File Transfer error på moderkortet!

Inaktiv
File Transfer error på moderkortet!

Nu är det så att jag köpte nya delar för inte så länge sedan (2-3 veckor) och allting fungerade precis som det skulle till en början, men efter lite corrupted file errors / andra fel under updaten av patch 2.2.3 till wow så började jag få File errors och annat ifrån Windows / andra program på datorn, jag formaterade men det fungerade inte att installera windows de första 2-3 gångerna (försökte med 2 olika skivor), men sedan så fungerade installationen men jag fick direkt en "MEMORY_MANAGEMENT" blue screen, den poppade dock bara upp 1-3 ggr sen så fick jag den inte mer. Efter detta så försökte jag installera spel (WoW / ET:QW / CoD 4 Demo) men fick då "Bad File Transfer" / "Corrupted Setup.exe File" / "___ file could not be transfered" mm.
Efter ett tag av undersökning så beställde jag en ny hårddisk då jag antog att felen berodde på något med hårddisken (hårddisken var den enda saken jag inte uppgraderade när jag köpte nya delar). Jag fick nya hårddisken efter ett par dagar och efter att jag kopplade in den så fungerade det fortfarande det fortfarande inte att installera spel då det blev exakt samma fel som förut (Har dock på något mirakulöst sett lyckats installera CoD4 Demot / Uplink, och de har fungerat lite av och till).

En annan konstig sak är också att jag installerade ET:QW helt utan komplikationer (fick meddelandet "The setup finished without any complications" i slutet av installationen t.o.m.) men när jag sen skulle starta ET:QW och spela så fick jag upp detta meddelande:

Networking Controller - Packet Scheduler Miniport - 192.168.1.101/255.255.255.0
Sys_InitNetworking: adding loopback interface
ETQW using MMX & SSE & SSE2 & SSE3 for SIMD processing
enabled Flush-To-Zero mode
enabled Denormals-Are-Zero mode
------ Initializing File System ------
Loaded pk4 D:\Enemy Territory\base\game000.pk4 with checksum 0x5a6d64f6
Loaded pk4 D:\Enemy Territory\base\pak000.pk4 with checksum 0x442eb08b
Loaded pk4 D:\Enemy Territory\base\pak001.pk4 with checksum 0x10e16e6
Loaded pk4 D:\Enemy Territory\base\pak002.pk4 with checksum 0x8dbe7353
Loaded pk4 D:\Enemy Territory\base\pak003.pk4 with checksum 0x99dfcabb
********************
FATAL ERROR: Corrupted pak file: D:\Enemy Territory\base\pak004.pk4 - cannot continue
********************
--------------- BSE Shutdown ----------------
---------------------------------------------
Shutting down OpenGL subsystem
...releasing DC
...shutting down QGL
idRenderSystem::Shutdown()
Shutting down performance queries
Corrupted pak file: D:\Enemy Territory\base\pak004.pk4 - cannot continue

Och spelet stängdes av innan det ens hunnit starta upp. Har kört en PCMark 2005 (fullversionen) scan och det ända felet som hittades var då på moderkortet, och felet var då File transfer. All hjälp välkomnas varmt!

Tack på förhand.

(Alla fula smileys är D: \ så använd eran fantasi)

Medlem

Ingen aning, men du kanske ändå skall ta och testa datorn? Ultimate Boot CD är ett praktiskt verktyg med saker för att testa minne och mycket annat. Ladda hem ISO, bränn en CD och boot-a från den. http://www.ultimatebootcd.com/

Medlem

Jag lägger en röst på minnet efter att ha skummat igenom.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av johanp:

Ingen aning, men du kanske ändå skall ta och testa datorn? Ultimate Boot CD är ett praktiskt verktyg med saker för att testa minne och mycket annat. Ladda hem ISO, bränn en CD och boot-a från den. http://www.ultimatebootcd.com/

Har redan gjort det men det fungerade inte att boota med den då jag fick upp ett felmeddelande om "EMM386.EXE" och skivan startades inte.

Skrivet av PurreSnurre:

Jag lägger en röst på minnet efter att ha skummat igenom.

Syftar du på ram då eller?

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:

Jag lägger en röst på minnet efter att ha skummat igenom.

Syftar du på ram då eller?[/quote]

Ja, han syftar på det. ram = Random Access Memory.
Memory = minne

Inaktiv

När det är moderkortet brukar felsymptomen vara åt detta håll men annorlunda mot de symptom du har, för att göra en lång historia kort. Detsamma gäller hårddisken.

Jag hade problem en gång med att moderkortet inte klarade vissa filtyper som förekommer i spel och minns att det kunde vara moderkort och/eller hårddisk. Jag bytte båda och har aldrig haft problemet sedan dess.

I ditt fall skulle jag nog koppla ur så mycket hårdvara det går och se vad som händer, även ett RAM-kort i taget och byta plats med dessa och trycka i dem ordentligt etcetera. Det är ju en ganska snabb procedur. Eventuellt, vilket alltid är bra, sätta i delar från en annan dator för att se vad som händer. Du kanske även kan byta moderkort till ett annat hos den du köpte det av?

Efter detta kan vi ju återuppta diskussionen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar