Årets spel 2008 - plats 10-7

Robot
Årets spel 2008 - plats 10-7

Topp tio! Tre dagar återstår innan vi berättar vilket spel som var årets bästa, men i dag börjar allvaret på riktigt så att säga. Plats 10 till 7 vinns av följande alster.

#gears-of-war-2, #warhammer-online-age-of-reckoning, #dead-space, #nhl-09


Medlem
Årets spel - plats 10-7

Warhammer <8


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ptr
Medlem

nhl 09 :heart: fasiken vad tid man lagt ner på det!

Inaktiv

NHL 05 och NHL 09. Samma spel, samma system.

Medlem

Kul att Warhammer hamnade högt, väl förtjänat med tanke på alla nya idéer till genren som har tyvärr stannat av en del.

Medlem

Bra lista. Ska nog ta och köpa NHL 09 till Xboxen

Medlem
Skrivet av showerguy:

NHL 05 och NHL 09. Samma spel, samma system.

Alltså vad irriterad man blir, har du ens provat NHL 09? Om du har gjort det är du bara extremt dum i huvudet.

Förövrigt så provade jag Warhammer i några dagar och sen dess har det legat på hyllan, tyckte spelet helt saknade själ kändes otroligt tomt. Kanske skulle ge det en till chans snart...


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Tycker Warhammer hamnade lite väl högt upp på listan själv.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Förövrigt så provade jag Warhammer i några dagar och sen dess har det legat på hyllan, tyckte spelet helt saknade själ kändes otroligt tomt. Kanske skulle ge det en till chans snart...

Det är fortfarande utan själ. Så plocka inte fram det.

Skrivet av robineng:

Tycker Warhammer hamnade lite väl högt upp på listan själv.

Verkligen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av showerguy:

NHL 05 och NHL 09. Samma spel, samma system.

Då måste du nog ha bara spelat NHL 0X på PC, testa att spela på xbox360 lr ps3 så får du se att det är stor skillnad mellan konsol & PC

Medlem

tror showerguy inte ens testat nhl 09 (inte ens på pc)

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av orkaupptaget:

Förövrigt så provade jag Warhammer i några dagar och sen dess har det legat på hyllan, tyckte spelet helt saknade själ kändes otroligt tomt. Kanske skulle ge det en till chans snart...

Det är fortfarande utan själ. Så plocka inte fram det.

Skrivet av robineng:

Tycker Warhammer hamnade lite väl högt upp på listan själv.

Verkligen.

Smaksak - jag älskar spelet och tycker definitivt spelet gör sig på top 10.

Precis som med allt annat så är igentligen dessa listerna meningslösa eftersom det är personlig smak det rör sig om.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Hur bra är NHL 09 till PC egentligen?

Ser sjukt kul ut men jag äger bara en dator och då har man problem.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av orkaupptaget:

Förövrigt så provade jag Warhammer i några dagar och sen dess har det legat på hyllan, tyckte spelet helt saknade själ kändes otroligt tomt. Kanske skulle ge det en till chans snart...

Det är fortfarande utan själ. Så plocka inte fram det.

Skrivet av robineng:

Tycker Warhammer hamnade lite väl högt upp på listan själv.

Verkligen.

Visst smaken är som baken, men detta som FZ säger "osar av kvalitet".

Medlem

jag tkr att nhl09 kunde bytat plats med fallout


signatur

Snusar till varje pris!

Warhammer förtjänade platsen helt klart. Jäkligt bra spel.

Medlem

Alla platser i en text där ord som "chockerande högt" kan läggas in ger starka pluspoäng. Dead Space var nog ett av årets största överaskningar, men ni är ändå väldigt generösa med platsen. Jag tycker platserna strax under 20 är mer passande, men smaken är bekant som baken.

Bra initiativ, förresten. När man inte har hängt med helt och hållet i nyhetsflödet under året och har någon slant kvar efter julruschen och alla affärer börjar med sina mellandagsreor, så är det klart att man tittar efter något otippat spel man missat under året för en billigare peng.

Medlem

Jag har väldigt svårt att sätta spel i en numrerad lista, men en sak som jag är säker på är i alla fall att NHL 09 hör hemma bland topp 10.

Jag hade som tradition att få NHL-spelen i julklapp när jag var yngre men för några år sedan tappade jag intresset helt. Det var samma visa om och om igen, men nu har EA verkligen ryckt upp sig. NHL 09 är som ett helt annat spel jämfört med de tidigare versionerna, den som säger något annat har inte spelat spelet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av MrLongbow:

Hur bra är NHL 09 till PC egentligen?

Ser sjukt kul ut men jag äger bara en dator och då har man problem.

NHL 09 till PC är = :evil: NO! NO! NO! och DEFINITIVT NEJ!

NHL 09 till XBOX 360/PS3 = :heart:

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag har väldigt svårt att sätta spel i en numrerad lista, men en sak som jag är säker på är i alla fall att NHL 09 hör hemma bland topp 10.

Jag hade som tradition att få NHL-spelen i julklapp när jag var yngre men för några år sedan tappade jag intresset helt. Det var samma visa om och om igen, men nu har EA verkligen ryckt upp sig. NHL 09 är som ett helt annat spel jämfört med de tidigare versionerna, den som säger något annat har inte spelat spelet.

Kan väl hålla med till viss del. Men sen att det är så JÄÄÄÄÄÄÄTE bra som alla säger tycker jag dock inte. Visst det är bättre än föregående, men dom var ju totalt värdelösa så det var ju inte så svårt att rycka upp sig därifrån. Men NHL 09 har stora brister i mitt tycke.

Regler (icing) döms väldigt ofta inte även om jag kan stå borta vid eget mål och skjuta upp den, utvisningar är nästintill endast Crosschecking, Slashing, Hooking, Tripping eller fighting. Vart är interference, roughing eller charging?

Så nu kan alla NHL 09 heroes flaema på.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

jag tkr att nhl09 kunde bytat plats med fallout

Håller med.

Dead Space hör inte hemma i top10 iaf, runt 20+ nånstans kanske det skulle hamna i min lista.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av SkyFly:

Kan väl hålla med till viss del. Men sen att det är så JÄÄÄÄÄÄÄTE bra som alla säger tycker jag dock inte. Visst det är bättre än föregående, men dom var ju totalt värdelösa så det var ju inte så svårt att rycka upp sig därifrån. Men NHL 09 har stora brister i mitt tycke.

Regler (icing) döms väldigt ofta inte även om jag kan stå borta vid eget mål och skjuta upp den, utvisningar är nästintill endast Crosschecking, Slashing, Hooking, Tripping eller fighting. Vart är interference, roughing eller charging?

Så nu kan alla NHL 09 heroes flaema på.

Anledningen till att icingen ej döms kan ju bero på flera orsaker. Om det egna laget plockar den blir det enligt nhl regler självklart inte icing. Om den sedan går via en egen spelare på deras planhalva, eller via någon utav motståndarlagets på hela planen så blir det icke heller icing.
Sedan om det är box play blir det ju uppenbarligen inte heller icing.
Har själv inte märkt av att det skulle vara någon BUG så att man kan dundra iväg den utan icing.

Jag märker av både roughing och interference när jag spelar i varje fall, samt även boarding ibland. Dock har jag inte märkt av charging någe.

Det finns dock många tuffa smågrejjer som inte får uppmärksamhet, till exempel att dom äntligen lagt till delay of the game och och spelare kan bli skadade genom att få en puck på sig. Samt den olika mängden skador som finns, samt taktikdelen för exempelvis create-a-play som är riktigt användbar.

Inaktiv

Bra FZ, de har förstått Warhammer! Ang. NHL vet jag inte.. sportspel.. hmhmhmh... ._.

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av SkyFly:

Kan väl hålla med till viss del. Men sen att det är så JÄÄÄÄÄÄÄTE bra som alla säger tycker jag dock inte. Visst det är bättre än föregående, men dom var ju totalt värdelösa så det var ju inte så svårt att rycka upp sig därifrån. Men NHL 09 har stora brister i mitt tycke.

Regler (icing) döms väldigt ofta inte även om jag kan stå borta vid eget mål och skjuta upp den, utvisningar är nästintill endast Crosschecking, Slashing, Hooking, Tripping eller fighting. Vart är interference, roughing eller charging?

Så nu kan alla NHL 09 heroes flaema på.

Anledningen till att icingen ej döms kan ju bero på flera orsaker. Om det egna laget plockar den blir det enligt nhl regler självklart inte icing. Om den sedan går via en egen spelare på deras planhalva, eller via någon utav motståndarlagets på hela planen så blir det icke heller icing.
Sedan om det är box play blir det ju uppenbarligen inte heller icing.
Har själv inte märkt av att det skulle vara någon BUG så att man kan dundra iväg den utan icing.

Jag märker av både roughing och interference när jag spelar i varje fall, samt även boarding ibland. Dock har jag inte märkt av charging någe.

Det finns dock många tuffa smågrejjer som inte får uppmärksamhet, till exempel att dom äntligen lagt till delay of the game och och spelare kan bli skadade genom att få en puck på sig. Samt den olika mängden skador som finns, samt taktikdelen för exempelvis create-a-play som är riktigt användbar.

Jag vet hur Icing ska upphävas - men om jag skjuter nere från den förlängda mållinjen ner till motståndarens - utan någon utvisning eller att någon annan rör pucken, möjligtvis sargen, så blir det ändå Icing. Något som är.. weird. Och polaren som jag lirar med ibland säger exakt likadant.

Och utvisningarna tycker jag ibland är också helt vrickade, en annan kan peta lite på dom sen kommer dom andra och riktigt våldtar en och ändå är det jag som åker på utvisningen.

Medlem

Deaaaaaaaaaad space! Underbart att det hamnade på Top 10!


signatur

tjenare!

Medlem

Trodde att Gears skulle få en 7-5 plats.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Trodde att Gears skulle få en 7-5 plats.

Trodde också det skulle komma högre än det gjorde. Förstår verkligen inte hur NHL 09 kan på något sätt vara bättre än GoW2.

Jag menar GoW2 var GoW1 fast i princip förbättrat på alla områden. Sen tror jag iofs inte att särskillt mycket tid spenderades på denna listan för då hade man nog jämfört alla spelen med spelen längre ner på listan och frågat sig själv "är verkligen detta spelet bättre än X" men men det hade väl tagit för lång tid.

Medlem

"Nej, det petade inte ner World of Warcraft från MMO-tronen. Det har inte i närheten av lika många spelare som Blizzards monstruösa succé. Men sånt spelar mindre roll i detta sammanhang - kvalitet och kvantitet är två olika saker. Och Warhammer Online osar kvalitet."

Ganska bristande argumentering för varför Warhammer: Online hamnade så högt upp. Skulle inte senaste WoW osa kvalitet? Skulle inte kvaliten som WoW har kunna vara en av förklaringarna till varför de har så många spelare? Är många spelare ett hinder för att samtidigt ha god kvalitet? Som sagt bristande argumentering.

Medlem

Vilket skämt, borde inte stå årets spel, det borde stå årets spel "Som några ovanliga personer har recenserat fram".

Blir bara Förbannad i stort sätt av att se FZ engagera sig till något sådant, när jag surfar in på FZ så ser jag det som en Högklass spelsite inte detta bemötande av det så kallade "Årets spel".

Nej Usch. Stor besvikelse, vet att många inte håller med mig och kommer vara arga på mig där ute, men min åsikt är i alla fall stämplad så att säga.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av MrLongbow:

Hur bra är NHL 09 till PC egentligen?

Ser sjukt kul ut men jag äger bara en dator och då har man problem.

NHL 09 till PC är = :evil: NO! NO! NO! och DEFINITIVT NEJ!

NHL 09 till XBOX 360/PS3 = :heart:

NHL 09 till PC känns ungefär som NHL 06 till Xbox. Totalt värdelöst, inte värt att köpa..

Till 360 däremot, 4.5/5 ska det ha i betyg utan tvekan.. Klart ett av de roligaste spel jag lirat det här året. Enda som saknas för att spelet skulle få fullpoäng är att dom rätar till några av animationerna och fixar till lite buggar.

Det går fortfarande att göra mål 100% av försöken om man gör en viss vändning framför målvakten. Ibland ser man även spelare göra totalt fysiskt omöjliga grejer.

Trots det.. klart värt vartenda öre.

12
Skriv svar