Köpråd - Grafikkort

Medlem
Köpråd - Grafikkort

Idag blev jag lite besviken när jag drog igång Crysis på mina 3000MB RAM, Intel Core Duo 2 6600 och Gforce 8800GTS 320MB (vilket jag i princip köpte för att kunna spela just Crysis). Jag överväger därför att köpa ett likadant kort för att använda i min andra grafikkortsplats på mitt ASUS P5N-E SLI moderkort.

Frågan är nu, är SLI någonting att hänga i julgranen? Är det värt att köpa ett likadant kort till eller "1" helt annat? Helst inte, men isåfall... vilket?

Inaktiv

Jag kör på ett 8800 gts 640mb och intel c2d e6600 20048mb ram och jag kör på high kan även köra på very high i crysis.


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

Vänta tills nya Nvidia GeForce 8800 GT släpps den har bra prestanda och bra pris sänkning:
Ny Test och recension:
länk

Medlem

mm "8800GT 512MB" kostar som "8800GTS 320MB", men är bara pyttelite klenare än "8800GTX 768MB"


signatur

/ Shuburn

Medlem

Så två stycken 8800gt 512mb i SLI borde klara av det mesta med andra ord? Börjar fundera på om man ska uppgradera och framtidssäkra burken för ett tag framöver... skamligt vad bra grejer man kan få för 10k idag

Medlem

Enligt recensioner är 8800GT i SLI inte så jättekompatibelt med vissa moderkort i Vista, men det lär ordna sig så småningom...


signatur

/ Shuburn

nj
Medlem
Skrivet av Munky84:

Enligt recensioner är 8800GT i SLI inte så jättekompatibelt med vissa moderkort i Vista, men det lär ordna sig så småningom...

SLI (och CrossFire med för den delen om jag inte minns fel) rent generellt har en del problem med Windows Vista.
Om det sedan sitter hos AMD/ATI och nVIDIA att fixa sina drivrutiner eller Microsoft att laga Vista är ju däremot en annan femma...

Medlem

Men kan man brygga ett GTS och ett GT då?

Och när beräknas GT korten komma? :s

Inaktiv

SLI ger inte så mycket och i vissa fall presterar singelkort bättre än SLI, så jag tycker det är bortkastat arbete och slantar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem
Skrivet av treetrallen:

Men kan man brygga ett GTS och ett GT då?

Och när beräknas GT korten komma? :s

Du kan inte brygga två helt olika kort i SLI, utan det är två likadana som gäller.

Geforce 8800GT finns ute nu, släpptes officiellt i måndags. En handfull butiker hade ett antal sådana kort som dock alla såldes inom loppet av några timmar. Vilka kort som finns tillgängliga (på ett ungefär) kan du se på Prisjakt så kan du även kolla lite olika butiker och vad de har för preliminärt inkomstdatum för korten.

Inaktiv

Ett GT är på väg till mig

Inaktiv

Lånar tråden lite då min fråga handlar om Köpråd

Har en dator me 4.6 Ghz , 3 gig RAM och ett skit grafikkort.
Har tänkt köpa ett 8800GTS men nu helt plötsligt så fick jag syn på det här nya kortet, 8800GT

Så, borde jag satsa på ett 8800GT istället för ett 8800GTS? Verkar ju så efter alla imponerande tester som visats och, det är ju billigare

nj
Medlem
Skrivet av Halman:

Lånar tråden lite då min fråga handlar om Köpråd

Har en dator me 4.6 Ghz , 3 gig RAM och ett skit grafikkort.
Har tänkt köpa ett 8800GTS men nu helt plötsligt så fick jag syn på det här nya kortet, 8800GT

Så, borde jag satsa på ett 8800GT istället för ett 8800GTS? Verkar ju så efter alla imponerande tester som visats och, det är ju billigare

4.6GHz? o_O
Tja, i dagsläget så finns det egentligen ingen anledning att vilja köpa ett GTS som jag ser det. Geforce 8800GT är bättre på nästan alla punkter (eller iaf likvärdigt). En fördel som GTS-korten förvisso har är att de nog är lite enklare att få tag på just nu, men om man ser till vad man får för pengarna så är GT:t mycket mer grafikkort för pengarna om man orkar vänta på lite längre leveranstid.

Inaktiv
Skrivet av nj:
Skrivet av Halman:

Lånar tråden lite då min fråga handlar om Köpråd *text*

4.6GHz? o_O
Tja, i dagsläget så finns det egentligen ingen anledning att vilja köpa ett GTS som jag ser det. Geforce 8800GT är bättre på nästan alla punkter (eller iaf likvärdigt). En fördel som GTS-korten förvisso har är att de nog är lite enklare att få tag på just nu, men om man ser till vad man får för pengarna så är GT:t mycket mer grafikkort för pengarna om man orkar vänta på lite längre leveranstid.

Hehe, var kanske lite väl trött :P. En AMD Athlon Dual core processor 4600+ är vad jag har.

Tack för svaret, blir nog ett 8800GT 8)

1
Skriv svar