Medlem
Processorbyte?

Hej!

Jag sitter på ett gammalt socket 939 kort och en AMD X2 3800+. kör ett 8800gts 320 mb på det och märker att processorn är en ordentlig flaskhals. Min fråga är då:

Om jag skulle gå för en 4200+ eller 4400+ blir det ngn prestandskillnad i spel då?

All hjälp vore tacksamt.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Vah?? Tycker du in X2:a är en flaskhals? 3800+ räcker lätt till de spel som finns nu.

Och svaret på din fråga är nej, att byta från 3800 till 4400 är sån liten skillnad att ... ja, det märks nästan inte - vad du nu än skulle göra.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

om du ska byta processor måste du nog ta större kliv än så för att det ska ge något...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Så det är helt lönlöst att byta processor om man har en 3800+ X2 och ett socket 939?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Tycker isåfall att du ska byta moderkort och skaffa en C2D.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Upgradera hellre ditt moderkort och skaffa AM2-socket.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Men då måste ha ju ha nya minnen osv, då kan man lika bra köpa C2D-grejer á 1000kr st och få ut mycket mer prestanda.
Datorbutiken tror jag har P5B för 500... Kombinera det med E4300 för typ 900 och 2gb ram för 600 kr och klocka till 3 ghz utan att göra mer än dra upp vcore 1 snäpp och öka fsbn... Lätt och väldigt mycket kraft för slantarna.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Aight, känns som ungarna får den här då... Men 8800GTS kortet får dom inte, känns lite overkill. Tack för förslagen folks!


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

1
Skriv svar