Dokumentär om Uwe Boll

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Fattar inte att han får så mycket uppmärksamhet.

FZ, snälla. Tänk efter innan ni lägger ut era nyheter.

Här handlade det ju inte om nån fånig namnlista eller verbalt utfall mot någon regissör eller så, utan en seriös dokumentär. Tycker personligen att det här är det mest intressanta i nyhetsrapporteringen de senaste dagarna. (Även om det inte är en vanlig "nyhet"...)

Medlem

Tyckel Boll får för mycket publicitet.

Don't feed the trolls!

Inaktiv

Har ingen aning om vem Uwe är..

Medlem
Skrivet av Alarcron:

pleasar

blidkar
behagar
tillfredsställer

Liten kurs.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Medlem
Skrivet av Alarcron:

...De filmer som, om vi ska använda oss av svengelska, pleasar många.
....
Jag vet att jag gav i stortsett varje FZ läsare en känga i skrevet. Ja. Det var tanken!

Anser nog mest att du gav dig själv en känga i huvudet. Vem faan använder uttryck som "pleasar många", ursäktar det med svengelska, när det framgår med all önskvärd tydlighet att dina kunskaper i svenska språket inte riktigt räcker till.

Gå i skolan och lär dig svenska istället för att sitta och skriva nonsens på internet.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Förstår mig dock inte på folk som hatar uwe boll, då dom flesta bara sett en av hans filmer eller dylikt. Har sett nära på alla hans "spelfilmer" och jag tycker dom är intressanta, Jag vill inte ha en film som följer exakt vad spelen gör.. För man vet nu inte hur allting slutar.

Sluta klaga på en som gillar att göra film och gör något kreativt istället.

Medlem

Jag tycker man ska ge honom en chans, säga vad man vill om Peter Jacksons entré i film världen men filmerna va otroligt dåliga egentligen, så dåliga att dom är bra idag, och nu ligger en av hans filmer delad etta på mest vunna oscars, de hade jag aldrig kunna tro om honom efter att ha sett Braindead. Och efter Postal så ser jag potential hos honom, dock måste han skapa en egen film för att kunna lyckas riktigt bra och inte göra spelfilmer, något som är dömt att floppa från första början, jag kan då inte komma på någon riktigt bra spelfilm

Medlem
Skrivet av Loading:

Förstår mig dock inte på folk som hatar uwe boll, då dom flesta bara sett en av hans filmer eller dylikt. Har sett nära på alla hans "spelfilmer" och jag tycker dom är intressanta, Jag vill inte ha en film som följer exakt vad spelen gör.. För man vet nu inte hur allting slutar.

Sluta klaga på en som gillar att göra film och gör något kreativt istället.

Han har bra ideer som dock inte fungerar på film.
Det är ingen som HATAR honom (dock folk som påstår så) och att han gillar att göra film är ju inget fel i..mer frågan om vad det är för galning som sponsrar honom.
Det är inte iheller någon som krävt att filmerna ska följa spelen helt...dock vill dom att manuset ska vara lite mer genomtänkt och bra!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tyckte faktiskt postal fick helt godkänt. Men sen har jag inte sett hans andra filmer efter att ha sett betygen på IMDB och den almänna responsen.

Medlem

Helt klart en nyhet värd att postas


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Jag tyckte faktiskt postal fick helt godkänt. Men sen har jag inte sett hans andra filmer efter att ha sett betygen på IMDB och den almänna responsen.

Det är en sak man inte ska göra, i detta fall så sätter folket dåligt betyg på uwe på engång så fort det kommer upp att dom får sätta betyg på filmen. Det är en "bojkott" Dock så är väl inte alla hans filmer bra, men det är bara en film som jag inte kunnat sett hela på. (pga all djurmisshandel som var i början av filmen) Seed heter den filmen.

Medlem

Boll suger på att göra film, att han blånekar det fortfarande är bara skrattretande.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Anser nog mest att du gav dig själv en känga i huvudet. Vem faan använder uttryck som "pleasar många", ursäktar det med svengelska, när det framgår med all önskvärd tydlighet att dina kunskaper i svenska språket inte riktigt räcker till.

Gå i skolan och lär dig svenska istället för att sitta och skriva nonsens på internet.

Anser att det var en onödig kommentar. Skulle möjligtvis ha varit ursäktat ifall han inte skrev "Ursäkta" innan, men att klanka på honom för det, lågt...:down:

OT: Bra dokumentär, verkar vara en hyvens person men göra filmer kan han inte dock.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

You go boll, jag hatar hans filmer men jag tycker bara det är så kul att alla blir såååå uppretade av honom .. Jag kan förstå att ni tar illa upp om han förstör ett spel med vääärldens bästa story, men jag menar hur farligt kan det vara att förstöra postal, eller Bloodrayne? Inget av spelen var så jättedjupt och underbart ändå...

Nu blir det dokumentärtittande :D!

Medlem

Jag hatar honom inte, tycker han har däremot förstört några riktigt goda spel titlar som hadde kunnat blivit bra filmer. Istället filmar han filmer med flit skit så han skall få mera intäckter av producent pengarna, det har han ju sagt själv i en intervju... Har inte sett postal men jag har sett dom andra och det räcker för att jag skall hålla mig borta från filmer med hans namn på, oavsett vilka spel han gör film av. Får väl se vad "Far Cry" blir till...

Medlem

Uwe Boll är en skum person men också en hängiven film regisör han måste ju bli bättre med tiden jag menar seriöst Postal var rolig men inte specielt vällgjord.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det var inte Uwe som gjorde "Street Fighter", eller "Super Mario Bros", eller "Double Dragon", eller "Silent Hill"... - det finns fler kycklingar att hacka på om man måste...

Medlem

Vad jag inte förstår är argumentet att han "förstör spelfilmatiseringar som kunde blivit bra". Visst, om man lyckades få fram ett vettigt manus och någon regissör med mer erfarenhet och bättre meritlista så skulle det säkert kunna göras riktigt schyssta spelfilmatiseringar. Problemet är bara att filmbolagen inte vill göra spelfilmatiseringar. Visserligen kommer det ju oftast ut åtminstone någon sådan om året, men kvaliteten brukar vara låg och vinsterna är inte speciellt stora. Om något filmbolag ville göra en filmatisering av Far Cry skulle de redan gjort det, alternativt redan påbörjat arbetet med den (exempelvis köpa filmlicensen), men eftersom det är svårt att få till en riktig fullträff för den här typen av filmer så har kanske inte Uwe så stor konkurrens. Dessutom får många det att låta som att det skulle vara helt omöjligt att göra filmatiseringar av vissa spel eftersom Uwe redan har gjort det. Skitsnack. Om något filmbolag skulle vilja filma House of the Dead, Alone in the Dark eller Dungeon Siege så kan de bara köpa licenserna från den studio som äger dessa för tillfället.

Medlem

hohoh Postal var faan bra! "Some say that I use Nazi gold to pay for my movies, and it's true" hehehe, även om det är en sketen film så måste man ge han creds för att göra humor av all tabu som går att hitta kudoz till Uwe!

Medlem

I'll even double that! Tunnel Rats var faan jävligt bra!!!

12
Skriv svar