Problem med att "muspekaren" försvinner helt ibland i XP

Inaktiv
Problem med att "muspekaren" försvinner helt ibland i XP

Nu har jag ett problem på mina föräldrars dator. Den har aldrig strulat tidigare men nu verkar det som att musmarkören "pekaren" försvinner ifrån skärmen men finns ändå där. Man ser den alltså inte men kan fortfarande klicka osv.. Jag har provat olika datamusar med samma problem, uppdaterat grafikkort osv. Är det någon som har haft likadant problem och vet hur man kan åtgärda det här ? Det har som sagt fungerat klockrent tidigare, och inget nytt har installerats eller uppdaterats för den delen.

Tacksam för hjälp!

Inaktiv

Ominstallera OS.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av unix:

Ominstallera OS.

Tror jag låter som en utmärkt idé! En blåsning sitter alltid helt rätt vid sådana här märkliga tillfällen...

Inaktiv

Jo tänkte ta det som en sista utväg De har så mycket skit som måste sparas så det blir ett halvdags-arbete med att installera om allt. Det finns inget annat man kan testa ? De verkar som att System vänta processen flyger upp till 97% i samband med att musmarkören försvinner, det finns inga program som är stabila och gratis som man kan köra så det inte ligger något skit i registrerna ?
Helst något som inte kör en brutal rensning så den inte går att starta efteråt

Inaktiv
Skrivet av Johanse:

Jo tänkte ta det som en sista utväg De har så mycket skit som måste sparas så det blir ett halvdags-arbete med att installera om allt. Det finns inget annat man kan testa ? De verkar som att System vänta processen flyger upp till 97% i samband med att musmarkören försvinner, det finns inga program som är stabila och gratis som man kan köra så det inte ligger något skit i registrerna ?
Helst något som inte kör en brutal rensning så den inte går att starta efteråt

Oftast brukar det inte hjälpa så särskilt mycket Du har nog inte så mkt val mer än att ominstallera. Se till att ha en OS-partition och en "Resten"-partition sedan Så tar det inte särskilt lång tid att ominstallera i framtiden!

Inaktiv

system mechanic professional fungerar utan att sabba. De flesta program förstör helt riktigt OS. Håller med Alcr....kör en partition till för sparade prylar, inte minste eftersom ominstallation av Windows är mer regel än undantag.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Å andra sidan så behöver man inte formatera disken för att installera om Windows, välj bara att inte formatera under installationen så lämnas alla filer och allt kvar på hårddisken, har själv gjort så en gång när en Windows-installation havererade fullständigt och jag ville säkerhetskopiera lite filer.
Det enda som görs är att Windows-katalogen raderas och dessa filer installeras på nytt.
Det kan även vara en idé, om man vill ha samma användarnamn, att flytta ut den gamla användarkatalogen från Documents and Settings, för om man skapar en ny användare med samma namn så döps den nya lite annorlunda (har för mig den avslutas med en tvåa, ingen större skillnad men man kommer inte direkt åt sina gamla filer).

1
Skriv svar