Valve "jobbar" på prissättningen

Robot
Valve "jobbar" på prissättningen
Medlem
Valve "jobbar" på prissättningen

Bra


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

mycket bra


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kanske minst synd om norrmännen som har så mycket pengar att de kan bygga en egen bro till Gotland med mynt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Gå med i EU istället!

Medlem

mm,, var på väg o köpa Left 4 Dead från Steam, men såg att det var dyrare att köpa från Steam än att köpa från butik.
Blev självklart butik, och som ett stort plus blev det att jag fick ännu ett DvD-fodral att sätta upp i bokhyllan och skylta med
Väldigt skumt att ett spel ska vara dyrare att köpa online än från butik.

Medlem

Den här nyheten ökade mitt Self ESTEAM...heheh.. ehh..nähä..


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Avstängd

Jag såg dagen innan de ändrade att de hade "local currency beta", där jag såg att de satt likhetstecken. Helt sjukt b! Har klagat själv. Hoppas de fixar det här snart.

Medlem

Tycker priserna i säg är svindyra steam överhuvudtaget, man betalar ju ändå bara för en licens numera! Ingen snygg kartong eller något får man ju med.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Kommer då inte att handla från steam igen förrän det är någorlunda realistiska priser, kostar ju en förmögenhet att handla där.

Medlem

Gå med i 1€ != 1$ gruppen på Steam
http://steamcommunity.com/groups/1e1us?action=join


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

ja synd att det blev så här :\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

STEAM = skit!
Alla utvecklare/utgivare borde börja sälja sina spel genom Stardock's Impulse!

STEAM är: segt, fult, och dyrare än köpa i butik och man får ingen påkostad kartong eller DVD fodral så varför i helvete ska vi betala mer? :evil:
Spelen borde kosta minst 100 kr mindre snarare!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag kommer aldrig köpa något via steam så länge de håller på med sådana här gangsterfasoner. Det här är inget "ojdå, så det kan bli", det här är en medveten strategi för att mjölka.

Frågan är om jag någonsin kommer handla via steam överhuvudtaget. Förtroendet för dom är noll. Skulle jag inte vara tvungen spela Left 4 Dead via steam, hade jag aldrig haft med dom att göra.

Att ett spel som laddas ner via nätet är svinmycket dyrare än att köpa spelet i kartong, via en spelbutik, är inget annat än ett enda stort $kämt.

Medlem

Spelen på Steam är på tok för dyra. Billigare att leta rätt på den dyraste butiken i stan och köpa en box. Vill dom att folk ska börja handla mer via Steam så borde dom sänka priserna med runt 40%.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

STEAM = skit!
Alla utvecklare/utgivare borde börja sälja sina spel genom Stardock's Impulse!

STEAM är: segt, fult, och dyrare än köpa i butik och man får ingen påkostad kartong eller DVD fodral så varför i helvete ska vi betala mer? :evil:
Spelen borde kosta minst 100 kr mindre snarare!

Nänä, skulle inte gå så långt att säga att de är skit, men då spel på Steam nu kostar mer än att köpa dem i fysisk form i butik, så försvinner en stor vits med Steam.

Steam fungerar dock bra och det är smidigt att slippa CD/DVD vid installation och spelande, samt att Steam håller koll på nycklar och spelinstallation åt en vid eventuell ominstallation och byte av dator.

Det är dock alltid något extra magiskt med att äga spelen och dess omslag, även om manualerna nu för tiden är skräp ändå, så skriker samlarbögen inom mig att det är schysst att ha en stor spelsamling i hyllan.

Nä, Steam måste få ned priset en bra bit under butikspris innan det blir intressant att köpa där igen.
Har svårt att förstå hur det kan bli dyrare att slippa alla mellanhänder, tryck av DVD/kartong/manual och transport av densamma till butik.

Verkar som Valve blivit lite väl giriga med sin Steambutik, eller så har de helt tappat kollen på den europeiska prissättningen.
Gör om, gör rätt!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av SCORPION2000:

STEAM = skit!
Alla utvecklare/utgivare borde börja sälja sina spel genom Stardock's Impulse!

STEAM är: segt, fult, och dyrare än köpa i butik och man får ingen påkostad kartong eller DVD fodral så varför i helvete ska vi betala mer? :evil:
Spelen borde kosta minst 100 kr mindre snarare!

Nänä, skulle inte gå så långt att säga att de är skit, men då spel på Steam nu kostar mer än att köpa dem i fysisk form i butik, så försvinner en stor vits med Steam.

Steam fungerar dock bra och det är smidigt att slippa CD/DVD vid installation och spelande, samt att Steam håller koll på nycklar och spelinstallation åt en vid eventuell ominstallation och byte av dator.

Det är dock alltid något extra magiskt med att äga spelen och dess omslag, även om manualerna nu för tiden är skräp ändå, så skriker samlarbögen inom mig att det är schysst att ha en stor spelsamling i hyllan.

Nä, Steam måste få ned priset en bra bit under butikspris innan det blir intressant att köpa där igen.
Har svårt att förstå hur det kan bli dyrare att slippa alla mellanhänder, tryck av DVD/kartong/manual och transport av densamma till butik.

Verkar som Valve blivit lite väl giriga med sin Steambutik, eller så har de helt tappat kollen på den europeiska prissättningen.
Gör om, gör rätt!

Jo STEAM är skit! segt o Slött som fan när man ska dra ner ett spel!(eller patchar) medans Stardock's Impulse går skit fort även om man ska dra hem ett spel på flera GB! Valve o alla andra lägg ner STEAM och använd Impulse!

[http://www.impulsedriven.com]


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Steam är inte slött att ladda ner från , maxar alltid linan när jag installerar mina spel skit skönt ha spelen på nätet . Visst det är dyrt nu men så värt det, gå till butiken om ni vill ha skivor sluta gnäll. Jag som hatar skivor tycker att Steam är underbart.

Medlem

Steam är bekvämt. Dock är priserna helt galet höga på vissa av titlarna.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av SCORPION2000:

STEAM = skit!
Alla utvecklare/utgivare borde börja sälja sina spel genom Stardock's Impulse!

STEAM är: segt, fult, och dyrare än köpa i butik och man får ingen påkostad kartong eller DVD fodral så varför i helvete ska vi betala mer? :evil:
Spelen borde kosta minst 100 kr mindre snarare!

Nänä, skulle inte gå så långt att säga att de är skit, men då spel på Steam nu kostar mer än att köpa dem i fysisk form i butik, så försvinner en stor vits med Steam.

Steam fungerar dock bra och det är smidigt att slippa CD/DVD vid installation och spelande, samt att Steam håller koll på nycklar och spelinstallation åt en vid eventuell ominstallation och byte av dator.

Det är dock alltid något extra magiskt med att äga spelen och dess omslag, även om manualerna nu för tiden är skräp ändå, så skriker samlarbögen inom mig att det är schysst att ha en stor spelsamling i hyllan.

Nä, Steam måste få ned priset en bra bit under butikspris innan det blir intressant att köpa där igen.
Har svårt att förstå hur det kan bli dyrare att slippa alla mellanhänder, tryck av DVD/kartong/manual och transport av densamma till butik.

Verkar som Valve blivit lite väl giriga med sin Steambutik, eller så har de helt tappat kollen på den europeiska prissättningen.
Gör om, gör rätt!

Jo STEAM är skit! segt o Slött som fan när man ska dra ner ett spel!(eller patchar) medans Stardock's Impulse går skit fort även om man ska dra hem ett spel på flera GB! Valve o alla andra lägg ner STEAM och använd Impulse!

[http://www.impulsedriven.com]

Steam är ju både snyggt, välgjort , optimerat och smidigt, att folk gnäller på priserna förstår jag men dina argument är seriöst helt jävla tomma.

Medlem

Steam är väl najs, men när jag ska köpa spel som finns i butiken också så väljer jag att köpa därifrån, det är ju jobbigt om man får accet hackat

Fast det går segt ibland att tanka, som vid releasen av Left 4 Dead demot, antagligen blev det väl det när hela spelet släpptes oxå, men jag skaffad det några dagar efter.

MFC
Medlem

Snyggt, nog för att dollarn snart är en utdöd valuta men att byta till Euro o öka på de reella priserna med 50% är inte snyggt. Tänkte vänta tills dollarn krascha så jag kunde köpa några spel till vrakpriser men Valve är ju inte dumma...

Nåja, dom jobbar "på att fixa det"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Grafikfejs
Paradox Interactive

Impulse lider av en knapphändig katalog. Steam är bättre på allt, utom priserna.

Valve har spottat sina europeiska användare i ansiktet och lär ha tappat en hel del av dem pga det här, även om de sänker priserna igen. Förtroende är allt. Och de har visat att de inte är ett företag att lita på.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

hehe "jobbar" ja det är ju skit svårt att ändra en siffra som tar typ 2sec STEAM= latmaskar helt enkelt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

MFC = du menar att kronan är snart utdöd valuta... dollar faktisk går upp i jämförelse med euro på sistone...

Medlem
Skrivet av IceMan:

hehe "jobbar" ja det är ju skit svårt att ändra en siffra som tar typ 2sec STEAM= latmaskar helt enkelt.

Du läste kanske inte? Dom ska ta in i sina beräknar moms, inte moms, ändrande kuurser och en mängd andra saker. Det är ganska mycket mer än 2 siffror.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Helt absurt att spel är dyrare vid endast nedladdning. Publicisten slipper att pressa skivor, trycka manual, fixa emballage och frakta skiten världen över. Om priset är detsamma (eller t.om. högre) online som i butik så drar de giriga jävlarna in storkovan. Runda slängar tjänar dom 3 ggr mer stålar på online-sålda spel än traditionellt sålda. Tycker dom satarna lätt kunde ha halva priset online jämfört med butik - skulle dom iallafall tjäna mer på.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Köper inte ett enda spel till på steam tills det här ändras.

Medlem

dom har blivit lite väl stora och tror dom kan ta vilka priser som helst.. skandal att spelen nästan kostar mer än i vanliga affärer.

Medlem

Mycket roligare och köpa spel i butik ju? Steam känns som att betala för ett piratkopierat spel.

12
Skriv svar