Banjo-Kazooie nu tjock-tv-vänligt

Robot
Medlem
Banjo-Kazooie nu tjock-tv-vänligt

Jag blev faktiskt lite smått irriterad på den lilla texten, jag körde ju på en skit tv inne på mitt rum (pallade inte flytta upp Xboxen till den stora TVn eftersom min syrra o mina föräldrar brukade sitta där) så jag orkade inte fortsätta köra det. Kanske dax att köpa spelet nu ra

Medlem

Bra initiativ, skulle vara bra om fler gjorde det. Själv har man inte fått skaffat sig nån HDTV än då bl.a. en ny dator har varit viktigare och nu är det inte läge att skaffa en heller. Vissa spel är ju helt oläsbara på en vanlig tv något som är jävligt tråkigt och enbart slarvigt, hur svårt kan det vara att lägga till möjligheten att ändra storleken på texten?

Medlem

Duktigt jobbat. Provade demot men då det började med en mindre novell som var helt oläslig så kom jag aldrig så långt att jag fick spela något. Måste ju vara enormt många som inte kunde spela detta spel (kanske är ganska vanligt med en tv som är HD-Ready i sverige men är det det i övriga världen?) så jag förstår verkligen inte hur utvecklarna tänkte. Får hoppas på ett uppdaterat demo nu bara

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Duktigt jobbat. Provade demot men då det började med en mindre novell som var helt oläslig så kom jag aldrig så långt att jag fick spela något. Måste ju vara enormt många som inte kunde spela detta spel (kanske är ganska vanligt med en tv som är HD-Ready i sverige men är det det i övriga världen?) så jag förstår verkligen inte hur utvecklarna tänkte. Får hoppas på ett uppdaterat demo nu bara

/ LordDaimos

Är väl relativt vanligt i Sverige men fortfarande inte så värst vanligt att det ska krävas för att man ska kunna spela ett spel och få ut det mesta av det. Jag vet fortfarande många ( fler utan än med) som inte har någon HDTV och många av dem har ändå en 360/PS3 eller har inte någon just pga att de vet att de nästan behöver en HDTV för att det skulle vara lönt att skaffa en sådan konsol.

Sen är det väl iofs inte så mycket snack i banjo-kazooie eller har jag helt fel? Själv försöker jag spela The last remnant nu och det är fan värre än vad dead rising var, här går det omöjligen att läsa vissa saker oavsett hur mycket jag koncentrerar mig... Ganska tråkigt det måste göra ett redan halvdant spel ännu sämre.

Inaktiv

Sjysst mot folk som inte har eller vill uppgradera tvn. Fast personligen undrar jag varför man köper en HD konsol till en gammal antik tjocktv? Fyller ju ingen direkt funktion. Har man dessutom råd med spelkonsolen har man råd med en billig HD-tv med. De kostar ju inget idag.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Allt för få utvecklare gör spelen fatscreen-vänligt nu för tiden. För mig kvittar de dock då jag har HDTV men alla har inte de och de är synd att dom ska behöva lida för att utvecklarna är för lat.

Medlem

Bra stil av Rare att ta till sig av kritiken och rätta till det. Capcom gjorde ju ingenting åt textproblemet i Dead Rising.

Redaktör
Skrivet av DirtyAnders:

Sjysst mot folk som inte har eller vill uppgradera tvn. Fast personligen undrar jag varför man köper en HD konsol till en gammal antik tjocktv? Fyller ju ingen direkt funktion. Har man dessutom råd med spelkonsolen har man råd med en billig HD-tv med. De kostar ju inget idag.

En 32-tums lcd-tv kostar 4500-5000 kronor (tror jag, har dålig koll på tv-priser). Logiken i att man per automatik har råd med det om man har råd med en konsol för ett par tusen är inte direkt glasklar... Nya konsoler gör det möjligt att spela nya spel, det är ett argument att skaffa en även om man har tjock-tv.

Textproblemet väcker trista minnen från Amiga-tiden. Väldigt synd att inte fler utvecklare anstränger sig för att anpassa text och grafik också för folk med äldre apparater. Bra åtgärdat av Rare får man säga, även om det tog ett tag.


signatur
Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Sjysst mot folk som inte har eller vill uppgradera tvn. Fast personligen undrar jag varför man köper en HD konsol till en gammal antik tjocktv? Fyller ju ingen direkt funktion. Har man dessutom råd med spelkonsolen har man råd med en billig HD-tv med. De kostar ju inget idag.

För att man vill spela de nya spelen som kommer? Faktumet är ju att en HDTV kostar ju mer än det dubbla av vad konsolen kostar ( iaf en X360). Personligen bryr jag mig inte ett dugg på att det inte är lika snyggt på en gammal TV däremot vill man ju kunna läsa texten i spelet, sen att det inte heller står nån varning i förväg om att det kan vara problem med att läsa texten är lite dåligt.

Inte svårare än att skriva en varning på baksidan av spelet som informerar om att texten kommer vara svår att läsa ( eller rent ut sagt omöjlig) på en vanlig tv.

Inaktiv

Det var som sagt min privata åsikt grabbar. Har man inte råd så finns det troligen viktigare saker att lägga pengarna på.

Men Cane, det med att märka på kartongen låter bra tycker jag. Har för mig man listat på kartongen vilka spel som stödjer 720p / 1080p så då kan man ju lika väl lista 576i eller vad det blir på de gamla tjocktv-apparaterna. Tar man bort skitsnack som "legendary", "unique", "epic" och annat trams så får det definitivt plats.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Sjysst mot folk som inte har eller vill uppgradera tvn. Fast personligen undrar jag varför man köper en HD konsol till en gammal antik tjocktv? Fyller ju ingen direkt funktion. Har man dessutom råd med spelkonsolen har man råd med en billig HD-tv med. De kostar ju inget idag.

Du menar alltså att man inte kan se någon skillnad mellan gamla Xbox-spel och Xbox360-spel om man har en tjock-TV? likaså ser då PS2- och PS3-spel också lika dana ut? Enligt ditt synsätt borde ju tillomed PS2-spel se lika dana ut som NES-spel då det verkar vara TV:n som avgör.

Självklart ska man ha en HDTV för att få ut det mesta av sin nya konsoll men konsollerna är knappast värdelösa utan.

Inaktiv
Skrivet av hunden:
Skrivet av DirtyAnders:

Sjysst mot folk som inte har eller vill uppgradera tvn. Fast personligen undrar jag varför man köper en HD konsol till en gammal antik tjocktv? Fyller ju ingen direkt funktion. Har man dessutom råd med spelkonsolen har man råd med en billig HD-tv med. De kostar ju inget idag.

Du menar alltså att man inte kan se någon skillnad mellan gamla Xbox-spel och Xbox360-spel om man har en tjock-TV? likaså ser då PS2- och PS3-spel också lika dana ut? Enligt ditt synsätt borde ju tillomed PS2-spel se lika dana ut som NES-spel då det verkar vara TV:n som avgör.

Självklart ska man ha en HDTV för att få ut det mesta av sin nya konsoll men konsollerna är knappast värdelösa utan.

Har inte direkt påstått något sådant. Jag menar att man ska ha den utrustning spelkonsolen är avsedd för.

Trevligt för de som det fungerar för ändå givetvis, därför jag uttryckte mig att det var bra att även de med gamla apparater kan spela spelet.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Mysko....

Jag har en vanlig tjockTV och har inga problem med att läsa texten på Banjo eller Dead Rising eller något annat spel.

Bilden är enligt mig riktigt riktigt bra. Och jag tänker inte byta förren det kommer en HDTV utan Ljusskillnader i tv:en så fort man sitter i en lite konstig vinkel. CRT äger platt tv i detta undantag och det är därför jag inte kommer skaffa nån Platt tv förren detta problem försvinner.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Mysko....

Jag har en vanlig tjockTV och har inga problem med att läsa texten på Banjo eller Dead Rising eller något annat spel.

Bilden är enligt mig riktigt riktigt bra. Och jag tänker inte byta förren det kommer en HDTV utan Ljusskillnader i tv:en så fort man sitter i en lite konstig vinkel. CRT äger platt tv i detta undantag och det är därför jag inte kommer skaffa nån Platt tv förren detta problem försvinner.

Vet inte vad du kollat på för HDTV's men min Sony Bravia D3550 med 40" S-PVA klarar då det du eftersöker i en TV. Och då lanserades just denna modell för ett år sedan ca.

Vad ansluter du din X360 med till din TV? RGB-SCART eller något annat gott? Gissar på att du kör bättre kablage än vad de som klagar om svårläst text gör.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

earthscum: Plasmatv har funnits i flera år, så du kan sluta leta för den skull. Plasma påverkas inte av betrakningsvinkeln på samma sätt som LCD och afungerar perfekt även i mycket extrema vinklar.

Dessutom finns det relativt många LCD:er ute på marknaden som håller god bildkvalitet även vid hyfsat skarpa vinklar.

Säger inte att du inte kan fortsätta vara nöjd med din CRT, utan endast att det skäl du angav inte stämmer det minsta.

Gött, men det ska också vara trevligt att sånt skulle komma till andra spel som assassin creed.

För övrigt är det rätt stor skilland på priser mellan HDTV och en 360 som köpte begagnat:P

Medlem

Hade problem med mobiltelefonen i gta 4. Jag köpte då en sådan här xbox 360-dvi kabel och koppla in den i dataskärmen. Kan verkligen rekommendera det till folk som har en bra datorskärm men inget HDTV!

1
Skriv svar