Årets spel 2008 - plats 10-7

Medlem

Dead Space borde ha kommit föra NHL tycker jag


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Warhammer? Är det ens någon som spelar detta spel längre?
Orkade inte spela det mer än några dagar, fanns ju ffs inga andra att spela med. Man sprang ju helt ensam.
Sen är ju som sagt såna här listor väldigt knepiga... Jag kan ju gissa att GTA4 kommer att ta en av top3-platserna, fast jag tycker storyn var för jävla usel i spelet och inte värt alla dessa fullpott-betyg som det fått.

Medlem

online på gta iv var underbart. man har tröttnat nu. Men ändå.

Så jag tycker att gta iv skulle kommit på ett plats vid 20 eller något iaf.

Medlem

Fakking Fallout 3 borde kommit före alla de där!!? IMO


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Dead Space för mig var en personlig topp5 just pga ljus- och stämningsarbetet. Ljudet hade dom arbetat mycket på också. Det märktes att dom ville skapa en upplevelse, inte bara en meningslös shooter där man ska panga aliens.

Skrivet av Håkan:

Warhammer? Är det ens någon som spelar detta spel längre?
Orkade inte spela det mer än några dagar, fanns ju ffs inga andra att spela med. Man sprang ju helt ensam.

Tillochmed klockan 4-5 på natten är det folk inne och spelar på låglevelområdena. Slå det.

Medlem

tycker metal gear solid 4 och little big planet borde va med här

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Dead Space borde ha kommit föra NHL tycker jag

Dead Space borde ha kommit på 20 plats. Usch, jag blev besviken.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av robineng:

Tycker Warhammer hamnade lite väl högt upp på listan själv.

Verkligen.

Tobbe (bjosarn), din WoW-fantast, klart du tycker det. Tycker själv det var en bra plats för Warhammer.

Medlem
Skrivet av samilel:

Kul att Warhammer hamnade högt, väl förtjänat med tanke på alla nya idéer till genren som har tyvärr stannat av en del.

War är ju inget som helst nyskapande inom genren, än mindre än wow var...

Visst, PQs är ett kanske en ny tanke för pve, men det är ju katastrofalt egentligen. Kan inte komma på något annat som skulle vara särskillt nytt och/eller bra för genren.

Inaktiv

NHL är väl det minst nyskapande spelet på listan.

SKITSAMMA WAHEVAHR


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av SkyFly:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av SkyFly:

Kan väl hålla med till viss del. Men sen att det är så JÄÄÄÄÄÄÄTE bra som alla säger tycker jag dock inte. Visst det är bättre än föregående, men dom var ju totalt värdelösa så det var ju inte så svårt att rycka upp sig därifrån. Men NHL 09 har stora brister i mitt tycke.

Regler (icing) döms väldigt ofta inte även om jag kan stå borta vid eget mål och skjuta upp den, utvisningar är nästintill endast Crosschecking, Slashing, Hooking, Tripping eller fighting. Vart är interference, roughing eller charging?

Så nu kan alla NHL 09 heroes flaema på.

Anledningen till att icingen ej döms kan ju bero på flera orsaker. Om det egna laget plockar den blir det enligt nhl regler självklart inte icing. Om den sedan går via en egen spelare på deras planhalva, eller via någon utav motståndarlagets på hela planen så blir det icke heller icing.
Sedan om det är box play blir det ju uppenbarligen inte heller icing.
Har själv inte märkt av att det skulle vara någon BUG så att man kan dundra iväg den utan icing.

Jag märker av både roughing och interference när jag spelar i varje fall, samt även boarding ibland. Dock har jag inte märkt av charging någe.

Det finns dock många tuffa smågrejjer som inte får uppmärksamhet, till exempel att dom äntligen lagt till delay of the game och och spelare kan bli skadade genom att få en puck på sig. Samt den olika mängden skador som finns, samt taktikdelen för exempelvis create-a-play som är riktigt användbar.

Jag vet hur Icing ska upphävas - men om jag skjuter nere från den förlängda mållinjen ner till motståndarens - utan någon utvisning eller att någon annan rör pucken, möjligtvis sargen, så blir det ändå Icing. Något som är.. weird. Och polaren som jag lirar med ibland säger exakt likadant.

Och utvisningarna tycker jag ibland är också helt vrickade, en annan kan peta lite på dom sen kommer dom andra och riktigt våldtar en och ändå är det jag som åker på utvisningen.

Observera att det kom en ny regel (om det var till i år eller förra året), åtminstone till Elitserien och Allsvenskan, att målvakten MÅSTE stå i målgården, annars blir det ingen icing. Passerar pucken genom målgården (som sträcker sig utanför målet) blir det inte heller icing.

Är du säker på att målvakten står i målgården?


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Dead Space för mig var en personlig topp5 just pga ljus- och stämningsarbetet. Ljudet hade dom arbetat mycket på också. Det märktes att dom ville skapa en upplevelse, inte bara en meningslös shooter där man ska panga aliens.

Skrivet av Håkan:

Warhammer? Är det ens någon som spelar detta spel längre?
Orkade inte spela det mer än några dagar, fanns ju ffs inga andra att spela med. Man sprang ju helt ensam.

Tillochmed klockan 4-5 på natten är det folk inne och spelar på låglevelområdena. Slå det.

Tänk på att alla länder inte har samma tid..


signatur

Wai

Inaktiv

tycker CS borde vara med på top 10

Medlem
Skrivet av Noken8:

Tänk på att alla länder inte har samma tid..

Sant, men det är 1-3 timmar det slår på i Europa och inte mer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hugo97:

tycker metal gear solid 4 och little big planet borde va med här

Hehe:) Mgs4 kommer 1 eller 2 (förmodligen 1. Little big planet lägger sig nog 5.

Varför Mgs4 kommer att komma högre än GoW2 vet jag dock inte, suttit och spelat några timmar nu. Eller, spelat o spelat. Tittat på mellanfilmerna.
Men när man väl får spela är det inte något kul, fula miljöer, lågupplösta texturer, inget liv. Film/Story är helt okej. Men samma där ganska fult och stelt. Inte nog med det så hackar spelet som satan, både i film och spel.

Men men, får se hur det blir. men känner jag FZ rätt så blir det 1: Mgs4, 2: GTA4 3,4 eller 5: Little big planet(spelet är faktiskt jävligt roligt:).

Sen en liten fråga, vafan ska ps3spelen bara ha 720p? va ju sony som hypa upp som fan att de skulle gå o köra i 1080p och 360n va efter som attan för den bara körde i 720p (innan ps3 släpptes då).

Medlem

Dead Space? really? Lets do the samething over and over again!

Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Hugo97:

tycker metal gear solid 4 och little big planet borde va med här

Hehe:) Mgs4 kommer 1 eller 2 (förmodligen 1. Little big planet lägger sig nog 5.

Varför Mgs4 kommer att komma högre än GoW2 vet jag dock inte, suttit och spelat några timmar nu. Eller, spelat o spelat. Tittat på mellanfilmerna.
Men när man väl får spela är det inte något kul, fula miljöer, lågupplösta texturer, inget liv. Film/Story är helt okej. Men samma där ganska fult och stelt. Inte nog med det så hackar spelet som satan, både i film och spel.

Men men, får se hur det blir. men känner jag FZ rätt så blir det 1: Mgs4, 2: GTA4 3,4 eller 5: Little big planet(spelet är faktiskt jävligt roligt:).

Sen en liten fråga, vafan ska ps3spelen bara ha 720p? va ju sony som hypa upp som fan att de skulle gå o köra i 1080p och 360n va efter som attan för den bara körde i 720p (innan ps3 släpptes då).

Jag har spelat igenom mgs4 3 gånger och det finnns inte en frame drop i hela spelet, du måste ha något fel på din ps3'a eller så ljuger du bara. Även kvaliten på spelet är bland det högsta jag varit med om, inte en patch har släppts för single player delen mer än man kan säga om gow2 som var buggigt som fan i början samt fullt med framedrops. Håller heller inte med om att det skulle vara "fult", Karaktärena i spelet är bland de mest detaljerade som jag sett i ett spel. Dock håller jag med om att det är få spel på ps3 som idag kör med äkta 1080p (ändå fler än på xbox), tror det har att göra med att denna generations konsoler har helt enkelt för lite minne för att det skall fungera ordenligt.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av hansfilipelo:
Skrivet av SkyFly:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av SkyFly:

Kan väl hålla med till viss del. Men sen att det är så JÄÄÄÄÄÄÄTE bra som alla säger tycker jag dock inte. Visst det är bättre än föregående, men dom var ju totalt värdelösa så det var ju inte så svårt att rycka upp sig därifrån. Men NHL 09 har stora brister i mitt tycke.

Regler (icing) döms väldigt ofta inte även om jag kan stå borta vid eget mål och skjuta upp den, utvisningar är nästintill endast Crosschecking, Slashing, Hooking, Tripping eller fighting. Vart är interference, roughing eller charging?

Så nu kan alla NHL 09 heroes flaema på.

Anledningen till att icingen ej döms kan ju bero på flera orsaker. Om det egna laget plockar den blir det enligt nhl regler självklart inte icing. Om den sedan går via en egen spelare på deras planhalva, eller via någon utav motståndarlagets på hela planen så blir det icke heller icing.
Sedan om det är box play blir det ju uppenbarligen inte heller icing.
Har själv inte märkt av att det skulle vara någon BUG så att man kan dundra iväg den utan icing.

Jag märker av både roughing och interference när jag spelar i varje fall, samt även boarding ibland. Dock har jag inte märkt av charging någe.

Det finns dock många tuffa smågrejjer som inte får uppmärksamhet, till exempel att dom äntligen lagt till delay of the game och och spelare kan bli skadade genom att få en puck på sig. Samt den olika mängden skador som finns, samt taktikdelen för exempelvis create-a-play som är riktigt användbar.

Jag vet hur Icing ska upphävas - men om jag skjuter nere från den förlängda mållinjen ner till motståndarens - utan någon utvisning eller att någon annan rör pucken, möjligtvis sargen, så blir det ändå Icing. Något som är.. weird. Och polaren som jag lirar med ibland säger exakt likadant.

Och utvisningarna tycker jag ibland är också helt vrickade, en annan kan peta lite på dom sen kommer dom andra och riktigt våldtar en och ändå är det jag som åker på utvisningen.

Observera att det kom en ny regel (om det var till i år eller förra året), åtminstone till Elitserien och Allsvenskan, att målvakten MÅSTE stå i målgården, annars blir det ingen icing. Passerar pucken genom målgården (som sträcker sig utanför målet) blir det inte heller icing.

Är du säker på att målvakten står i målgården?

Sen är det MYCKET vanligare med washout i nhl när det gäller icing. Om det finns någon chans att en försvarare kan nå pucken eller stoppa pucken från att passera förlängda mållinjen så blir det oftast washout i nhl. Vilket borde införas i elitserien också

Medlem
Skrivet av showerguy:

NHL 05 och NHL 09. Samma spel, samma system.

Inte en chans!

NHL 95 var seriens höjdpunkt där allt var perfekt, det hade verkligen allt som man kan kräva av ett hockeySPEL.

09 är det sämsta skit jag spelat i hockeyväg, enda orsaken till att jag plågat mig igenom en säsong tillsammans med polaren är att jag brände 600 spänn på eländet!

Alla mellansekvenser hackar på min och polarens 360, eftersom dom har lagt till den "häftiga" gummiarmsskillsticken så går det självklart att göra mål niohundra gånger av hundra med denna, medans jag som vägrar använda den eller den totalt värdelösa kontrollen (använder den klassiska) kan skjuta iväg en närmast oändlig flora av slagskott, handledare och direktskott där ett skott av tjugo gå in om datorn vill det, för det ligger helt i hans händer ibland är han på riktigt dåligt humör och då får du inte ett mål trots 50 försök.

Datorn har däremot inga sådana problem, trots järnförsvar från vår sida (det är sällsynt att datorn får tvåsiffrigt antal skott mot oss) så gör datorn ändå flertalet mål per match, efter en säsong med San Jose så hade Nabokov/Khabibulin typ 75% räddningar! under vissa delar av säsongen var den nere på 50 Procent!!
Ens målis skulle inte ens kunna göra en kvalificerad räddning om så pucken var större än målet.

Det går inte att utdela några vettiga tacklingar, enbart rövtackling eller crosschecking... kul.
Skjuta med styrspaken?! Det är bara så dumt så att man kippar efter andan.

En skjutknapp, en passknapp och en kombinerad fartökningsknapp/tacklingsknapp... KLART.

Genom att försöka göra det till en komplett hockeysimulator (och misslyckas kapitalt) så har man slarvat bort spelet på vägen.

och Fallout 3 på 11:e plats? jo tjena, testa att spela spelen istället för att rusha igenom dom på väg mot nästa recensionsex.

Helt otroligt att den enda Svenska recensent som fattat Storheten i Fallout 3 är DN:s Jonas Thente: [http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2409&a=851630]

"Årets bästa spel? Jonas Thente väljer

"Fallout 3"
(Bethesda)
Rollspel för PC, PS3 och Xbox 360
Långt ute i den radiakförgiftade ödemarken, norr om Washington DC, snappar radiomottagaren upp en sändning på nödfrekvensen. I bruset hör man en pappa som vädjar om hjälp. Något om att sonen är sjuk och behöver medicin. Så man vandrar runt och försöker pejla in sändaren tills man hittar en avloppstunnel. Signalen är stark och tydlig där. Man går in i mörkret och finner tre skelett - två vuxna och ett barn. Här finns också en radiosändare på repeat. Den förlamande tystnaden när man stänger av sändaren; känslan av sorg och hopplöshet när man lämnar denna grav och går ut i postapokalyptiken. Det är sådant man av en slump kan stöta på när man traskar omkring i "Fallout 3". Det får räcka som motivering."


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Hugo97:

tycker metal gear solid 4 och little big planet borde va med här

Hehe:) Mgs4 kommer 1 eller 2 (förmodligen 1. Little big planet lägger sig nog 5.

Varför Mgs4 kommer att komma högre än GoW2 vet jag dock inte, suttit och spelat några timmar nu. Eller, spelat o spelat. Tittat på mellanfilmerna.
Men när man väl får spela är det inte något kul, fula miljöer, lågupplösta texturer, inget liv. Film/Story är helt okej. Men samma där ganska fult och stelt. Inte nog med det så hackar spelet som satan, både i film och spel.

Men men, får se hur det blir. men känner jag FZ rätt så blir det 1: Mgs4, 2: GTA4 3,4 eller 5: Little big planet(spelet är faktiskt jävligt roligt:).

Sen en liten fråga, vafan ska ps3spelen bara ha 720p? va ju sony som hypa upp som fan att de skulle gå o köra i 1080p och 360n va efter som attan för den bara körde i 720p (innan ps3 släpptes då).

Jag har spelat igenom mgs4 3 gånger och det finnns inte en frame drop i hela spelet, du måste ha något fel på din ps3'a eller så ljuger du bara. Även kvaliten på spelet är bland det högsta jag varit med om, inte en patch har släppts för single player delen mer än man kan säga om gow2 som var buggigt som fan i början samt fullt med framedrops. Håller heller inte med om att det skulle vara "fult", Karaktärena i spelet är bland de mest detaljerade som jag sett i ett spel. Dock håller jag med om att det är få spel på ps3 som idag kör med äkta 1080p (ändå fler än på xbox), tror det har att göra med att denna generations konsoler har helt enkelt för lite minne för att det skall fungera ordenligt.

Att det inte finns framedrops!? Du måste då vara blind! Eller bara en riktigt fanboy. Jag har varit i många battles/filmklipp då framesen varit nere på säkerligen 14-15/s. Förstår inte hur man kan missa det, antigen e du blind eller så ljuger du bara för dig själv. Alla miljöer är tråkiga och fula. Gubben är stel som attan, och de är inte direkt väldetaljerade heller, "camosuiten" som skulle vara asball och grym enligt sony(som också var så krävande så att de bara gick på ps3) är riktigt lam. Om du säger att spelet är snyggt så ljuger du. GoW2 har sina framedrops ibland, men inte lika ofta som MGS4, då det har framedrops hur ofta som helst. Det enda jag kan säga är okej på MGS4 är bossfights och story, inget annat. Sen sitta 45minuter i sträck o titta på en jävla mellansekvens är ganska långtråkigt.

Iaf, sluta ljug eller skaffa glasögon.

Sen också, ta fram listan på ps3spel som har 1080p, enda jag sett är gta4. 360n har fler spel med 1080p. Finns ett litet plus i ps3 och det är bluray. annars är 360n bättre i spelväg. snyggare på alla vis tyvärr. Men jag är ändå ganska nöjd med min ps3a, schysst med bluray. Kanske kommer något bra spel också.

Medlem

Jag tycker inte om att NHL09 ligger så högt upp eftersom det är samma sak år ut och år in, men det är bara min åsikt och jag får ta och acceptera att det fick en så bra plats

Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Sito:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Hugo97:

tycker metal gear solid 4 och little big planet borde va med här

Hehe:) Mgs4 kommer 1 eller 2 (förmodligen 1. Little big planet lägger sig nog 5.

Varför Mgs4 kommer att komma högre än GoW2 vet jag dock inte, suttit och spelat några timmar nu. Eller, spelat o spelat. Tittat på mellanfilmerna.
Men när man väl får spela är det inte något kul, fula miljöer, lågupplösta texturer, inget liv. Film/Story är helt okej. Men samma där ganska fult och stelt. Inte nog med det så hackar spelet som satan, både i film och spel.

Men men, får se hur det blir. men känner jag FZ rätt så blir det 1: Mgs4, 2: GTA4 3,4 eller 5: Little big planet(spelet är faktiskt jävligt roligt:).

Sen en liten fråga, vafan ska ps3spelen bara ha 720p? va ju sony som hypa upp som fan att de skulle gå o köra i 1080p och 360n va efter som attan för den bara körde i 720p (innan ps3 släpptes då).

Jag har spelat igenom mgs4 3 gånger och det finnns inte en frame drop i hela spelet, du måste ha något fel på din ps3'a eller så ljuger du bara. Även kvaliten på spelet är bland det högsta jag varit med om, inte en patch har släppts för single player delen mer än man kan säga om gow2 som var buggigt som fan i början samt fullt med framedrops. Håller heller inte med om att det skulle vara "fult", Karaktärena i spelet är bland de mest detaljerade som jag sett i ett spel. Dock håller jag med om att det är få spel på ps3 som idag kör med äkta 1080p (ändå fler än på xbox), tror det har att göra med att denna generations konsoler har helt enkelt för lite minne för att det skall fungera ordenligt.

Att det inte finns framedrops!? Du måste då vara blind! Eller bara en riktigt fanboy. Jag har varit i många battles/filmklipp då framesen varit nere på säkerligen 14-15/s. Förstår inte hur man kan missa det, antigen e du blind eller så ljuger du bara för dig själv. Alla miljöer är tråkiga och fula. Gubben är stel som attan, och de är inte direkt väldetaljerade heller, "camosuiten" som skulle vara asball och grym enligt sony(som också var så krävande så att de bara gick på ps3) är riktigt lam. Om du säger att spelet är snyggt så ljuger du. GoW2 har sina framedrops ibland, men inte lika ofta som MGS4, då det har framedrops hur ofta som helst. Det enda jag kan säga är okej på MGS4 är bossfights och story, inget annat. Sen sitta 45minuter i sträck o titta på en jävla mellansekvens är ganska långtråkigt.

Iaf, sluta ljug eller skaffa glasögon.

Sen också, ta fram listan på ps3spel som har 1080p, enda jag sett är gta4. 360n har fler spel med 1080p. Finns ett litet plus i ps3 och det är bluray. annars är 360n bättre i spelväg. snyggare på alla vis tyvärr. Men jag är ändå ganska nöjd med min ps3a, schysst med bluray. Kanske kommer något bra spel också.

LOL, GTA 4 körs i 640p på ps3'an (xbox kör på 720p). Jag skrev ÄKTA 1080p dvs inte något uppskalat skit där dom interpolerar pixlarna. Om källan leverar äkta 1080p dvs 1920X1080 progressiv scan får du mycker skarpare och klarare bild än 720p men man måste ha en stor tv (över 42 tum) för att du skall se någon egentlig skillnad
Jag orkar inte leta fram en lista på native 1080p spel på ps3 men det är inte särkilt många (wipeout hd, delvis gt5p etc) men det är dock fler än på xbox som typ bara har virtua tennis 3 och något annat skitspel. Xboxen har redan nått sin höjdpunkt som spelkonsol medans ps3an har mer att ge. detta kommer bli mer tydligt under 2009.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Dead Space till PC var nog det sämsta I år, lycka för dom som tankade ner skiten olagligt och inte kastade pengar på så kass portning. borde inte vara med på listan heller är det bara för konsol den här listan?..årets jävla besvikelse

men det var helt OK till xboxen.

12
Skriv svar