Är det här ett bra grafikkort?

Inaktiv
Är det här ett bra grafikkort?

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BFG88GTS3...

Jag ska använda den till min dator på 3,8 ghz p4
2 gb ram.

Mitt moder kort är ett asus p5gd1 och har win xp installerat och mitt nät agg är på 420 watt och den här kräver 425 kommer det uppstå problem då?

Inaktiv

de är bra grafikkort har likadant..:P

Inaktiv

Ska inte vara några problem om inte ditt nätagg är av dålig kvalitet. Kortet kräver inte 425w, det är bara nån säkerhetsmarginal tillverkaren räknar på då de vill vara säkra på att konsumenterna inte har för klent agg. Den marginalen är väl tilltagen också och innebär väl i princip att vilket 425w nätagg som helst skall klara av kortet. Förmodligen skulle man kunna köra det kortet på ett 300w nätagg av bra kvalitet. Du får testa och sen, om det inte skulle räcka till kan du ju köpa ett FSP-agg för typ 4-500 kr som räcker lätt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

vad bra, tackar för svaren

Medlem

Jag har liknande grejer och har aldrig haft problem. Blir sweet det där. Glöm dock inte bort att ta mått då detta kort är gigantiskt och tar upp två PCI-platser i princip.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Jag har liknande grejer och har aldrig haft problem. Blir sweet det där. Glöm dock inte bort att ta mått då detta kort är gigantiskt och tar upp två PCI-platser i princip.

Det gör väl alla kort nu för tiden? det är väl lag på det eller nåt :p. Ända sen 6000-serien har jag sett kort som tar upp 2 pci platser. Mitt nuvarande 7800 kort tar upp 2 platser och den har nån jävla stabilitets grej på den så den är lika lång som burken.
Men det är inte storleken som räknas?

Inaktiv

Fick hem grafikkortet idag, kan säga att den var riktigt bra spelar nästan allt i högsta upplösning, rekomenderas!

Inaktiv

Synd bara att Nvidia släpper 8800gt korten till veckan som är nästan lika snabba som gtx korten. Verkar komma att kosta mellan 2000-2500kr.

Medlem

signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

1
Skriv svar