Årets spel 2008 - plats 3-1

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

MGS4 borde inte ens ha vart med på listan för det är så dåligt

Inget dåligt spel men tråkigt för mig som aldrig följt serien innan.

Om GTA 4

Jag både hatar och älskar spelt. Köpte aldrig LBP men bortsett från det spelet så är GTA 4 värd förstaplatsen. Listan verkar ju inriktad till att passa alla och inte hardcore spelarna och då konsollspel på de tre första platserna (räknar inte GTA 4 PC till listan pga höga datorkrav och att för mycket måste fungera för att de flesta problemfritt ska kunna köra spelet).

Älskar GTA 4: Är ju ett gta-spel, realistiska miljöer (bättre på PC dock), inga idiotuppdrag som i föregångarna och att spelet har en själ. Onlinedelen är fantastisk då man äntligen bjuds in till ett helt spel och slipper bli begränsad till enstaka sektioner. Dock kan detta, på PC-versionen, sänka vilken dator som hellst när 30 bilar krockar i en kurva och alla samtidigt skjuter hej vilt samtidigt som exploderande bilar skickar iväg saker hej vilt.

Hatar GTA4: Vet inte varför de mest långa och tråkiga uppdragen är de svåraste och kan få göras om ett oändligt antal gånger. Ljussättningen och skärpan i grafiken är inte den bästa på konsoll men detta rättades till i PC-versionen. För många sidouppdrag alá spela dart och ta en drink med Roman samt behöva besöka webbkafét och läsa e-post på en dator inne i sin dator/konsoll . Och sist men inte oviktigast: Det blev inget upphottat San Andreas, det blev ett upphottat GTA 3/Vice City.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av brtkrb:

Men suck vilka idiotkommentarer i den här tråden. Alltid samma visa och alltid samma knäppa diskussion efteråt. Hör ni inte hur ni låter? Inser ni inte att det inte finns någon "korrekt" lista?

Exempel:
"Fyfan vilken dålig lista! MGS4 borde inte ens vara med på topp 50!"
"Fyfan vilken dålig lista! MGS4 borde hamnat på förstaplatsen!"
"Fyfan vilken dålig lista! GTA4 borde inte ens vara med på topp 50!"
"Fyfan vilken dålig lista! GTA4 borde hamnat på förstaplatsen!"
O.s.v.

Jag kan lova er att hur än listan hade sett ut hade det låtit likadant. Är ni ett gäng hjärndöda botar eller? Varför inte bara acceptera FZ:s subjektiva åsikt istället för detta tjafs?

Bra skrivet:up:


signatur

Wai

Medlem

Braid...vafan..slyyyyyyyyyta nu...lägg till PVK på top 3 ist så får du 10 spänn

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av brtkrb:

Men suck vilka idiotkommentarer i den här tråden. Alltid samma visa och alltid samma knäppa diskussion efteråt. Hör ni inte hur ni låter? Inser ni inte att det inte finns någon "korrekt" lista?

Exempel:
"Fyfan vilken dålig lista! MGS4 borde inte ens vara med på topp 50!"
"Fyfan vilken dålig lista! MGS4 borde hamnat på förstaplatsen!"
"Fyfan vilken dålig lista! GTA4 borde inte ens vara med på topp 50!"
"Fyfan vilken dålig lista! GTA4 borde hamnat på förstaplatsen!"
O.s.v.

Jag kan lova er att hur än listan hade sett ut hade det låtit likadant. Är ni ett gäng hjärndöda botar eller? Varför inte bara acceptera FZ:s subjektiva åsikt istället för detta tjafs?

Bra skrivet:up:

håller med tyvärr

Medlem

Det är uppenbarligen bara jag som spelat Wipeout HD då eftersom ingen alls nämner det?

Medlem

Braid? Där ägde fz de flesta i detta forum.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sensationsjournalistik å det grövsta! Allt annat än Metal Gear Solid 4 på en given förstaplats är direkt fel.

Braid? GG.


signatur
Medlem

Ett spel jag saknar på listan är Yakuza 2 till PS2. Visst, det är en slutkörd konsol, men det har en av de bästa storys jag någonsin stött på i ett spel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ja.. över 10 miljoner sålda ex. luktar onekligen flopp.

Ja, jag var ju inte direkt den enda som var säker på en succé iom de tidigare spelen i serien, och köpte spelet innan jag läst andra intryck/åsikter om spelet än de mutade spel-sidornas Dagen efter ångrade jag mitt köp, och såg på forumen att jag verkligen inte var ensam om det.

Skrivet av brtkrb:

Men suck vilka idiotkommentarer i den här tråden. Alltid samma visa och alltid samma knäppa diskussion efteråt. Hör ni inte hur ni låter? Inser ni inte att det inte finns någon "korrekt" lista?

Exempel:
"Fyfan vilken dålig lista! MGS4 borde inte ens vara med på topp 50!"
"Fyfan vilken dålig lista! MGS4 borde hamnat på förstaplatsen!"
"Fyfan vilken dålig lista! GTA4 borde inte ens vara med på topp 50!"
"Fyfan vilken dålig lista! GTA4 borde hamnat på förstaplatsen!"
O.s.v.

Jag kan lova er att hur än listan hade sett ut hade det låtit likadant. Är ni ett gäng hjärndöda botar eller? Varför inte bara acceptera FZ:s subjektiva åsikt istället för detta tjafs?

Haha, tror du inte någon inser det eller? Vad är en diskussions-tråd till för om inte vädrande av personliga åsikter? Läser jag en nyhet om "Årets bästa spel" så säger jag självklart vad jag tycker om det, precis som med alla andra nyhets-diskussioner. Om du sen inte gillar att läsa andras åsikter och kommentera själv så kanske du inte ska läsa kommentarerna i fortsättningen?

Medlem

Jag förstår inte hur Super Mario Galaxy inte kunde vara med på listan...

Inaktiv
Skrivet av Minai:

Jag förstår inte hur Super Mario Galaxy inte kunde vara med på listan...

För att det kom ut förra året?

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Minai:

Jag förstår inte hur Super Mario Galaxy inte kunde vara med på listan...

För att det kom ut förra året?

Jupp, vore rätt konstigt om ett spel från 2007 var med på listan.

Medlem

En överraskning faktiskt. Oh well, som ägare av både konsolen och spelet så kan man ju vara nöjd i alla fall. Nu måste jag bara skaffa mig lite Microsoft poäng så jag kan ladda ner Braid.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Minai:

Jag förstår inte hur Super Mario Galaxy inte kunde vara med på listan...

För att det kom ut förra året?

Haha ops

Börjar bli virrig på äldre dar

Medlem
Skrivet av lyrael:

LBP verkar skoj men det kostar för jäkla mycket, köper det när det kostar runt 400 istället för närmare 600 som det kostar nu...

Braid är grymt dock!

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/54394-littlebig-pla...

Medlem

Varför känns det alltid som att FZ ska avsluta recensioner till PS3 med onödigt dryga kommentarer om hur dumma alla ska känna sig som köpt en annan konsol? Det börjar bli tröttsamt..

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Haha, tror du inte någon inser det eller? Vad är en diskussions-tråd till för om inte vädrande av personliga åsikter? Läser jag en nyhet om "Årets bästa spel" så säger jag självklart vad jag tycker om det, precis som med alla andra nyhets-diskussioner. Om du sen inte gillar att läsa andras åsikter och kommentera själv så kanske du inte ska läsa kommentarerna i fortsättningen?

Enligt de flesta kommentarerna så verkar det inte så nej. 8)

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Varför känns det alltid som att FZ ska avsluta recensioner till PS3 med onödigt dryga kommentarer om hur dumma alla ska känna sig som köpt en annan konsol? Det börjar bli tröttsamt..

Verkligen? Det har jag i så fall helt missat.

Jag såg dock en sådan kommentar i slutet av motiveringen av "årets spel", är kanske det du tänker på?

Inaktiv

LBP är väl kanske inte årets spel, men rackarns roligt är det iaf!

Medlem

Årets spel nr2 = GTA IV = Årets AsGarv™
Lika dumt som att L4D hamnade på 4e plats..
Tror bestämt att julklapparna från spelföretagen varit fina i år...
Och att årets ripoff dessutom inte gavs till Steam för deras sätt att skaffa mer pengar till julklappar på europeers bekostnad är oxå smått skrattretande...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

jag tycker inte gta4 förtjänar en andra plats


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Riktigt dålig lista vart är Batman och GTA på andra plats va fan?


signatur

AYY LMAO

Redaktör

Det här är 2008 års lista. Här är topp 3 för 2009.


signatur
Skriv svar