Årets spel 2008 - plats 50-41

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte hur folk kan vilja ha FIFA 09 / NHL 09 i toppen? Spel som släpps i ny upplaga varje år och som sällan har mycket "nytt" i sig, hur kan ett sådant spel platsa högre upp?

Topp 3 för min del:

Gears of war 2
GTA 4
MGS 4

Men skillnaden från NHL 08 och NHL 09 är jävligt stor så det med att det är samma spel i ny förpackning stämmer inte i år. Därför platsar det på listan.


signatur

Marcus / Nikedo

Inaktiv
Skrivet av Nikedo:
Skrivet av Cane:

Förstår inte hur folk kan vilja ha FIFA 09 / NHL 09 i toppen? Spel som släpps i ny upplaga varje år och som sällan har mycket "nytt" i sig, hur kan ett sådant spel platsa högre upp?

Topp 3 för min del:

Gears of war 2
GTA 4
MGS 4

Men skillnaden från NHL 08 och NHL 09 är jävligt stor så det med att det är samma spel i ny förpackning stämmer inte i år. Därför platsar det på listan.

Är som du säger, EA har äntligen gjort en uppdatering, fast den kom redan 08 för både fifa och nhl, årets upplaga är bara ännu bättre.

Go EA!

Medlem

Älskar eran lista
Keep up the good work!


signatur

Rawr

Medlem

Jag tror Left4Dead kommer på 10:e plats
Mgs kommer nog 3:e

Jag tror Little big planet kommer bland top 3


signatur

Rawr

Medlem

Min lista.

1. GTA IV
2. Gears of War 2
3. Call of Duty World at War
4. Mirrors Edge
5. Battlefield Bad Company

Avstängd

GTA IV måste fan komma 1a, iaf på min lista. Det spelet var fan över förväntan!
Sen är också Fallout 3 ett bra spel.

Medlem

1. MGS4!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Förstår inte glädjen över att spela MGS4 men smaken är ju olika. Tycker spelet är mer en film med lika långa interaktiva tråkiga och, jäsp, sega smygare.

Men grafiken och styrningen är så bra att andra som utvecklar spel till PS3 borde ta lärdom.


signatur

Det var detta...

Medlem

min top 5 spelade spel 2008 ser ut såhär ungefär
1. Left 4 Dead
2. World Of Warcraft
3. Battlefield 2
4. GTA IV
5. Spore

på en top 100 lista skulle jag se spore nånstans runt 20-40 intervallet just för att idén är enastående. Jag skulle i samma lista placera GTA IV nånstans i samma intervall som spore just för att de bara gav mig en extremt temporär wow känsla.. kom igen, GTA SA satt jag en vecka och hade wow upplevelser och med GTA VC hade jag de genom hela storyn. rockstar kan bättre. kortsagt nådde inte gta iv upp till mina förväntningar. sen battlefield 2 är ju sen 2004 så den platsar väl inte ens in bland spel 2008 men just för att så många spelare fortfarande spelar det och att de ger en bra upplevelse i stortsett varje gång, extremt dynamiska strider. sen wow, ett odödligt mmorpg, ytterligare kommentarer känns överflödiga. åså plats 1 i min lista. l4d, jag tvivlade verkligen mycket på detta spelet. men efter att ha vågat inköpet så visade det sig att detta var vad jag hade nominerat till GOTY. känns välgjort och genomtänkt. ska jag klaga ere för att det bara är 4 kampanjer (än sålänge) tack för mig och GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!


signatur

Chooch it

Medlem

God Jul!

Mount & Blade var lätt årets spel för mig. När flera av de stora titlarna jag längtat efter visade sig vara luftslott klev det independent-utvecklade Mount & Blade fram. Årets mest otippade hit och årets kanske billigaste köp visade sig vara det bästa...

Medlem

Left 4 dead var som att spela counterstrike fast med ny story mycket mer än det skillde det inte tycker jag
en 2:a av 5 från mig..


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem

1. MGS4
2. LBP
3. RESISTANCE 2
4. L4D
5. GTA IV

gissar jag på


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

1.GTAIV
2. MGS4
3.LBP
4.Gears2
5.WoW Wotlk
6. L4D
7. Guitar Hero 4 lr Rock Band 2

Men Bioshock för PS3 kan ju komma in för det var det bästa spelet förra året tycker jag och många andra

Medlem

#1 GTAIV

Top10
L4D
WotLK
LBP
Fallout3
Mass Effect

Top20
NHL09
Braid

Spore kommer på speciallistan efter nyår. Inte värt ett plats i topp, men måste nämnas när man pratar om årets spel

Medlem

Topp tio lär ju vara samma namn som på alla andra listor. Typ Gears 2, Fallout 3, Little Big Planet, Metal Gear, GTA etc etc.

Det enda osäkra kortet är väl Valkyria Chronicles. Det förtjänar all respekt men glöms bort ganska lätt då det inte gör något direkt väsen av sig.


signatur
Medlem

Nice att se Mount & Blade på listan! Det är ett mycket trevligt spel. Ser fram emot resten av listan.

Inaktiv

1. Little Big Planet
2. Fallout 3
3. Gta IV
4. Mgs 4

Medlem

Hur fan kunde några fotbollsskitspel komma före stalker clear sky och mirrors edge?

Edit, minns att jag blev lika besviken på förra årets lista... En del fall var ju uppenbart patetiska. Att ett par personers åsikter ska stämma in en lista på 50 spel... HA! oseriöst, han borde ta den till sin blogg istället och göra en riktig lista där fz'as medlemmar får rösta bland 50 spel i stället. Hade vart så jävla mycket bättre.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har alla glömt bort fable2 i sin lista? Tror nog att Fz kommer ha med det i topp 5 då det fick full pott av dem!

Inaktiv
Skrivet av CaesarRex:

1. Call of Duty: World at War

mmm! Det är ett schysst spel i kategorin "lätt att bara spela", och "Spel som är bättre en motsvarande action film".

Medlem

hur kan de blob och två sketna fotbolls spel komma före mirrors edge
och stalker både stalker och mirrors edge förtjänar en bättre plats
naruto borde inte vara med på listan


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

12
Skriv svar