Årets spel 2008 - plats 3-1

Robot
Årets spel 2008 - plats 3-1

Fyrverkerier och champagne - nyårsafton till ära avslöjar FZ vilka tre spel som var bäst 2008. Ta även en titt i morgon när vi redovisar en rad kategorier som inte passar in i topp 50-listan. Med det sagt - gott nytt år och väl mött 2009!

#braid, #grand-theft-auto-iv, #littlebigplanet


Medlem
FZ listar årets bästa spel!

Braid verkar spännande, synd att man inte har en 360 :/

MFC
Medlem

GO GO LBP

BOOM!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Little big planet var inte så roligt;(


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Shit. Braid kom som en blixt från klar himmel
aldrig hört talas om det! Antar det inte finns någon chans att det dyker upp på pc?

Medlem

Bara jag som tyckte att Saints Row 2 spöade GTA IV i antal roliga timmar?

Prövade dessutom Little Big Planet i några timmar och ser inte det roliga i det, vad har jag missat?

Nåja, nästa år kommer (förhoppningsvis) Alan Wake!

GOTT NYTT ÅR!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Lysnade lisa FZ. Tack för året.

Medlem

Är verkligen braid så nyskapande? När jag läser texten påminner det om ett spel vars demo jag spelade på PSX. Även det var ett pussel/platform spel där man manipulerade tiden för att återskapa flera av sig själv som tryckte ner knappar och annat på banan för att man skulle kunna ta sig vidare.

Mycket möjligt att spelet aldrig släpptes i fullversion eller att det gjorde det men blev en flopp som sedan skaparna av braid tog nytta av i framtiden.

Medlem
Inaktiv

Ni har nog lite fel om att LBP säljer PS3or.. Rätt säker på att LBP sålt rätt medelmåttligt.

Tror inte jag hade haft nåt av dom 3spelen som top 3 faktiskt :B

Medlem

Så jävla kul var fan inte LBP.

Medlem

för att igentligen kunna göra allt, så måste man ju självklart köra igenom trädgårdarna. (så sälj inte det förräns då). Sen så måste man verkligen vara uppkopplad till internet, annars är det inte ett så bra spel.

Jag tycker littlebigplanet fick sin rätta plats =D

Inaktiv
Skrivet av Boulund:

Shit. Braid kom som en blixt från klar himmel
aldrig hört talas om det! Antar det inte finns någon chans att det dyker upp på pc?

Det kommer till pc nästa år.

Skrivet av Super PLAY:

Det kritikerrosade plattformsspelet/relationsdramat Braid blir pc-spel nästa år. Antagligen runt februari och mars. Även en version till Mac kan planeras. Huruvida en Playstation 3-version någonsin lär dyka upp är osäkert då Sony inte kontaktat utvecklaren Jonathan Blow.

Tyckte det var en bra top 3 även att jag inte äger en ps3 :).

Medlem

mgs skulle varit här.. Men bra lista annars fz,tycker att vi ska själva få göra en omröstning på top 10
Gott nytt år.

Medlem
Skrivet av XploD:

Så jävla kul var fan inte LBP.

Smaken är som baken.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Nog för att det är subjektivt men att inte ens ha med Wipeout HD på listan känns lite konstigt.

Har ni inte spelat det eller glömdes det helt enkelt bort?

Jag har ju bara spelat några av spelen på listan men jag tror att de flesta som faktiskt spelat det skulle ha med det på en topp-50-lista.

Medlem

Bra lista, LBP är innovativt och nyskapande samt också j-vligt roligt helt klart värd en första plats. Hoppas vi en gång för alla kan dödförklara den gammla klyshan att det inte skulle finnas några bra spel på ps3 nu då.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

LBP är ett av dom roligare spelen om man är 2-4 spelare, kan tänka mig att det inte är så roligt om man är ensam.

Medlem

Yay! LBP vann!!


signatur

Zelda Nörd :D

Inaktiv

testade braid demot på 360. de e väl som vilket annat gameboy-lir som helst. Eller har jag fel?


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Bara jag som tyckte att Saints Row 2 spöade GTA IV i antal roliga timmar?

Nej, det finns fler. Bland annat jag. Har skrivit några inlägg i min loading-blogg om mina upplevelser i Stilwater kontra Liberty City. GTA IV är möjligtvis en intressant samtidskommentar men som spel betraktat är det inget vidare, enligt mig.

I övrigt var det kul att se att Braid hamnade på topp tre. I mitt tycke är det nog årets bästa spel.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Kan fortfarande inte förstå att folk tyckte om singleplayer i GTA4.. Det var ju sketa tråkigt, multiplayern var dock roligare om man spelade med 7kompisar. Har haft min kopia utlånad sen i Juni och har aldrig haft sug att spela det.

Sedan ska väl LBP vara sådär har man ju hört. Att det är kul en liten stund, sen är det bara blä. Och av alla dessa 100000-tals banor som användare skapat, så är där 1% som faktiskt är något att ha.

Braid finns väl även som flashspel?
http://www.kongregate.com/games/Scarybug/chronotron

Det är väl som Braid eller?

Medlem

Tur att smaken är som baken

Medlem

Fallout 3 och framförallt GTA IV är på tok för högt upp enligt mig själv. Som jag sagt tidigare, Dead space förtjänar att ligga högre upp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

GTA4 årets flopp imo.

Medlem

Braid? vafan haha vilket mähä.

Inaktiv

Tyckte att det var en rätt ok lista faktiskt. LBP är ju inte så fantastiskt roligt och jag har aldrig spelat braid men listan ser helt ok ut

Och nä LBP har sålt riktigt uselt.

Medlem

Wtf? Braid, det var en chock

Grattis till LBP


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

LBP, mycket roligt co-op. Nytt och intressant. Verkligen inte som andra spel! Kul att det vann.

Jag tycker ni har gjort listan bra FZ! Det är kul med sådant här!

Medlem

LBP var den största besvikelsen sedan, ja jag vet inte när. Det var bland det tommaste jag spelat. Satte på Super Mario Bros 3 efter istället och skrattade till, snacka om skillnad på kvalité.


signatur

En styck signatur.

Skriv svar