The Lord of the Rings Online: Mines of Moria

Robot
The Lord of the Rings Online: Mines of Moria

De flesta av oss har väl sett Peter Jacksons version av hur brödraskapet tar sig igenom de mörka grottorna, gruvorna och tunnlarna vid namn Moria. Nu får du själv chansen att uppleva denna underjordiska resa i den första expansionen till The Lord of the Rings Online.


Medlem
Recension - Mines of Moria

Är lite småsugen på att testa Lotro, men har det månadsavgift som alla andra mmorpgs?

Verkar riktigt kul

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Är lite småsugen på att testa Lotro, men har det månadsavgift som alla andra mmorpgs?

Givetvis.

Inaktiv

Mjo jag e sugen på att köpa det, det var ju inte så dyrt längre borta på Webhallen.

Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar - Gold Edition 179kr
Lord of the Rings Online Expansion - Mines of Moria 219kr.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

har bara hör bra om spelet men det ända som hindrar mig från att spelat det är att det är lord of the ring


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

"två nya raser finns att välja bland."

Två nya klasser, samma raser som innan. Rune-keeper kan spelas av dwarf och elf, medans Warden spelas av hobbits, humans eller elves. Gör om gör rätt

"Att spela som elaking är fortfarande väldigt begränsat "

LOTRO är och kommer alltid varit inriktat på PvE, inte PvP, att spela ond kommer aldrig vara en del av dess saga.

"Aningen svårt för ensamma spelare"

Beror helt på vilken klass man spelar, svårighetsgraden på spelet ökades med mines of moria, det är svårt de första levels om man inte vant sig vid de nya förändringarna.

Champion & Hunter är otroligt bra solo klasser medans Minstrel & Guardian har lägre dps, men de har alltid förlitat sig på grupper.
Fick hur som helst upp en Guardian till level 60, så det är inte riktigt så svårt som det låter. Utmaningar är kul

För övrigt så var det en rätt bra recesion, men ändra det jag skrev överst


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Väldigt sugen på att börja spela lotro igen med denna expansion. Många som spelar online?

Medlem
Skrivet av bulan880:

Väldigt sugen på att börja spela lotro igen med denna expansion. Många som spelar online?

Finns inga fasta siffror då Turbine aldrig ger ut dessa. i EU finns det iaf. gott om spelare på Laurelin.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det som är tråkigt med Moria är att man tröttnar på allt jävla mörker och att man lätt går vilse eller ramlar ner för ett stup. Förutom det är expansionen helt klart wicked!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av _jozo_:

Är lite småsugen på att testa Lotro, men har det månadsavgift som alla andra mmorpgs?

Givetvis.

Ok, tack för svaret!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

"två nya raser finns att välja bland."

Två nya klasser, samma raser som innan. Rune-keeper kan spelas av dwarf och elf, medans Warden spelas av hobbits, humans eller elves. Gör om gör rätt

"Att spela som elaking är fortfarande väldigt begränsat "

LOTRO är och kommer alltid varit inriktat på PvE, inte PvP, att spela ond kommer aldrig vara en del av dess saga.

"Aningen svårt för ensamma spelare"

Beror helt på vilken klass man spelar, svårighetsgraden på spelet ökades med mines of moria, det är svårt de första levels om man inte vant sig vid de nya förändringarna.

Champion & Hunter är otroligt bra solo klasser medans Minstrel & Guardian har lägre dps, men de har alltid förlitat sig på grupper.
Fick hur som helst upp en Guardian till level 60, så det är inte riktigt så svårt som det låter. Utmaningar är kul

För övrigt så var det en rätt bra recesion, men ändra det jag skrev överst

Oj, så kan det gå när man har lite bråttom. Klass och ras, det är väl inte så noga?
Jo LotRO kommer väl alltid vara PvE, som du sa, men det hade ändå varit kul att få vara elak på riktigt (monster play räknas inte riktigt ).


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av KlosterKatten:

"två nya raser finns att välja bland."

Två nya klasser, samma raser som innan. Rune-keeper kan spelas av dwarf och elf, medans Warden spelas av hobbits, humans eller elves. Gör om gör rätt

"Att spela som elaking är fortfarande väldigt begränsat "

LOTRO är och kommer alltid varit inriktat på PvE, inte PvP, att spela ond kommer aldrig vara en del av dess saga.

"Aningen svårt för ensamma spelare"

Beror helt på vilken klass man spelar, svårighetsgraden på spelet ökades med mines of moria, det är svårt de första levels om man inte vant sig vid de nya förändringarna.

Champion & Hunter är otroligt bra solo klasser medans Minstrel & Guardian har lägre dps, men de har alltid förlitat sig på grupper.
Fick hur som helst upp en Guardian till level 60, så det är inte riktigt så svårt som det låter. Utmaningar är kul

För övrigt så var det en rätt bra recesion, men ändra det jag skrev överst

Oj, så kan det gå när man har lite bråttom. Klass och ras, det är väl inte så noga?
Jo LotRO kommer väl alltid vara PvE, som du sa, men det hade ändå varit kul att få vara elak på riktigt (monster play räknas inte riktigt ).

Du nämnde ras på två ställen, dubbelsmisk på dig!

Njäe, siktet på LOTRO var ju att skapa en värld där man kunde inleva böckerna som de var skapade, vet aldrig om tolkien ens skrev i fiendernas perspektiv, man ska inte gå in på farlig mark när man jobbar med licenser sådär


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Oo

4/5 för en lotr exp. som är medelmåttig. Nice

Medlem

fördelen med lotro e att man kan köpa "lifetime membership" för ca 150€ om man köper expansionen nu annars ligger det nog på mellan 175€-200€, efter ett år så har man tjänat in vad det kostar att spela tex wow under ett år & då har man betalt för att spela lotro livet ut...

Medlem
Medlem

Har varit sugen att testa sen expn kom ut men har inte orkat ladda ner de där 7.7giggen från deras sida, undra varför de inte har en torrent fil eller nått så man kan fortsätta när man avbryter..

Medlem
Skrivet av Keche:

fördelen med lotro e att man kan köpa "lifetime membership" för ca 150? om man köper expansionen nu annars ligger det nog på mellan 175?-200?, efter ett år så har man tjänat in vad det kostar att spela tex wow under ett år & då har man betalt för att spela lotro livet ut...

Ångrar inte att jag köpte lifetime, går ju bra att ta en pause någon månad och komma tillbaka utan att oroa sig om pengar osv.

Inaktiv
Skrivet av xhosa:

Oo

4/5 för en lotr exp. som är medelmåttig. Nice

Wow spelare som är arg för att det fick bättre än just wow?:P

Inaktiv

Lotro är bäst xD

Medlem

fett nice!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har kört lotro ett tag och det är fett nice


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Lotro äger!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Åh! Så frestad jag blir!

Köpte lotro och älskade det, men tyvärr så har jag inte tålamod att levla och ha mig (var samma sak med wow). Kom typ till lvl 37 eller något och har tagit upp spelandet lite då och då för att sedan sluta spela någon månad senare.
Vet inte varför då jag tycker att det är enormt roligt spel, men sån är jag tyvärr

Får se om jag någonsin lyckas arbeta mig fram till lvl 50 så jag tillslut köper Mines of Moria...

Medlem

Finns det någon free trial å hur fasiken hittar man den om den finns? har kollat runt lite men hittar ingenting

Medlem
Skrivet av Mr.Muer:

Finns det någon free trial å hur fasiken hittar man den om den finns? har kollat runt lite men hittar ingenting

[http://www.codemasters.com/trylotro/]

Medlem

Jag är inget jätte fan av Sagan om Ringen men gillar online-berättelse spel så jag undrar om de även är ett säkert köp för dem icke så insatta fansen av Sagan om Ringen? :\
Och så undrar jag även om det är som med WoW att man måste betala var 60:e dag för att få fortsätta spela eller är det som CS, köpa och spela hur mycket som helst?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av valfader:
Skrivet av Mr.Muer:

Finns det någon free trial å hur fasiken hittar man den om den finns? har kollat runt lite men hittar ingenting

[http://www.codemasters.com/trylotro/]

tackar så hjärtiligt =):up:

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jag är inget jätte fan av Sagan om Ringen men gillar online-berättelse spel så jag undrar om de även är ett säkert köp för dem icke så insatta fansen av Sagan om Ringen? :\
Och så undrar jag även om det är som med WoW att man måste betala var 60:e dag för att få fortsätta spela eller är det som CS, köpa och spela hur mycket som helst?

Läs första och andra posten så får du svar.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Riktigt kul och det är annorlunda att spela i Moria, även om det mesta av nyhetskänslan försvann efter ett tag. (Fast det är klart, gör det inte alltid det i alla spel...)

Sedan undrar man om de som designat ett par av ställena är uppväxta i labyrinter, tar timtal av virrande innan man lär sig hitta på en del platser...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag har spelat Mom från dag 1 (hittils bara med min Main Champion) & jag måste säga att det är grymt stort, lite knepigt men det går bra att soloköra(som champion) bara man är lite taktisk & inte rusar rakt på, då blir det en del reparations-kostnader.

Sista tiden har gått åt till att köra instanser & levla vapen & min Champion runa.

Snart är det dax att få in med min Guard vilket blir intressant då spelet känns annorlunda beroende vilken klass man spelar för tillfället.

Jag har även påbörjat en Warden(lvl 21) & måste säga att den är himla kul att köra. Rune-keeper har jag en lvl 16 & har inte så mycket att säga förutom att i de lägre levlarna så känns dvärgen lite robustare än alven.

Har fortfarande inte prövat alla instanserna så man har en del att se fram emot ännu.

Som de allra flesta mmorpg spel så betalar man månadsavgift men du kan även betala en engångssumma(lifetime subscription) så behöver du bara betala för de stora expansionerna som planeras att ges ut en gång om året.

Enjoy!!!

12
Skriv svar