EA:s Steam-spel till Europa

Medlem
EA:s Steam-spel till Europa

Spore utan SecuROM dessutom

Då kan man ju faktiskt överväga ett köp. Fast självklart ska priserna vara helt åt helvete...

Medlem

Det gynnar att klaga.

Medlem

Nice STEAM är det bästa sättet att köpa spel på utan tvekan.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Varje gång jag läser ordet GOA så ryser jag och mår nästan lite illa.

Medlem

Perfekt mer spelutbud...nå är det bara vänta på prisnedsättning.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Nice STEAM är det bästa sättet att köpa spel på utan tvekan.

...tills de bestämde sig för att 1$=1€. Det blir sjukt dyrt då. Bl a kostar L4D 100 kr mer på Steam utan moms än vad det gör i butik med moms... :/

Avstängd

Momsen är ju dock inräknad i euron, men ändå. Det blir en hel del extra pengar.

Medlem

ånga på och sänk priserna så blir det mer bränsle till pannan i företaget


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Härligt att det finns nu här också, Verkar ju ganska lungt att ladda ned spelen istället för ha massvis med DVD's som går sönder. Synd bara att det kostar mer.


signatur
Medlem
Medlem

Skulle köpa där om det inte var för priserna, de borde ju vara låga för man får ingen dvd, fodral, instruktionsbok och ingen frakt med post el. så betalas, så varför dessa höga priser? Annars så skulle ju varenda kotte handla på steam.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Jäkla priser nu för tiden dock... Inte ett enda köp för min del förän det ordnas.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Gillar steam, men det är synd att det ska vara så dyrt... då köper man inte spel så ofta, bara dom absolut bästa, att det ska kosta mer än i butik är orimligt. 50kr mindre så är jag nöjd

Medlem

Gillar mest spel dom gör själv som CSS. Så en köp av Dead Space blir det inte.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Så en köp av Dead Space blir det inte.

Ett bra val oavsett var man väljer att inte köpa det.

Skrivet av kabex:
Skrivet av Hardboiled15:

Nice STEAM är det bästa sättet att köpa spel på utan tvekan.

...tills de bestämde sig för att 1$=1?. Det blir sjukt dyrt då. Bl a kostar L4D 100 kr mer på Steam utan moms än vad det gör i butik med moms... :/

Det påstås att detta var ett "misstag" och de ska försöka rätta till det men det kan ta tid. Fan tro't...

Säkert är i vilket fall som det blir inga köp för mig heller tills det är fixat. I valet mellan köpa ett spel i kartong med alla tillbehör eller köptanka på nätet med 20-30% påslag väljer jag det tidigare valet varje gång.
Högst korkat de valde prissätta på detta vis när Steams gåvåsystem hade varit klart trevligt utnyttja i juletider...

Medlem

Fan vad folk gnäller , det är kul att se dem som tidigare klagade på Securom nu gnälla på priserna osv osv, alltid något , inse bara att ni inte tänker köpa skiten och vill ha en ursäkt till det.

Serri så grymt irriterande,

Förövrigt är Deadspace ett riktigt bra köp , det bästa EA gjort på åratal förutom Battlefield serien samt det bästa som har hänt skräck genren sedan Resident Evil 3.

Inaktiv

Spore <- dåligt
Mass Effect
Need for Speed: Undercover <- uselt
FIFA Manager 09 <- ??
Mirror's Edge <-dåligt
Red Alert 3 <-dåligt
Dead Space

Det kommer säkert gå alldeles lysande dåligt, betala överpriser för dåliga spel är ingen populär fritidssysselsättning. Steams europeiska intäkter måste ha sjunkit som en sten efter de senaste absurt illa genomtänkta besluten.

Skrivet av zauii89:

Fan vad folk gnäller , det är kul att se dem som tidigare klagade på Securom nu gnälla på priserna osv osv, alltid något , inse bara att ni inte tänker köpa skiten och vill ha en ursäkt till det.

Serri så grymt irriterande,

Ska du göra ogrundade svepande anklagelser medlemmar på FZ är piratkopierare och försvara ett godtyckligt prispåslag på närmare 40% får du allt ha bra mycket mer argument komma med än "folk gnäller". Som det är nu passar nämligen beskrivningen bäst ditt eget inlägg av alla i denna tråd.

Inaktiv

Skulle handla på Steam om det inte var för dom heltokiga priserna, redan innan dom började med 1$=1euro så var det dyrare än i butik... Så kändes inte värt då och känns extremt dumt att handla genom Steam just nu.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fan vad folk gnäller , det är kul att se dem som tidigare klagade på Securom nu gnälla på priserna osv osv, alltid något , inse bara att ni inte tänker köpa skiten och vill ha en ursäkt till det.

Serri så grymt irriterande,

Förövrigt är Deadspace ett riktigt bra köp , det bästa EA gjort på åratal förutom Battlefield serien samt det bästa som har hänt skräck genren sedan Resident Evil 3.

Köper man spelen i butik så får man ju skiva/manual/förpackning till ett lägre pris.

Du kan väl knappast hålla med om att det är bra priser på STEAM? Det låter nästan som så när du skriver på det där sättet iallafall.

Dead Space? Ett BRA köp? Men det är väl ändå ganska subjektivt va? Ett av årets skitspel för mig iallafall. Taskig kameraplacering och kontroller (beror väl på att det är en konsolportning)... skulle vara ett SKRÄCKspel... vart var skräcken? O.o

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

Spore <- dåligt
Mass Effect
Need for Speed: Undercover <- uselt
FIFA Manager 09 <- ??
Mirror's Edge <-dåligt
Red Alert 3 <-dåligt
Dead Space

Det kommer säkert gå alldeles lysande dåligt, betala överpriser för dåliga spel är ingen populär fritidssysselsättning. Steams europeiska intäkter måste ha sjunkit som en sten efter de senaste absurt illa genomtänkta besluten.

Fast alla har ju inte samma spelsmak som du. Jag tycker ju tex att Mirrors Edge är bland de bästa spelen i år och att Red Alert 3 är fantastiskt roligt att köra med kompisar plus att humor i de fått mig att skratta en del.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:

Fan vad folk gnäller , det är kul att se dem som tidigare klagade på Securom nu gnälla på priserna osv osv, alltid något , inse bara att ni inte tänker köpa skiten och vill ha en ursäkt till det.

Serri så grymt irriterande,

Förövrigt är Deadspace ett riktigt bra köp , det bästa EA gjort på åratal förutom Battlefield serien samt det bästa som har hänt skräck genren sedan Resident Evil 3.

Köper man spelen i butik så får man ju skiva/manual/förpackning till ett lägre pris.

Du kan väl knappast hålla med om att det är bra priser på STEAM? Det låter nästan som så när du skriver på det där sättet iallafall.

Dead Space? Ett BRA köp? Men det är väl ändå ganska subjektivt va? Ett av årets skitspel för mig iallafall. Taskig kameraplacering och kontroller (beror väl på att det är en konsolportning)... skulle vara ett SKRÄCKspel... vart var skräcken? O.o

Ett av årets bästa spel helt klart , perfekta kamera vinklar och lagom skräck, kunde varit lite mer skräck men annars helt perfekt.

Körde du det på PC med pc kontroller får du väl skylla dig själv , spelet är helt underbart på 360 iaf.

Konstigt sätt att döma spelet om du frågar mig, även om man inte gillar ett spel kan man ju se om det är kvalité eller inte.

Dead space är lätt 9/10

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ett av årets bästa spel helt klart , perfekta kamera vinklar och lagom skräck, kunde varit lite mer skräck men annars helt perfekt.

Körde du det på PC med pc kontroller får du väl skylla dig själv , spelet är helt underbart på 360 iaf.

Konstigt sätt att döma spelet om du frågar mig, även om man inte gillar ett spel kan man ju se om det är kvalité eller inte.

Dead space är lätt 9/10

Som sagt... smaken är som baken. Jo jag spelade det på PC... men med min XBOX 360-kontroll inkopplad. Så jag tror inte jag hade gillat det bättre på konsolen.

Jo det är sant... bara för att man tycker att ett spel är dåligt på grund av att det inte finns något som man gillar med spelet så betyder det ju inte per automatik att det är ett dåligt spel i sig... egentligen.

Men det brukar väl oftast vara så... man säger att spelen är dåliga när man inte gillar dem och tvärtom.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:

Ett av årets bästa spel helt klart , perfekta kamera vinklar och lagom skräck, kunde varit lite mer skräck men annars helt perfekt.

Körde du det på PC med pc kontroller får du väl skylla dig själv , spelet är helt underbart på 360 iaf.

Konstigt sätt att döma spelet om du frågar mig, även om man inte gillar ett spel kan man ju se om det är kvalité eller inte.

Dead space är lätt 9/10

Som sagt... smaken är som baken. Jo jag spelade det på PC... men med min XBOX 360-kontroll inkopplad. Så jag tror inte jag hade gillat det bättre på konsolen.

Jo det är sant... bara för att man tycker att ett spel är dåligt på grund av att det inte finns något som man gillar med spelet så betyder det ju inte per automatik att det är ett dåligt spel i sig... egentligen.

Men det brukar väl oftast vara så... man säger att spelen är dåliga när man inte gillar dem och tvärtom.

Portningar är är tyvärr så mycket hemskare på pc .. och i dead space så är det hemska inget plus.

1
Skriv svar