Årets spel 2008 - plats 15-11

Robot
Årets spel 2008 - plats 15-11

Vi närmar oss sakta men säkert gräddan av 2008 års spel. Dagens lista avhandlar platserna 11 till 15 - om tre dagar vet du vilket spel som var bäst i år.

#resistance-2, #super-smash-bros-brawl, #race-driver-grid, #boom-blox, #fallout-3


MFC
Medlem
Årets spel - plats 15-11

usch.. Fallout 3


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

MFC: Då håller vi med varandra, bara spelmotorn borde portförbjuda spelet från alla "årets spel-listor."


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

men vafan, fallout är sjukt kul.
det är en sån härlig känsla när man bara vandrar runt i ödemarken!

Medlem

---_______---' . Vi får väl se hur resten av listan ser ut, inga spel som jag verkligen njutit av än så länge. Men jag har inte njutit av ett enda spel än så länge xD . Oh well, Audiosurf kommer ganska högt upp för mig, har inte sett det någonstans än dock.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Fallout hade tyvärr ingen "spela om" potential. Av gammal olivion vana gjorde jag allt som gick att göra på min första gubbe och när man sett vartenda ställe och tillochmed gått till vault 87 utan att dö så är det dead end, inte ens moddarna kan liva upp det... än.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Tycker att Fallout 3 fick en bra placering. Gillar spelet skarpt. Motorn är dock i beta-stadie och det faktum att dom inte har fixat buggen med fler GPUer är ju helt fantastiskt.

Även om jag anser att spelet är underhållande så finns det mycket man sliter sitt hår över. Har man spelat de tidigare spelen så inser man ganska fort att de inte har lagt ner någon tid alls på items/loot. Allt är ju obalanserat och att maxlevel, utan mod är 20... I say no more för då börjar jag snart gråta.

Men jag gillar det >_<!

Medlem

11:e plats är ju ingen dålig plats. spelet faller mest p.ga av den buggiga motorn annars var ju spelet rätt så underhållande som säkert hade blivit så mycket bättre om det inte vore för alla konstiga buggar.

Inaktiv

Fallout 3 förtjänar en bättre plats, så många andra spel som inte ens borde nämnas. Men men, smaken är som baken... eller, "Opinions are like assholes...everyone has one".

Medlem

Kul att GRID kom på plats 13


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Gissning L4D på topp 3


signatur
Medlem

Ni har rätt grabbar. fallout borde ha vart mist på top 10

Medlem

Undrar hur topp 10 ser ut

Skrivet av _jozo_:

Undrar hur topp 10 ser ut

Left 4 dead, GoW2 kanske?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av darknshy:

Fallout hade tyvärr ingen "spela om" potential. Av gammal olivion vana gjorde jag allt som gick att göra på min första gubbe och när man sett vartenda ställe och tillochmed gått till vault 87 utan att dö så är det dead end, inte ens moddarna kan liva upp det... än.

Jag måste säga att jag tycker du har fel, även om jag kan hålla med om att det är mycket som blir repetition.

Precis som du så hittade jag alla locations och secrets med min första gubbe, men min andra har jag mer rollspelat med och struntat i att direkt leta efter det bästa och så utan bara spela. Hittils har jag gjort många andra val och fått lite nya händelser utspelade. Sen som sagt så har vi ju moddar och DLC som är på g, så helt värdelöst på den fronten är det inte imo.

Plats 11 är väl ok, men vi får väl se vilka spel som anses vara värda bättre platser.

Medlem

hmm game of the year?? vilken konsol tar Game of the year om det inte blir multikonsol spel

Medlem

Tror Fable II kommer topp 3, för att dom fick så högt betyg av fz..
Men spelet håller inte i längden!


signatur

Wai

Medlem

Fint att se GRID där uppe

Medlem

Uhh, har GTA IV redan varit på listan eller kommer den på top tio förmodligen?

Medlem

Topp 3 enligt mig:

3:GTA IV
Ultimata sandlådespelet även om det blir lite upprepning på slutet, kul online del.

2:Little big planet
Innovativt och nyskapande, Skapa "nästan" vad som helst och dela med dig fritt på internet som ej tidigare setts i konsol världen.

1:Metal gear solid 4
Perfektion till 100%, Inte en pixel är felplacerad genom hela spelet. Bästa single player upplevelsen någonsin.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Håller faktiskt med Sito, möjligtvis LBP 1-3 placeringar upp men MGS4 är perfektion definierat, det tror jag alla är överrens om... det HOPPAS jag, jag har då aldrig sett ett sådant välputsat spel, det andas kvalité.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

KoP
Medlem
Skrivet av darknshy:

Fallout hade tyvärr ingen "spela om" potential. Av gammal olivion vana gjorde jag allt som gick att göra på min första gubbe och när man sett vartenda ställe och tillochmed gått till vault 87 utan att dö så är det dead end, inte ens moddarna kan liva upp det... än.

Men tack och lov ska dom ju släppa dlc till Fallout 3. Så har man ytterligare några timmar med mys.

Avstängd

Fallout3 är ju faktiskt kul, har nyss beställt det för 380kr

Sen så kommer ju GTA IV på första plats ofc! Annars är det ju skandal.

Medlem

kan ju inte ha MGS som är ps3 only som nummer ett, hur skulle det se ut?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Bra plats för Brawl.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFC
Medlem

Alltså, tänket bakom Fallout 3 (Oblivion 2) är väl inte fel, men ett buggigare skitspel får man leta efter. Att den ens funkar på min burk (quadcore 4GB ram etc etc fetare än din mammas dator...) är ju ett mirakel på grund av alla buggar. Spelutvecklare släppte en patch som fixade något som NÄSTAN INGEN hade problem med och dessutom BARA på Microsofts begäran. Attityden gentemot den betalande konsumenten blev ju uppenbar med SecuROM-grejen och "som bara kollar så skivan sitter i"-skitsnacket...

Jag säger bara F*** Y** RIGHT BACK Bethesda!

Så, nu fick jag det sagt. Gott nytt år, nästa år hoppas jag Bethesda går i konkurs så vi slipper sådana <fula ord>spel.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

GTA IV kommer bli #1


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

JAG kommer blir #1


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av MFC:

Alltså, tänket bakom Fallout 3 (Oblivion 2) är väl inte fel, men ett buggigare skitspel får man leta efter. Att den ens funkar på min burk (quadcore 4GB ram etc etc fetare än din mammas dator...) är ju ett mirakel på grund av alla buggar. Spelutvecklare släppte en patch som fixade något som NÄSTAN INGEN hade problem med och dessutom BARA på Microsofts begäran. Attityden gentemot den betalande konsumenten blev ju uppenbar med SecuROM-grejen och "som bara kollar så skivan sitter i"-skitsnacket...

Jag säger bara F*** Y** RIGHT BACK Bethesda!

Så, nu fick jag det sagt. Gott nytt år, nästa år hoppas jag Bethesda går i konkurs så vi slipper sådana <fula ord>spel.

Intressant - spelet fungerar perfekt på mina datorer med allt på max.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MFC:

Alltså, tänket bakom Fallout 3 (Oblivion 2) är väl inte fel, men ett buggigare skitspel får man leta efter. Att den ens funkar på min burk (quadcore 4GB ram etc etc fetare än din mammas dator...) är ju ett mirakel på grund av alla buggar. Spelutvecklare släppte en patch som fixade något som NÄSTAN INGEN hade problem med och dessutom BARA på Microsofts begäran. Attityden gentemot den betalande konsumenten blev ju uppenbar med SecuROM-grejen och "som bara kollar så skivan sitter i"-skitsnacket...

Jag säger bara F*** Y** RIGHT BACK Bethesda!

Så, nu fick jag det sagt. Gott nytt år, nästa år hoppas jag Bethesda går i konkurs så vi slipper sådana <fula ord>spel.

Funkar perfekt för mig. Tänk på att bara för att du har problem har inte alla det.

12
Skriv svar