när releasen närmar sig!

Medlem

Briad? OK, får se hur man gör med det. LOL


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jävligt smart och mysigt spel. Men priset var tyvärr alldeles för högt. Så fort priset går ner så köper jag det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Man blir förvånad över hur genialt spelet är efter tredje banan när tiden spolas frammåt när du går åt höger och spolas bakåt när du går åt vänster. Hjärnar får verkligen arbeta för att lösa vissa av pusslen.
Rekommenderas starkt!

Inaktiv

Fattar inte.. spelet ska ha en 8a..

Det är verkligen kort spelet.
slutet var katastrof, efter att ha klarat hela spelet får man inte ett värdigt slut iaf. Som fallout 3 slutet, värdelöst.

Men visst, nice pussel m.m. Men är det ett spel du tar upp och spelar igen? tror inte det, kanske efter 6 månader då du glömt bort spelet.

Medlem

Det blir väldigt enformigt efter ett tag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Braid är för mig tveklöst det bästa spelet 2008. Att slutet skulle vara värdelöst eller ovärdigt kan jag inte förstår, det ligger ju helt i linje med resten av spelet. Trots att jag bara spelat igenom det en gång (strax efter att det släpptes) finns det fortfarande kvar i mina tankar då och då.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av Flinken:

Fattar inte.. spelet ska ha en 8a..

Det är verkligen kort spelet.
slutet var katastrof, efter att ha klarat hela spelet får man inte ett värdigt slut iaf. Som fallout 3 slutet, värdelöst.

Men visst, nice pussel m.m. Men är det ett spel du tar upp och spelar igen? tror inte det, kanske efter 6 månader då du glömt bort spelet.

Vad snackar du om? Spelets slut hyllades som det mest briljanta på flera år av näst intill varje spelrecensent. Otroligt snyggt och smart gjort. För 120:- på Xbox Live Marketplace måste spelet vara min bästa investering någonsin.

Medlem

Detta spels musik kan vara bland det bästa i TV-spels historia. Tanken är helt fullkomligt briljant. Det är ett arkadspel så det ska vara kort, men det är jättemysigt... lite frö dyrt så har bara kört fullver. en gång. ska lätt skaffa det till pc!


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Bara kört lite hos en kompis. Riktigt mysigt spel. Helt klart ett måste när det släpps på PC.

Medlem

Trialen var riktigt mysig att spela, imponerad av musiken. Kanske borde köpa det som en julklapp till mig själv...

Medlem

Haha, ja, Microsoft konsol läcker exklusiva titlar som bara den, såväl fullprisspel som onlinesatsningar. xD

Inaktiv
Skrivet av asker:
Skrivet av Flinken:

Fattar inte.. spelet ska ha en 8a..

Det är verkligen kort spelet.
slutet var katastrof, efter att ha klarat hela spelet får man inte ett värdigt slut iaf. Som fallout 3 slutet, värdelöst.

Men visst, nice pussel m.m. Men är det ett spel du tar upp och spelar igen? tror inte det, kanske efter 6 månader då du glömt bort spelet.

Vad snackar du om? Spelets slut hyllades som det mest briljanta på flera år av näst intill varje spelrecensent. Otroligt snyggt och smart gjort. För 120:- på Xbox Live Marketplace måste spelet vara min bästa investering någonsin.

Hade varit en annan sak om det fanns en mapeditor så man kunde spela andras banor.. Livslängden på spelet är grymt kort.

Man spelar bara inte spelet efter man klarat det en gång.. kanske en gång till.. men inte mer..

Jag tyckte slutet var tråkigt, eller så missade jag det. Vet inte för det var så tråkigt, man förväntade sig mer.

Medlem

Fan vad bra att det kommer til PC, nu slipper jag köpa en 360.


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Haha, ja, Microsoft konsol läcker exklusiva titlar som bara den, såväl fullprisspel som onlinesatsningar. xD

Exklusiva? Braid?

Medlem

Spelet ser ganska charmigt ut ialafal


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hell yeah! Typ enda spelet som varit 360-exklusivt jag verkligen velat prova.

1
Skriv svar