Nvidia släpper Forceware till bärbara datorer

Robot
Nvidia släpper Forceware till bärbara datorer
Medlem
Nvidia släpper Forceware till bärbara datorer

Bra för dem som nu envisas med att köra spel på bärbara datorer


signatur

The King is Back

_78
Medlem

Envisas? skulle det vara något problem?


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

vilket är en skara människor som bara blir fler och fler för varje dag vill jag lova... ser ju bara hur mycket laptops vi säljer på jobbet mitt.

så döm inte ut bärbara datorer som spelmaskiner... stationärt börjar ju bli en minoritet

Inaktiv

Äntligen

p.s jag orkar inte ännu en stationär/bärbar-spelmaskinsdebatt !

Inaktiv
Skrivet av _78:

Envisas? skulle det vara något problem?

skärmen nära huvudet, sitta hukad, dåliga tangenbord, o-ergonomiska, dyra som fan.

Om man ska ha en laptop ska man ha den som en stationär = extern skärm, mus och tangentbord.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av _78:

Envisas? skulle det vara något problem?

skärmen nära huvudet, sitta hukad, dåliga tangenbord, o-ergonomiska, dyra som fan.

Om man ska ha en laptop ska man ha den som en stationär = extern skärm, mus och tangentbord.

Precis, så jävla osköna tangentbord och ja, gillar dem bara inte, inte är dem ergonomiska ett dugg heller.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av darknshy:

skärmen nära huvudet, sitta hukad, dåliga tangenbord, o-ergonomiska, dyra som fan.

Vill du sitta med huvudet upptryckt i skärmen och på huk så visst men jag spelar på min laptop ibland och har då inga av problemen du pratar om. Visst, den kostade en del men jag behövde den för mitt skolarbete då och det hade känts kasst att köpa en billig skrutt som sen inte hade kommit till användning efteråt.

Angående nyheten så tycker jag det låter kanon. Det har ju fungerat hyfsat med drivrutiner från laptopvideo2go men officiella är ju att föredra

/ LordDaimos

Inaktiv

Faktum är att de flesta av nvidias drivrutinerna stödjer grafikkorten till laptopsen, fast man måste låsa upp stödet. Då jag är lite osäker på vad det är för regler som gäller så lämnar jag ingen url, men ni som verkligen är intresserade kan lätt hitta det på google!

Medlem

Har aldrig tyckt NVIDIA har varit bra, dom är lite sådär. ATI är mer känsla. Tycker att ASUS ger bra grejor i bärbara maskinerna nu för tiden med sina ATI saker. Så NVIDIA kan dra och köra upp en Intel processor i sina överhettade skit kort!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Väldigt sköna nyheter ^_^ Har en Lappie som primär dator just nu, har fungerat men nästa uppdatering blir det nog en stationär iallafall.


signatur

Videomupp

Medlem

gött

annars har jag levt på:
http://www.laptopvideo2go.com/


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Väldigt trevligt

Medlem

annars finns ju detta med.
http://www.driverheaven.net/nvmodtool.php

ser inte vad problemet är från första börgan samma sida finns ett toolför ati drivers med.

http://www.driverheaven.net/modtool.php

Medlem

Detta är ju hur bra som heldst!
Sitter på min laptop här i japan och spelar på den och lite prestanda höjning är mycket välkommet!

_78
Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av _78:

Envisas? skulle det vara något problem?

skärmen nära huvudet, sitta hukad, dåliga tangenbord, o-ergonomiska, dyra som fan.

Om man ska ha en laptop ska man ha den som en stationär = extern skärm, mus och tangentbord.

Sitta hukad? Beror det på val utav dator eller val utav möbler?
För övrigt så har jag alltid kört stationära datorer men den senaste blev en bärbar och jag märker då inte av några större problem. Visst, prislappen kan jag hålla med om men för övrigt så tuggar den i sig vad den blir matad med.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Har både stationärt och bärbart. Speciellt dyr är ju inte en halvhyfsad spelbärbar, 10 lapp ungefär för den HP jag har med 9600M som duger till rätt många spel(alla Valves går som tåget).

Bärbart är perfekt att ha med sig när man reser i jobbet och jag tror fler och fler går över eller har en extra bärbar hemma för att spela på.

Till ungarna är det perfekt, de har varsin bärbar som vi byter ut efter 1-1,5 år. De spel som inte orkas på datorn köper vi till 360:an hemma eller så får de sitta på stationära datorn.

Medlem

om mn nu bara hade haft ett nvidia kort i den bärbara datorn så hade det varit bra


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Tror inte det tar så värst lång tid innan AMD & gör samma sak. Min förra bärbara spelmaskin hade ett ATI kort och det kom typ två uppdateringar på lika många år. Till och med Steam gnällde på antika drivrutiner.

Stort plus och hatten av till Nvidia för detta genidrag!

Medlem

Men dem ska ha en spark i röven för att det tagit dem så satans lång tid!


signatur

Videomupp

Medlem

Kudos till Nvidia för detta beslut!

Medlem

Sitter med drivare från 2005 på min bärbara. Idioti säger jag.

Medlem

ingen riktig gamer har laptop ändå


signatur

//monster

Inaktiv

Äntligen!

Jag som inte är "riktig" gamer tycker detta är riktigt najs. Hoppas på prestandaskuts.


signatur
Medlem

yey


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

ingen riktig gamer har laptop ändå

Det är roligare att äga på sämre hårdvara

*wink* *wink*

Medlem

Nu kan man kanske få lite mer kraft ur sitt 7200! De nyaste drivrutinerna till min dator är ju från en månad efter att den släpptes >_>

Medlem

Kan bara säga att GTA IV gick från ospelbart till spelbart! Innan så fungerade inte ens lägsta upplösningen med lägsta rendering men nu var det bara köra medium-high och allt flöt på den bärbara!

Cred till Nvidia!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Har aldrig tyckt NVIDIA har varit bra, dom är lite sådär. ATI är mer känsla. Tycker att ASUS ger bra grejor i bärbara maskinerna nu för tiden med sina ATI saker. Så NVIDIA kan dra och köra upp en Intel processor i sina överhettade skit kort!

Vad fan yrar du om?

Intel prollarna är dom svalaste per prestanda. Visserligen genererar Nvidia korten mer värme än ATI.

Men "ATI är mer känsla" det var nog den flummigaste beskrivningen på en datorkomponent någonsin.

Vad rökte du till frukost?


signatur

P.L.U.R

Medlem

Bra initiativ, äntligen...

12
Skriv svar